..: Na některých spojích SuperCity nejezdí soupravy pendolino :..

680.004 Strančice, foto: PoborskiiPraha - Od 11.12.2005, kdy poprvé vyjely vlaky označované jako SuperCity Pendolino, si většina cestujících zvykla, že v rámci standardu SuperCity pojede právě jednotkou řady 680. Podle zkušeností našich čtenářů však toto pravidlo od zahájení platnosti nového jízdního řádu na spojích SC 509 a SC 512 již neplatí.

Knižní verze jízdního řádu Českých drah na tuto skutečnost upozoňuje poznámkou číslo 70: "Na vlaku mohou být z provozních důvodů místo jednotky pendolino nasazeny vozy odpovídající standardu vlaku EC,". Jaké řazení tedy od těchto spojů můžeme očekávat? Obvykle je na spoje SC 509 či SC 512 nasazována jako náhrada za jednotku pendolino souprava ve složení Aee + Apee + WRm + 4x Bee.

Při vyhledávání spojení vlaky Pendolino na internetu Vás však na tuto skutečnost nikdo neupozorní. Oficiální stránky produktu SC Pendolino ve svém jízdním řádu tuto infomaci neobsahují vůbec. V elektronickém jízdním řádu IDOS se po vyhledání spojení z Prahy do Ostravy vlakem SuperCity opět o možnosti nasazení náhradní soupravy nic nedozvíte. Alternativně si lze otevřít detail dráhy spoje SC 509 anebo SC 512, kde tato poznámka (jako jedna z jedenácti) skutečně uvedena je. Nicméně, vzhledem ke způsobu její prezentace lze očekávat, že běžný cestující tuto informaci snadno přehlédne.

Na spojích SC 509/SC 512 platí i při nasazení náhradní soupravy standardní tarif SuperCity. Jízdné ve 2. třídě tedy vyjde na 500 Kč (respektive 600 Kč v 1. třídě) anebo je potřeba k obyčejné vnitrostátní jízdence dokoupit povinnou místenku do vlaku SuperCity za 200 Kč (při použití slevy RailPlus se cena snižuje na 86 Kč). Spoje, na kterých je náhradní souprava řazena, jezdí v těchto časových polohách:

SC 509 ... Praha-Holešovice 13:26, Pardubice hl.n. 14:22-14:23, Olomouc hl.n. 15:48-15:50, Ostrava-Svinov 16:35-16:38, Ostrava hl.n. 16:45
SC 512 ... Ostrava hl.n. 17:11, Ostrava-Svinov 17:18-17:21, Olomouc hl.n. 18:06-18:07, Pardubice hl.n. 19:31-19:32, Praha-Holešovice 20:30

zdroj: Diskuzní fórum ŽelPage, Jízdní řád ČD - trať 270


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 13.1.2007 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
14.01.2007 (18:08)  
Současný největší problém na EC jsou Bmee, které tam nemají co dělat. Takže je nutně potřeba asi 50 nových (spíš reko) vozů s klimou nebo minimálně úprava Bmee. Ale lepší by byla ta první varianta, protože na některé rychlíky by se ty Bmee hodily. Pak bych upravil aspoň interiér nějakých BDbm(r)see, když je dávají na EC. To je podle mě NUTNOST. Samozřejmě, že i reko vozy RIC 160 by už na EC neměly být, ale to už je moc vozů a moc peněz. To bych pak místo dalších sedmi pendolin koupil nějaká Bm(p)z, Am(p)z a WRmz.
registrovaný uživatel marco 
14.01.2007 (15:06)  
Neviem ako je to teraz u ZSSK, ale ak ste cestovali v minulosti IC vlakom a v suprave nebol radeny klimatizovany vozen, bolo mozne poziadat o vratenie nejakej ciastky - priplatok alebo take nieco... Tuto skutocnost vam na poziadanie oznacil na cestovny doklad spirevodca vo vlaku IC.
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
14.01.2007 (14:34)  
Eightyfour: Naprosty souhlas. Tecka.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
14.01.2007 (13:08)  
Mirek 1: To řekni cestujícím na palubě...zbývalo by Ti deset minut života. Zaplatili standart SC? Zaplatili. Mají na něj tím pádem nárok? Mají. Pokud se jim nedostane, měly by se jim "příplatky" vracet. Tečka.
14.01.2007 (12:27)  
Když už tu tak debatujete o přeznačení vlaku do jiné kategorie, tak se zeptám kolikrát jela ta náhradní souprava? To to jezdí tak často? Obávám se , že to jelo opravdu vyjímečně a kvůli tomu bych nedělal takový humbuk.
14.01.2007 (10:45)  
Plně souhlasím s názorem,že v případě náhradní soupravy u těchto spojů by se nemělo v žádném případě platit zvláštní jízdné SC.V současné době je to podvod ČD na cestující veřejnost.
Bohatě by měl stačit - s ohledem na pohodlí a služby - pouze příplatek EC.
Ale "těm nahoře" je to samozřejmě úplně jedno...
registrovaný uživatel karel.f  mail  
14.01.2007 (10:07)  
Celkem se mi to líbí ty SC,EC a IC u nás bez JV, i někde v Africe na velbloudovy jak cestujete je občerstvení zajištěno.
Nakonec našinec klimu nepotřebuje a pohodlí.... Snad jednou budem na úrovni a nebudem čekat až nás Rumunsko nebo jiné státy předběhnou i když Rumuni mají IC daleko lepší. Díky Rakousku máme trochu slušný vůz na Hutníku jinak naše vozy jsou opravdu na úrovni R a Ex . Hold na východ od Prahy jezdí jen to nej....
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
14.01.2007 (0:03)  
Mirek I: Já rozhodně Bee a Aee neberu jako adekvátní náhradu za velkoprostorové Pendolino...
13.01.2007 (22:47)  
Zikmunde !
I ty jeden šprýmaři? Přoč kladeš tyto otázky, když všichni zasvěcení vědí, že jsou k HOVNU. Je to jen výkladní skříň obchodu nazývaným ČD, ale ten je uvnitř plný jen obstarožních věcí jako bazar, ale chce se chlubit něčím, co vlastně není k plnému využití. I já se mohu ptát, kde bude jezdit rychlovlak rychle (200km/h), ale nedělám to, protože dávno vím, že nikde. Do Německa si špagetu nepustí a na jiných trasách, kde teď jezdí, to není a ani to nebude možné. Výhoda toho italského krámu je jen v tom, že si nepaříš prdel na kožence, ale jedeš na polstru, ale za větší peníze, stejně jako v náhradní soupravě. FRK
13.01.2007 (21:22)  
Poznámku o "náhradní soupravě ve standardu EC" si lze vyložit i tak, že EJ 680 nedosahuje (západoevropského) standardu EC … což je konečně pravda.
U EC zastavujících v Kolíně a ČT je v úseku Praha – Olomouc časová rezerva 22 minuty, když se k tomu připočítají doby pobytu (3 minuty) a přirážky na zastavení a rozjezd, znamená to, že klasická souprava tažená lok 151 má stejnou jízdní doby jako EJ 680 "i bez naklápění … " Takže se opět naskýtá otázka, k čemu je EJ 680 …
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko