..: Trať z Bakova nad Jizerou do České Lípy prochází modernizací :..

Ilustrační obrázekČeská Lípa - Společnost AŽD Praha již zahájila modernizaci železniční trati z Bakova nad Jizerou do České Lípy. Výsledkem má být rychlejší provoz, bezpečnější nádraží, informovanější cestující, sedmnáct přejezdů se signalizací a úspora na nákladech. "Tratí z Bakova do České Lípy denně projede 30 párů osobních a nákladních vlaků," konstatuje Jan Komárek, generální ředitel SŽDC, která je zadavatelem a investorem úprav. Tratě slouží v současné podobě již padesát let.

K úspoře dojde především na mzdách pracovníků, za něž bude řízení provozu obstarávat moderní technika. Ze stanic odejde čtyřicet zaměstnanců. "Vlakové cesty budou řízené počítači," poznamenal generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle. Cestující se podle něj dočkají zkrácení jízdních dob a také informačního systému. "Na zastávkách bude instalováno rozhlasové zařízení, které bude hlásit všechny potřebné informace. Na internetu budou moci lidé také sledovat polohu vlaku," upozornil Zdeněk Chrdle.

Stanice budou vybaveny kamerovým systémem, jehož záznamy budou archivovány. Železničáři tak chtějí předcházet například vandalismu. Investor také vybaví zastávky samočinným hasicím systémem. Dokončení akce je plánováno na listopad letošního roku. "Modernizace bude mít minimální potřeby výluk. Ale například montáž elektroniky nebo budování bezpečnějších přejezdů může mít dopad na obyvatele kupříkladu v podobě znečištěných silnic po výkopových pracích," připustil Zdeněk Chrdle. Upozornil také, že moderní přejezdy budou mít v sobě zabudovanou tzv. černou skříňku, která uchová data o provozu na přejezdu.

Na železničních přejezdech Českolipska se vloni staly čtyři dopravní nehody, které si vyžádaly jeden lidský život a jedno těžké zranění. Jak potvrdil Staša Zikmund z dopravního inspektorátu v České Lípě, na vině nikdy nebylo signalizační zařízení, ale chyba řidiče.

Prostředky na modernizaci získala SŽDC z negarantovaného úvěru. "To znamená, že si na tento úvěr musíme vydělat," poznamenal Jan Komárek. V zájmu všech je tedy včasné dokončení akce bez neplánovaných vícenákladů. "Návratnost této investice je šest let," dodal. Na trati bude i nejmodernější elektronické stavědlo či elektricky vyhřívané výhybky. Jezdit se tu bude maximální rychlostí 80 kilometrů v hodině.

Zdroj: Českolipský deník


mates111 | 3.3.2007 (14:38)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
07.03.2007 (17:42)  
TAk osobně si myslím, že spíše než rychlost je to o vozovém parku. Zdá se mi že ten přivede nejvíce lidí. Ano zrychlíme trať super, ale když zůstanou stejná vozidla, víc lidí vlakem jezdit nebude. Obráceně to ale platí spíš...
registrovaný uživatel tgw 
06.03.2007 (12:46)  
A jelikož se možná bude modernizovat trat v budoucnu Praha ,Lysá ,Mladá Boleslav,Liberec byla by modernizace a zachování rychlosti na trati 080 do budoucna výhodná...Vzniklo by rychlejší spojení z Prahy do České Lípy.Jinak pan Eighty Four je je zřejmě finanční poradce a ví kolik se zřejmě přesně investuje peněz na korunu přesně do 080,když tu muví o pěnězích že???
registrovaný uživatel tgw 
06.03.2007 (11:27)  
Dobrý den zdravím.Vypadá to že diskuze už skončila 5.3.07.Musím zde ale opět apelovat na slovo modernizace.Pokud bude na trati 080 maximální rychlost 80km h a jezdilo se zde i 90km a 100 km,je to snížení rychlosti na úsecích,které by to sklonově dovolovali.Má jasná otázka zní proč?Proč se snižuje rychlost tam kde by to bylo možné jet více?Nikde jsem neviděl,že snížením rychlosti vede k větší konkurenceschopnosti trati.Nevšim jsem si že by na dálnici snižovali rychlost ze 130 na 110 či 100km h !!Pokud se už instaluje zabezpečovací zařízení a tratˇ se modernizuje nebo řekněme zde na 080 spíše opravuje měla by se tato rychlost zachovat.Neříkejte mi že to nejde!!!!Takže jenom proto že jsme v česku a sedí tam sprominutím hlupáci budeme jezdit pořád pomalu.Někdo koupí modernější vyhýbku na 80 km h ale snížím na trati z 90km h a 100km h rychlost na 80 km h .To je logika.Tak to jo.To už nic neříkám a kdo si zbytek peněz dává do kapsi na baráček??????Zabezpečovací zařízení by šlo na 90 i 100 km h,rychlost by se dala zachovat,ale to by se někomu muselo chtít nesedět taky na zadku!!.Přejezdy kde se stává nejvíce dopravních nehod by šli některé vybavit silnými automatickými závorami s výstražným světlem či přejezdy udělat mimoúrovnové.Snížením rychlosti nikdy nepřitáhnete dopravce na železnici.Rychlostí šneka se vám málokdo bude chtít plazit hlupáci!!!Je vidět ,že vysoká škola u některých ještě nezaručuje obchodního ducha!!!! Jenom kvůli takovým hlupákům,není zbytek páteře CD konkurence schopná a musí se hodně dotovat.A co se týče ekonomiky tak milí zlatí Praha Černý Most- Liberec autobus 1:15 vlak 2:35.Jezdí tu dva dopravci Čsad a Student Agenci a mají plno.A podívejte se kolik aut jezdí po dálnici,až mi někdo budete mluvit o ekonomice.Proč asi ty lidi raději jedou autobusem???Je to rychlost a někdy i kvalita ale zase jak kde.Já například chválím 843,který jezdí na trati 036.Nevím tedy kolik to spotřebuje o proti 810 více paliva,ale akcelerace ,konfort jedině plus!!!To je krok do předu.Nedávno na trati 035 mezi Plavy a Navarov byl nedávno špatně upravený svršek u staršího tunelu Navarovského.Jezdilo se zde 30km h.Před dvěmi lety ten svršek upravili a jezdí se zde 50km h .Je o princip a o myšlení!!A co udělají Ti chytří pánové ve vyžehleném obleku a řečnickým projevem???Sníží rychlost ze 100 km h a 90 km h na 80 km h.To se snižuje ze špatného stavu tratě či za její opravi,ale ne po modernizaci????Napadlo vás že by po této trati mohli třeba jezdit dálkové náklady,dálkové vlaky??Ne!!Protože ted nám grafy jasně ukazují kolik lidí zde jezdí!!!A asi proč tolik lidí zde jezdí???Proč zde jezdí tolik nákladů??Jak chcete přitáhnout ty lidi na železnici a ty dopravce??Skrátím to modernizace zabez.zařízení ok.Krok dopředu fajn.Ale s vaší slavnou rychlostí 80 km h se vám moc dopravců a lidí plazit nebude!!!!!!!Sbohem hlupáci!!! .Vítejte v době kamenné!!!!!
05.03.2007 (17:41)  
Venca Buran: Tak proti tomu plýtvání prachama se musím ohradit, to co se vložilo do tratě 160 se v podstatě už teď vrací nazpátek. Nemluvil jsem o tom jaká zabka je moderní a jaká ne, ale o řízení celé tratě z jednoho místa. A pro takovou racionalizaci jsou právě tratě tohoto charakteru nejvhodnější.
05.03.2007 (15:25)  
Mno jestli to dobře chápu, tak se naopak traťová rychlost sníží z těch 100 a 90 na 80 km/h :). Jinak dost dobře nechápu, jak někdo obecně může spořit výhybkami na nižší rychlost, zachováním stykované koleje, zachováním příčného sklonu trati v obloucích či neprodloužením podchodu na druhou stranu kolejí, a na druhé straně budovat rozsáhlé přeložky a zastávky v polích... Ale budiž, logice zdar!
registrovaný uživatel Milynho  mail  
05.03.2007 (12:51)  
VŘ : Tak. Žádné novely ve stylu zvýšení TR či dokonce přeložek tratě se nekonají, slovo modernizace bráno jako termín samozřejmě nemá s počinem na lipsko-bakovské trati nic společného.
05.03.2007 (8:40)  
A nejedná se náhodou o tzv. "racionalizaci" trati? Narozdíl od modernizace či optimalizace má tento termín představovat takové úpravy zabazpečovacího zařízení, aby mohla být celá trať řízena z jednoho místa a snížil se počet pracovních míst. tedy přesně to, co se udělalo na trati 160, co se momentálně buduje mezi Horní Cerekví a Táborem a co se zajisté bude v budoucnosti týkat i dalších tratí, např. Zdice - Protivín.
Racionalizace nepřináší výrazné zkrácení cestovních dob, zato se vyznačuje velmi rychlou návratností (2-5 let).
registrovaný uživatel Hanz 
04.03.2007 (23:50)  
AD Venca B. Veksle 40km/h na koritoru zůstaly, protože rozhodoval nejaký ...... ekonom v kanclu od stolu. Protože by veksle 60, nebo 80 km/h stály mnohem víc, tak se tam vzhledem ke krátkozrakosti nechaly opravené 40.
V tu chvíli to bylo přece výhodnější - výsledná cena byla nižší.
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
04.03.2007 (1:10)  
offtopic:
JTB: pokud je mi známo, potřeby se uspokojují, nikoliv ukájejí ;)
04.03.2007 (0:48)  
JS-praxe:Jojjoj těžký živobytí na chleba.Cílem modernizace by mělo být zvýšení rychlosti a přitáhnutí dalších cestujících,nikoliv vyhazov lidí,ikdyž to s tim souvisí.No jestli tam zůstaly veksle na 40 do boku jako,že jsou všude v ČR i na senzačním koridoru tak je rekonstrukce zbytečná.
Tvix:moderní zabka by se hodila mnohem na vytíženější tratě než je 160-holt plýtvání prachama.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko