Česká Lípa - Společnost AŽD Praha již zahájila modernizaci železniční trati z Bakova nad Jizerou do České Lípy. Výsledkem má být rychlejší provoz, bezpečnější nádraží, informovanější cestující, sedmnáct přejezdů se signalizací a úspora na nákladech. "Tratí z Bakova do České Lípy denně projede 30 párů osobních a nákladních vlaků," konstatuje Jan Komárek, generální ředitel SŽDC, která je zadavatelem a investorem úprav. Tratě slouží v současné podobě již padesát let.
K úspoře dojde především na mzdách pracovníků, za něž bude řízení provozu obstarávat moderní technika. Ze stanic odejde čtyřicet zaměstnanců. "Vlakové cesty budou řízené počítači," poznamenal generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle. Cestující se podle něj dočkají zkrácení jízdních dob a také informačního systému. "Na zastávkách bude instalováno rozhlasové zařízení, které bude hlásit všechny potřebné informace. Na internetu budou moci lidé také sledovat polohu vlaku," upozornil Zdeněk Chrdle.
Stanice budou vybaveny kamerovým systémem, jehož záznamy budou archivovány. Železničáři tak chtějí předcházet například vandalismu. Investor také vybaví zastávky samočinným hasicím systémem. Dokončení akce je plánováno na listopad letošního roku. "Modernizace bude mít minimální potřeby výluk. Ale například montáž elektroniky nebo budování bezpečnějších přejezdů může mít dopad na obyvatele kupříkladu v podobě znečištěných silnic po výkopových pracích," připustil Zdeněk Chrdle. Upozornil také, že moderní přejezdy budou mít v sobě zabudovanou tzv. černou skříňku, která uchová data o provozu na přejezdu.
Na železničních přejezdech Českolipska se vloni staly čtyři dopravní nehody, které si vyžádaly jeden lidský život a jedno těžké zranění. Jak potvrdil Staša Zikmund z dopravního inspektorátu v České Lípě, na vině nikdy nebylo signalizační zařízení, ale chyba řidiče.
Prostředky na modernizaci získala SŽDC z negarantovaného úvěru. "To znamená, že si na tento úvěr musíme vydělat," poznamenal Jan Komárek. V zájmu všech je tedy včasné dokončení akce bez neplánovaných vícenákladů. "Návratnost této investice je šest let," dodal. Na trati bude i nejmodernější elektronické stavědlo či elektricky vyhřívané výhybky. Jezdit se tu bude maximální rychlostí 80 kilometrů v hodině.
Zdroj: Českolipský deník
No, alespoň ještě přispěju nějakým tím dalším poznatkem do "mlýna" - NTR vypadá přibližně takto : ČL-Srní 100, Srní 90, oblouk za Srním - oblouk za Okny směr Bezděz 80, pak zmíněná 60 kvůli "křížům", před zhlaví Bezdězu 90, okenské zhlaví Bezdězu 70, přes Bezděz 90 a pak několikeré střídání 80/90 km/h. Z Bělé do uzlu Bakevského si TR moc nepamatuju, je tam skoro furt a maximálně 80ka.
Ovšem co je zajímavé, tú Jestřebí-Okna již od své novostavby v r. 1866-67 směrově vyhovuje pro rychlost 100 km/h.
Rozhoduje se mezi dvěma možnostmi. Modernizovat a propustit, anebo nemodernizovat a propustit po bankrotu. Železnice není ve statickém prostředí, které by jí zaručovalo stálý přísun lukrativních zakázek, díky nimž by mohla určovat běh světa. To nikdy nebyla.
Ekonomicky řečeno, produktivita práce spočívá v tom, kolik kapitálu máme na jednoho zaměstnance. A tady se přidává kapitál a snižuje počet zaměstnanců. Proto si ti zbylí budou moci vydělat o něco víc. A kam že půjdou absolventi škol? Prostě ne na železniční průmku, ale na vejšku studovat a budou potom tyhle kvalifikované systémy vyrábět. Anebo půjdou ukájet svou prací (nic sexuálního) vyšší spotřebu zbylých ajznboňáků, kteří nyní více vydělávají, a proto i spotřebovávají. Jak prosté, že?
A vy, kteří nechcete propouštět zbytečné zaměstnance, nechcete zrušit veškerý autoblok a na každém půl kilometru postavit strážní domek?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.