..: Cestující: Mrzneme venku! :..
Ilustrační fotoBlansko - Kdo se rozhodne například kolem čtvrté hodiny odpolední odjet z nádraží v Blansku, Adamově či Doubravici nad Svitavou, musí se smířit s tím, že už se neohřeje v čekárně a ani si nekoupí lístek na vlak. Zejména na menších zastávkách totiž pokladny i čekárny zavírají brzy, někde i hned po poledni. „Vadí mi, že hlavně teď v zimě je čekárna v Doubravici zavřená už ve 13 hodin. Kdo čeká na vlak, musí mrznout venku. Navíc to nepřispívá ani cestovnímu ruchu, pokud na dešti či v zimě musí zůstat turisté,“ upozornil Stanislav Souček z Doubravice nad Svitavou. „Před 6 lety bylo otevřeno až do odjezdu posledního vlaku. Teď je nevhodné počasí a čekárna je na to, aby se čekalo na vlak,“ potvrzuje Pavel Svoboda z Blanska, který jezdí do Letovic za prací. V Adamově si cestující mohou zakoupit lístky na vlak v pokladně denně nejpozději v 15:30 hod., v Blansku na zastávce do 16 hodin. „Nevýhoda je hlavně v tom, že jezdím většinou odpoledne do Brna a potřebovala bych k tomu jízdenku na IDS, kterou mohu využít i na tramvaj. Tu si nemám, když je pokladna zavřená, kde koupit,“ dodává žena z Blanska, která si přála zůstat v anonymitě.

Chybí pracovníci

Starosta Doubravice nad Svitavou Ladislav Štoudek je ale s po většinu dne uzavřenou pokladnou a čekárnou smířen. „Bohužel se čekárna otevírá jen na dobu, kdy je tam dozor pracovnice drah. Ty tam původně byly dvě, teď se otevírací doba zkrátila, protože tam je jen jedna. Dráhy argumentují, že je to úspora mzdových prostředků a my s tím nic nepořídíme,“ řekl. Podle Alana Butscheka z generálního ředitelství Českých drah závisí otevírací doba pokladen jednak na velikosti obce, ale především na počtu prodaných jízdenek a velikosti tržeb. „Provozní doba je stanovena tak, aby pokrývala časy, kdy je prodáváno nejvíce jízdenek, tedy kdy se na zastávce vyskytuje největší množství cestujících,“ uvedl. Čekárny podle něj navíc není možné nechat otevřené, pokud v nich není zaměstnanec drah. „Jinak dochází k jejich devastaci,“ vysvětlil. V tom, že si cestující nemohou zakoupit jízdenky na zastávkách, když jsou pokladny uzavřeny, nevidí Butschek žádné znevýhodnění. „Pokud cestující chce využít i návazné dopravy po městě Brně, doporučuji zakoupení jízdenky integrovaného dopravního systému v předprodeji. Jelikož počátek platnosti této jednorázové jízdenky si stanoví sám cestující, a to až v okamžiku jejího označení v označovači, není jakýkoli problém, aby cestující měl jízdenku zakoupenu předem. Předprodej je tedy v krajském systému dopravy prakticky neomezený,“ argumentuje.

zdroj: Brněnský deník


Adys Poslat mail autorovi | 16.12.2006 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Web 
19.12.2006 (12:59)  
860: Tos mi to nandal :) A fakt ti na tu budku v šedesátých letech sprejeři neudělali gráfko? :)
19.12.2006 (9:35)  
Když jsou ČD tak dokonalé, proč nemají na POPkách také možnost vydání jzdenky IDS JMK? Pro IREDO se v jejich paměti místo našlo! To je ale otázka spíše pro úředníky na Jihomoravském kraji
registrovaný uživatel tenzor 
18.12.2006 (22:30)  
Pro nebrňáky podotýkám, že Slatina = Brno-Slatina, jedna z největších, byť okrajových, brněnských čtvrtí
registrovaný uživatel tenzor 
18.12.2006 (22:29)  
S jízdenkami IDS to opravdu není moc domyšlené. Jednou jsem jel o víkendu (podotýkám že kolem poledne) ze Slatiny, čekárna byla sice otevřená, ale lístky tam nikdo neprodával. Ve vlaku mi průvodčí řekl, že jízdenky IDS neprodává a protože jsem si vyjímečně nemohl koupit ani jízdenku se zpátěční slevou, vyšlo mě to opravdu dost draho...

18.12.2006 (14:52)  
Zavírání čekáren z důvodu "vandalismu" není jen specialitou ČD. Podobné opatření se objevuje i u jižních soudů v Rakousku, ale také ve velké železniční stanici ve Švýcarsku BRIG, kde jsou i v noci zaměstnanci.
V rámci obchodní soutěže na dodávku jízdenkového automatu lze zadat do podmínek provedení "odolné proti HOMO VANDALIS". Jinou otázkou je, zda by pro prodejní automat jízdenek byl někdo schopen napsat takový program, aby ho dokázal z přepravních předpisů ČD neškolený zákazník obsluhovat (tím školením myslím není zkoušku pro osobní pokladní nebo pro obsluhu vlaku), tedy na úrovni chápání desetiletého dítěte, které může jezdit vlakem bez doprovodu starší osobou a je tedy samo oprávněno plnohodnotně uzavřít platnou přepravní smlouvu. Při výdeji jízdenky automatem si nemůžete překontrolovat, zda vám byla vydána jízdenka podle vašich údajů, resp. pokladní vás nemůže vyvést z omylu vzniklým nesprávně pochopeným složitě a mnohoznačně napsaným přepravním předpisem … ono je něco jiného ovládat UNIPOK z klávesy PC než automat pomocí dotykové obrazovky …
18.12.2006 (14:49)  
Web... Asi jsem na tom hradle dělal, a to v době, kdy Ty sis hrál s dřevěným vláčkem.
registrovaný uživatel Web 
18.12.2006 (12:19)  
860: Máte pocit, že třeba ve Francii mají vandalů méně než u nás v České Republice? :) Nechápu púroč ČD nemají pořádné automaty, nechápu proč ČD nedokáží zabezpečit čekárnu proti vandalům. Nechápu jak někdo může tvrdit že za přítomnosti hradláře vám nikdo zastávku nezdemoluje a tuto přítomnost 24/7 požadovat.
registrovaný uživatel M 
17.12.2006 (23:50)  
Sorry, ale tohle fakt neberu. Stejne tak tu pitomou hlasku s Ceskou republikou...
registrovaný uživatel peca 
17.12.2006 (23:31)  
To M: Nekradou, ale bohuzel se demoluji... :-(
registrovaný uživatel M 
17.12.2006 (22:12)  
Automaty MHD se taky kradou? Teda v Brne bud moc ne, nebo je DP tychle nahrazuje...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko