Praha - Od 11.12.2005, kdy poprvé vyjely vlaky označované jako SuperCity Pendolino, si většina cestujících zvykla, že v rámci standardu SuperCity pojede právě jednotkou řady 680. Podle zkušeností našich čtenářů však toto pravidlo od zahájení platnosti nového jízdního řádu na spojích SC 509 a SC 512 již neplatí.
Knižní verze jízdního řádu Českých drah na tuto skutečnost upozoňuje poznámkou číslo 70: "Na vlaku mohou být z provozních důvodů místo jednotky pendolino nasazeny vozy odpovídající standardu vlaku EC,". Jaké řazení tedy od těchto spojů můžeme očekávat? Obvykle je na spoje SC 509 či SC 512 nasazována jako náhrada za jednotku pendolino souprava ve složení Aee + Apee + WRm + 4x Bee.
Při vyhledávání spojení vlaky Pendolino na internetu Vás však na tuto skutečnost nikdo neupozorní. Oficiální stránky produktu SC Pendolino ve svém jízdním řádu tuto infomaci neobsahují vůbec. V elektronickém jízdním řádu IDOS se po vyhledání spojení z Prahy do Ostravy vlakem SuperCity opět o možnosti nasazení náhradní soupravy nic nedozvíte. Alternativně si lze otevřít detail dráhy spoje SC 509 anebo SC 512, kde tato poznámka (jako jedna z jedenácti) skutečně uvedena je. Nicméně, vzhledem ke způsobu její prezentace lze očekávat, že běžný cestující tuto informaci snadno přehlédne.
Na spojích SC 509/SC 512 platí i při nasazení náhradní soupravy standardní tarif SuperCity. Jízdné ve 2. třídě tedy vyjde na 500 Kč (respektive 600 Kč v 1. třídě) anebo je potřeba k obyčejné vnitrostátní jízdence dokoupit povinnou místenku do vlaku SuperCity za 200 Kč (při použití slevy RailPlus se cena snižuje na 86 Kč). Spoje, na kterých je náhradní souprava řazena, jezdí v těchto časových polohách:
SC 509 ... Praha-Holešovice 13:26, Pardubice hl.n. 14:22-14:23, Olomouc hl.n. 15:48-15:50, Ostrava-Svinov 16:35-16:38, Ostrava hl.n. 16:45
SC 512 ... Ostrava hl.n. 17:11, Ostrava-Svinov 17:18-17:21, Olomouc hl.n. 18:06-18:07, Pardubice hl.n. 19:31-19:32, Praha-Holešovice 20:30
zdroj: Diskuzní fórum ŽelPage, Jízdní řád ČD - trať 270
Bohatě by měl stačit - s ohledem na pohodlí a služby - pouze příplatek EC.
Ale "těm nahoře" je to samozřejmě úplně jedno...
Nakonec našinec klimu nepotřebuje a pohodlí.... Snad jednou budem na úrovni a nebudem čekat až nás Rumunsko nebo jiné státy předběhnou i když Rumuni mají IC daleko lepší. Díky Rakousku máme trochu slušný vůz na Hutníku jinak naše vozy jsou opravdu na úrovni R a Ex . Hold na východ od Prahy jezdí jen to nej....
I ty jeden šprýmaři? Přoč kladeš tyto otázky, když všichni zasvěcení vědí, že jsou k HOVNU. Je to jen výkladní skříň obchodu nazývaným ČD, ale ten je uvnitř plný jen obstarožních věcí jako bazar, ale chce se chlubit něčím, co vlastně není k plnému využití. I já se mohu ptát, kde bude jezdit rychlovlak rychle (200km/h), ale nedělám to, protože dávno vím, že nikde. Do Německa si špagetu nepustí a na jiných trasách, kde teď jezdí, to není a ani to nebude možné. Výhoda toho italského krámu je jen v tom, že si nepaříš prdel na kožence, ale jedeš na polstru, ale za větší peníze, stejně jako v náhradní soupravě. FRK
U EC zastavujících v Kolíně a ČT je v úseku Praha – Olomouc časová rezerva 22 minuty, když se k tomu připočítají doby pobytu (3 minuty) a přirážky na zastavení a rozjezd, znamená to, že klasická souprava tažená lok 151 má stejnou jízdní doby jako EJ 680 "i bez naklápění … " Takže se opět naskýtá otázka, k čemu je EJ 680 …
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.