..: Trať z Bakova nad Jizerou do České Lípy prochází modernizací :..

Ilustrační obrázekČeská Lípa - Společnost AŽD Praha již zahájila modernizaci železniční trati z Bakova nad Jizerou do České Lípy. Výsledkem má být rychlejší provoz, bezpečnější nádraží, informovanější cestující, sedmnáct přejezdů se signalizací a úspora na nákladech. "Tratí z Bakova do České Lípy denně projede 30 párů osobních a nákladních vlaků," konstatuje Jan Komárek, generální ředitel SŽDC, která je zadavatelem a investorem úprav. Tratě slouží v současné podobě již padesát let.

K úspoře dojde především na mzdách pracovníků, za něž bude řízení provozu obstarávat moderní technika. Ze stanic odejde čtyřicet zaměstnanců. "Vlakové cesty budou řízené počítači," poznamenal generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle. Cestující se podle něj dočkají zkrácení jízdních dob a také informačního systému. "Na zastávkách bude instalováno rozhlasové zařízení, které bude hlásit všechny potřebné informace. Na internetu budou moci lidé také sledovat polohu vlaku," upozornil Zdeněk Chrdle.

Stanice budou vybaveny kamerovým systémem, jehož záznamy budou archivovány. Železničáři tak chtějí předcházet například vandalismu. Investor také vybaví zastávky samočinným hasicím systémem. Dokončení akce je plánováno na listopad letošního roku. "Modernizace bude mít minimální potřeby výluk. Ale například montáž elektroniky nebo budování bezpečnějších přejezdů může mít dopad na obyvatele kupříkladu v podobě znečištěných silnic po výkopových pracích," připustil Zdeněk Chrdle. Upozornil také, že moderní přejezdy budou mít v sobě zabudovanou tzv. černou skříňku, která uchová data o provozu na přejezdu.

Na železničních přejezdech Českolipska se vloni staly čtyři dopravní nehody, které si vyžádaly jeden lidský život a jedno těžké zranění. Jak potvrdil Staša Zikmund z dopravního inspektorátu v České Lípě, na vině nikdy nebylo signalizační zařízení, ale chyba řidiče.

Prostředky na modernizaci získala SŽDC z negarantovaného úvěru. "To znamená, že si na tento úvěr musíme vydělat," poznamenal Jan Komárek. V zájmu všech je tedy včasné dokončení akce bez neplánovaných vícenákladů. "Návratnost této investice je šest let," dodal. Na trati bude i nejmodernější elektronické stavědlo či elektricky vyhřívané výhybky. Jezdit se tu bude maximální rychlostí 80 kilometrů v hodině.

Zdroj: Českolipský deník


mates111 | 3.3.2007 (14:38)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
03.03.2007 (22:09)  
TGW: takze za prve: beZpecnost, tratovY, Sdelovaci, Zkraceni. A za druhe: je treba chapat taky "neco", co se oznacuje jako ekonomika trati a taky neco o vlastnictvi pozemku kolem trati. To kdyz se secte, tak jsme doma. Ne?
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
03.03.2007 (22:06)  
TGW: A oni ty peníze se*ou? Pokud jo tak beru pytel a jdu do fronty...
registrovaný uživatel tgw 
03.03.2007 (21:58)  
Kdo to zase psal.Co je to za nesmysl.Pokud vím tak je tu na této trati i rychlost 90 a také ta 100 před Českou Lípou.Co se vlastně provádí modernizace trati či zabespečovacího systému??Ten kdo to píše by měl uvésti pro příště správné podrobnosti.Chválím za informovanost to ano ,ale modernizace trati je pokud i já vím za cenu zvýšené rychlosti nebo snad ne??Nejde někam napsat aby taky mysleli na konkurence schopnost trati????Pokud to jde upravím tratoví svršek ,zabespečovací a zdělovací zařízení.Někde i udělat tunel pro skrácení objížky to je reálné.Zastavovat pro 3 lidi někde v lese je hloupost!!!Pokud vím že je někde delší úsek a pak oblouk a zase delší úsek hledal bych jak tento oblouk pokud to jde nahradit třeba tím tunelem byt i krátkým.Jsou tam holt na těch postech i asi hlupáci jinak se to nazvat nedá.Kdy už začnou ty telata myslet trochu jako dopravci????
registrovaný uživatel Milynho  mail  
03.03.2007 (21:12)  
Ten dovětek o Vmax 80 km/h si zřejmě máme přeložit jako "žádné velké zvyšování TR nebude". Snad jediným případem, kde se zrychlí, bude úsek mezi Okny a Bezdězem, kde jsou nyní 3 (?) přejezdy s výstražnými kříži a je tu omezena 90kilometrová rychlost na 60 km/h.

No, alespoň ještě přispěju nějakým tím dalším poznatkem do "mlýna" - NTR vypadá přibližně takto : ČL-Srní 100, Srní 90, oblouk za Srním - oblouk za Okny směr Bezděz 80, pak zmíněná 60 kvůli "křížům", před zhlaví Bezdězu 90, okenské zhlaví Bezdězu 70, přes Bezděz 90 a pak několikeré střídání 80/90 km/h. Z Bělé do uzlu Bakevského si TR moc nepamatuju, je tam skoro furt a maximálně 80ka.

Ovšem co je zajímavé, tú Jestřebí-Okna již od své novostavby v r. 1866-67 směrově vyhovuje pro rychlost 100 km/h.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
03.03.2007 (19:45)  
JTB: tak to muzu podepsat...
03.03.2007 (19:00)  
Proboha, nebuďte blázni. Miluju dalekosáhlé závěry v podání lidí, kteří o běhu společnosti ví jen pramálo.

Rozhoduje se mezi dvěma možnostmi. Modernizovat a propustit, anebo nemodernizovat a propustit po bankrotu. Železnice není ve statickém prostředí, které by jí zaručovalo stálý přísun lukrativních zakázek, díky nimž by mohla určovat běh světa. To nikdy nebyla.

Ekonomicky řečeno, produktivita práce spočívá v tom, kolik kapitálu máme na jednoho zaměstnance. A tady se přidává kapitál a snižuje počet zaměstnanců. Proto si ti zbylí budou moci vydělat o něco víc. A kam že půjdou absolventi škol? Prostě ne na železniční průmku, ale na vejšku studovat a budou potom tyhle kvalifikované systémy vyrábět. Anebo půjdou ukájet svou prací (nic sexuálního) vyšší spotřebu zbylých ajznboňáků, kteří nyní více vydělávají, a proto i spotřebovávají. Jak prosté, že?
03.03.2007 (18:13)  
Pozitivní zpráva, trať 080 se svým charakterem pro takovouto modernizaci výborně hodí - stejně jako trať 160, kde už podobná modernizace proběhla a celý provoz je pokud vím řízen z Blatna u Jesenice.
A vy, kteří nechcete propouštět zbytečné zaměstnance, nechcete zrušit veškerý autoblok a na každém půl kilometru postavit strážní domek?
registrovaný uživatel mira 
03.03.2007 (18:00)  
Modernizace vedou vždy jenom k tomu že se propouští lidi a to je špatně. Co takhle zmodernizovat úřady a nahradit ty nezbytné úředníky roboty, kteří budou dělat vše automatizovaně a rychleji, úsporněji atd. Ono se totiž dá technikou nahradit vše až na ty co tu techniku vymýšlejí. A to tu všichni chceme?
registrovaný uživatel maty 
03.03.2007 (16:26)  
JS-Praxař: takže kvůli študentům a výpravčím nebudem modernizovat nic ??? to asi není dobře zvolená cesta
03.03.2007 (16:00)  
Na této trati je rychlost 100km/h z České Lípy do Srní a po nedávné rekonstrukci svršku je mezi Bělou p.B. a Bezdězem a mezi Bezdězem a Okny zvýšena rychlost na 90km/h
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko