..: Trať z Bakova nad Jizerou do České Lípy prochází modernizací :..

Ilustrační obrázekČeská Lípa - Společnost AŽD Praha již zahájila modernizaci železniční trati z Bakova nad Jizerou do České Lípy. Výsledkem má být rychlejší provoz, bezpečnější nádraží, informovanější cestující, sedmnáct přejezdů se signalizací a úspora na nákladech. "Tratí z Bakova do České Lípy denně projede 30 párů osobních a nákladních vlaků," konstatuje Jan Komárek, generální ředitel SŽDC, která je zadavatelem a investorem úprav. Tratě slouží v současné podobě již padesát let.

K úspoře dojde především na mzdách pracovníků, za něž bude řízení provozu obstarávat moderní technika. Ze stanic odejde čtyřicet zaměstnanců. "Vlakové cesty budou řízené počítači," poznamenal generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle. Cestující se podle něj dočkají zkrácení jízdních dob a také informačního systému. "Na zastávkách bude instalováno rozhlasové zařízení, které bude hlásit všechny potřebné informace. Na internetu budou moci lidé také sledovat polohu vlaku," upozornil Zdeněk Chrdle.

Stanice budou vybaveny kamerovým systémem, jehož záznamy budou archivovány. Železničáři tak chtějí předcházet například vandalismu. Investor také vybaví zastávky samočinným hasicím systémem. Dokončení akce je plánováno na listopad letošního roku. "Modernizace bude mít minimální potřeby výluk. Ale například montáž elektroniky nebo budování bezpečnějších přejezdů může mít dopad na obyvatele kupříkladu v podobě znečištěných silnic po výkopových pracích," připustil Zdeněk Chrdle. Upozornil také, že moderní přejezdy budou mít v sobě zabudovanou tzv. černou skříňku, která uchová data o provozu na přejezdu.

Na železničních přejezdech Českolipska se vloni staly čtyři dopravní nehody, které si vyžádaly jeden lidský život a jedno těžké zranění. Jak potvrdil Staša Zikmund z dopravního inspektorátu v České Lípě, na vině nikdy nebylo signalizační zařízení, ale chyba řidiče.

Prostředky na modernizaci získala SŽDC z negarantovaného úvěru. "To znamená, že si na tento úvěr musíme vydělat," poznamenal Jan Komárek. V zájmu všech je tedy včasné dokončení akce bez neplánovaných vícenákladů. "Návratnost této investice je šest let," dodal. Na trati bude i nejmodernější elektronické stavědlo či elektricky vyhřívané výhybky. Jezdit se tu bude maximální rychlostí 80 kilometrů v hodině.

Zdroj: Českolipský deník


mates111 | 3.3.2007 (14:38)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
03.03.2007 (15:51)  
jo a studenti všeljakejch dopravních šklo můžou jít na pastvu... co teprve zkušní výpravčí!!! modernizace je supr věc alá má to svý háčky:-( knám ať se ani nepřibližuje!!!
03.03.2007 (15:42)  
Junkrs: taky mne to zarazilo, ale tvrdí to autor onoho článku. Pokud se dobře pamatuji, minimálně na výjezdu z České Lípy je snad 100 km/h...asi je to myšleno tak, že je to "minimální maximální rychlost":)) Ale jestli se to týká i stanic, to netuším.
registrovaný uživatel junkrs 
03.03.2007 (15:39)  
Neznám přesně místní traťové poměry, ale ta max. by asi mohla být větší než "80". Nebo ne? Jinak samozřejmě kažou modernizaci vítám.
03.03.2007 (15:24)  
Toz kdy tohle dorazi na Pacifik? :)
registrovaný uživatel koffr 
03.03.2007 (15:13)  
Výborně, jen tak dál!!!
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko