..: Na některých spojích SuperCity nejezdí soupravy pendolino :..

680.004 Strančice, foto: PoborskiiPraha - Od 11.12.2005, kdy poprvé vyjely vlaky označované jako SuperCity Pendolino, si většina cestujících zvykla, že v rámci standardu SuperCity pojede právě jednotkou řady 680. Podle zkušeností našich čtenářů však toto pravidlo od zahájení platnosti nového jízdního řádu na spojích SC 509 a SC 512 již neplatí.

Knižní verze jízdního řádu Českých drah na tuto skutečnost upozoňuje poznámkou číslo 70: "Na vlaku mohou být z provozních důvodů místo jednotky pendolino nasazeny vozy odpovídající standardu vlaku EC,". Jaké řazení tedy od těchto spojů můžeme očekávat? Obvykle je na spoje SC 509 či SC 512 nasazována jako náhrada za jednotku pendolino souprava ve složení Aee + Apee + WRm + 4x Bee.

Při vyhledávání spojení vlaky Pendolino na internetu Vás však na tuto skutečnost nikdo neupozorní. Oficiální stránky produktu SC Pendolino ve svém jízdním řádu tuto infomaci neobsahují vůbec. V elektronickém jízdním řádu IDOS se po vyhledání spojení z Prahy do Ostravy vlakem SuperCity opět o možnosti nasazení náhradní soupravy nic nedozvíte. Alternativně si lze otevřít detail dráhy spoje SC 509 anebo SC 512, kde tato poznámka (jako jedna z jedenácti) skutečně uvedena je. Nicméně, vzhledem ke způsobu její prezentace lze očekávat, že běžný cestující tuto informaci snadno přehlédne.

Na spojích SC 509/SC 512 platí i při nasazení náhradní soupravy standardní tarif SuperCity. Jízdné ve 2. třídě tedy vyjde na 500 Kč (respektive 600 Kč v 1. třídě) anebo je potřeba k obyčejné vnitrostátní jízdence dokoupit povinnou místenku do vlaku SuperCity za 200 Kč (při použití slevy RailPlus se cena snižuje na 86 Kč). Spoje, na kterých je náhradní souprava řazena, jezdí v těchto časových polohách:

SC 509 ... Praha-Holešovice 13:26, Pardubice hl.n. 14:22-14:23, Olomouc hl.n. 15:48-15:50, Ostrava-Svinov 16:35-16:38, Ostrava hl.n. 16:45
SC 512 ... Ostrava hl.n. 17:11, Ostrava-Svinov 17:18-17:21, Olomouc hl.n. 18:06-18:07, Pardubice hl.n. 19:31-19:32, Praha-Holešovice 20:30

zdroj: Diskuzní fórum ŽelPage, Jízdní řád ČD - trať 270


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 13.1.2007 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
13.01.2007 (11:53)  
Je věcí ČD jakou cenu si stanový za spoje které nejsou objednané státem, jsou provozované na obchodní riziko podniku. Co je mi známo, tak tato náhrada se děje velmi ojediněle a já osobně vím jen o dvou případech. Furt lepší než nějaký RTexpres, který nejezdí vůbec a dělá si z lidí srandu. ČD aspoň zavedou nějakou náhradu. Jináč takové náhrady se dělají u všech dopravních podniků a nezaznamenal jsem, že by se dělali nějaké náhrady nebo slevy na cestovném. Co se týká té náhradní soupravy, tak si myslím, že je mnohem pohodlnější než to Pendolíno. Pokud by to mělo jezdit i v létě tak uznávám, že bude hodně znát, že tam není klimatizace, ale teď opravdu nevidím moc velký rozdíl, teda krom toho , že to neklopí. Pro mě je důležité, že dojedu podle jř a sedím v trochu kulturním voze a za tím účelem mi ta náhradní souprava vyhovu.
registrovaný uživatel vb007 
13.01.2007 (11:37)  
Jó jo lidi nadávaj. hlavně že maj kapacitu 10000 do Ostravy. pište ČD Ať už konečně přestanou kecat a začnou makat, takle nové zákazníky nezískaj. Já si taky oficiálně postěžoval.
registrovaný uživatel Kuba 
13.01.2007 (11:37)  
A jak se stíhají jízdní doby???
13.01.2007 (11:27)  
Dyť na severní větev je potřeba 3 soupravy a na jižní taky 3. A jedna je tedy záloha.To si ty prohlídky a revize neumějí lépe naplánovat?
13.01.2007 (11:22)  
Venca Burgán: Spoléhat se na milost průvodčích bych tedy nedoporučoval, protože to není osobák z Phy do Kolína. Asi i jim samotným to je trapné, ale pochybuju, že při případné kontrole to budou platit ze svého a tady se to pohybuje už ve vyšších částkách.
Podle mě by bylo nejlepší to od 1.změny převést na IC a se sklopenou hlavou uznat, že s tím co je, je to nevyjezditelné a ne se pořád bít v hruď, jak je všechno OK.
13.01.2007 (11:15)  
A co na to ČD4rever
13.01.2007 (11:11)  
Je to ostuda,ČD se poškozuje sama sebou.Já bych jim za tohle tarif Sc nezaplatil.Však s tím stejně nikdo nejezdí,50 lidí ve vlaku je průser.Bylo naprosto jasné,že budou mít problémy se 7 kundolíny stíhat Ova,Bra a Víděn.Nechápu proč nedaly na Ovu o zminovaný 1 pár míň.Je to podvod.Myslím si,že průvodčí by se smilovali s odbavením jako za EC.Vozy typu Bpee,Apee,některé Bee a Aee nepatří na Ec na tož SC.To je max Ex.EC pro mě znamená Amz,Bmz,Apmz.
13.01.2007 (11:00)  
Ano je to pravda.Ve středu 10.1.2007 spoj SC-509 tam jelo,loko 151 v barvách Čezu a Aee + Apee + WRm + 4x Bee.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
13.01.2007 (10:50)  
No každopádně ta souprava je výsměch! V nejhorším případě by to mělo být 2xApee + WRm + 4xBpee, avšak za adekvátní náhradu by se dalo (vzhledem k absenci velkoprostorových emzet druhé třídy) 2xAmpz + WRmz + 4xBpee...za to jejich náhradové EC by měli účtovat klasické jízdné s klasickou cenou místenky...
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
13.01.2007 (10:41)  
Myslim, ze by bylo vhodne obratit se na Sdruzeni obrany spotrebitelu, protoze se muze jednat i o podvod!
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko