Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Blansko - Kdo se rozhodne například kolem čtvrté hodiny odpolední odjet z nádraží v Blansku, Adamově či Doubravici nad Svitavou, musí se smířit s tím, že už se neohřeje v čekárně a ani si nekoupí lístek na vlak. Zejména na menších zastávkách totiž pokladny i čekárny zavírají brzy, někde i hned po poledni.
„Vadí mi, že hlavně teď v zimě je čekárna v Doubravici zavřená už ve 13 hodin. Kdo čeká na vlak, musí mrznout venku. Navíc to nepřispívá ani cestovnímu ruchu, pokud na dešti či v zimě musí zůstat turisté,“ upozornil Stanislav Souček z Doubravice nad Svitavou. „Před 6 lety bylo otevřeno až do odjezdu posledního vlaku. Teď je nevhodné počasí a čekárna je na to, aby se čekalo na vlak,“ potvrzuje Pavel Svoboda z Blanska, který jezdí do Letovic za prací. V Adamově si cestující mohou zakoupit lístky na vlak v pokladně denně nejpozději v 15:30 hod., v Blansku na zastávce do 16 hodin. „Nevýhoda je hlavně v tom, že jezdím většinou odpoledne do Brna a potřebovala bych k tomu jízdenku na IDS, kterou mohu využít i na tramvaj. Tu si nemám, když je pokladna zavřená, kde koupit,“ dodává žena z Blanska, která si přála zůstat v anonymitě.
Chybí pracovníci
Starosta Doubravice nad Svitavou Ladislav Štoudek je ale s po většinu dne uzavřenou pokladnou a čekárnou smířen. „Bohužel se čekárna otevírá jen na dobu, kdy je tam dozor pracovnice drah. Ty tam původně byly dvě, teď se otevírací doba zkrátila, protože tam je jen jedna. Dráhy argumentují, že je to úspora mzdových prostředků a my s tím nic nepořídíme,“ řekl. Podle Alana Butscheka z generálního ředitelství Českých drah závisí otevírací doba pokladen jednak na velikosti obce, ale především na počtu prodaných jízdenek a velikosti tržeb. „Provozní doba je stanovena tak, aby pokrývala časy, kdy je prodáváno nejvíce jízdenek, tedy kdy se na zastávce vyskytuje největší množství cestujících,“ uvedl. Čekárny podle něj navíc není možné nechat otevřené, pokud v nich není zaměstnanec drah. „Jinak dochází k jejich devastaci,“ vysvětlil. V tom, že si cestující nemohou zakoupit jízdenky na zastávkách, když jsou pokladny uzavřeny, nevidí Butschek žádné znevýhodnění. „Pokud cestující chce využít i návazné dopravy po městě Brně, doporučuji zakoupení jízdenky integrovaného dopravního systému v předprodeji. Jelikož počátek platnosti této jednorázové jízdenky si stanoví sám cestující, a to až v okamžiku jejího označení v označovači, není jakýkoli problém, aby cestující měl jízdenku zakoupenu předem. Předprodej je tedy v krajském systému dopravy prakticky neomezený,“ argumentuje.zdroj: Brněnský deník
Adys | 16.12.2006 (18:00)
Související zprávy
17.12.2006 (22:10)
Nejsme náhodou v České Republice? Jak dlouho by automaty na nehlídané zastávce vydržely? Podle mně by každá zastávka měla být obsazena 24 hodin zaměstnancem, mzdové náklady by byly nižší než škody způsobené "cestujícími" na nehlídané zastávce. Když byly ještě hradla, tak si nikdo nedovolil devastovat zastávku za přítomnosti hradláře.
17.12.2006 (19:47)
1. evidnentne litujes i sam sebe:)
2. NIcKON a Pepos jsou take demagogove, kdyz maji v principu stejne namitky jako ja?
2. NIcKON a Pepos jsou take demagogove, kdyz maji v principu stejne namitky jako ja?
17.12.2006 (19:42)
Jiří Hovorka: Máte velice zvláštní způsob argumentace. Také nechápu, proč obhajujete zjevnou nedokonalost. Osobní důvody?
17.12.2006 (19:10)
Lístky na IDS prodávají ve většině trafik, v menších obcích dokonce některé potraviny. Vím-li, že druhý den jedu do Brna a pokladna v době odjezdu je zavřená, můžu si předstihem zakoupit jízdenku. Jinak všechny druhy jízdenek lze také zakoupit u řidičů regionálních autobusů. Vámi uváděné zakupování jízdenek pouze ve velkých centrech jako Brno, Praha je naprostá demagogie a lituji lidi, kteří Vás poslouchají.
17.12.2006 (18:00)
Jiri Hovorka - co je to proboha za argument? To uz se da rovnou zavest, ze listky na vsechny MHD se budou prodavat jenom v Praze, protoze jednou za cas tam musi kazdy a kdyz ne, tak urcite zna nekoho, kdo tam jednou za pet let jede...
17.12.2006 (17:43)
To Jiří Hovorka: Nejde o to, jestli mě to zruinuje a jestli tady nebo jinde, ale spíš o to, že pokud kupříkladu nejedu do Brna pravidelně, nemám důvod se předzásobovat dostatečným množstvím MHD jízdenek. Jde prostě o princip. Jako cestující přece mám mít právo koupit si to, co mi IDS nabízí i přes to, že je zavřená pokladna (tedy v případě, že mi MHD jízdenku neprodá průvodčí, což je blbost...). Samozřejmě je dobrá připomínka, že Doubravice do IDS teprve vstoupí...
17.12.2006 (17:13)
Pepoš: Tebe zrujnuje zakoupení jízdenky den předem nebo na jiném místě?
17.12.2006 (13:22)
V Doubravici bude IDS JMK az od 4.3.2007... Prozatim konci v Dolni Lhote.
17.12.2006 (12:54)
Jo a abych nekřivdil pouze ČD, tak IDSJMK to podcenil také... :-)
17.12.2006 (12:51)
Pan Butschek se mýlí, cestující by měl mít v uzlových bodech možnost si zakoupit požadovanou jízdenku prakticky v jakoukoli denní dobu. Od toho je IDS... Přemýšlet dopředu kolik si mám v Brně koupit jízdenek, abych náhodou nezůstal v Doubravici bez jízdenky na MHD, kam vlak patří je prostě nesmysl. Od toho byly vynalezeny automaty. Ale toto ČD několik let bezmezně podceňovaly...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko