Jednatelé Railtransu Radan Stift a Petr Šimral to vysvětlují neschválením původně zamýšlených lokomotiv řady 189 DB a posléze i rizikovostí nasazení stařičkých lokomotiv řady 140, zapůjčených zatím nepotvrzeným dopravcem. "Společnost RAILTRANS se po zralé úvaze rozhodla nepoužít slibované náhradní řešení, nasazení lokomotiv řady 140. Tyto lokomotivy ani v dobách své slávy nejezdily více jak 1.000 km denně, nyní by je denně čekalo 1.400 km a u soukromníků tolik lokomotiv není. RT Expressy tedy vyjedou až po schválení libovolné elektrické moderní lokomotivy společnosti Siemens pro železniční síť v České republice. Omlouváme se Vám za napínání do poslední chvíle. Věřili jsme, že to vyjde," píše se v prohlášení Railtransu.
zdroj: RT Express
Lokomotivy mohou jezdit v příhraniční dopravě na základě mezistátní smlouvy týkající se železničních raničních přechodů v podstatě za podmínek, za nichž mohou jezdit po tratích státu "domovské" železnice. Na stejném principu jezdí i Taurus do HD nebo BV.
Nelze tedy nic jiného než popřát zainteresovaným pevné nervy a kliku na někoho "nahoře", který jim konečně vyjde vstříc aspoň zčásti tak okatě, jako se to stalo loni v kauze Pendolino.
Mimo jiné taky nevím proč zahraniční loko,mohou jezdit řekněme v "příhraničí".Podle mě zabka na trati DC-Žleb je srovnatelná,né li stejná jako na 090,010.A nyní 189 jezdí Dc-Žleb na rychlostníky přechodnosti 3?Další diskuze by mohla být, zda v souvislosti RTE má v ČR fungovat půjčovna lokomotiv.Zajímavé bude taky sledovat zda grafisti JŘ případně někdo další bude požadovat"pokutu"za narušení GVD.A další šance oživit projekt,podle mě nejdříve za rok.Když si to všechno představim,tak přeju, aby Petr Šimral to přežil bez zdravotní újmy.Z toho by se člověk zbláznil,ještě řekněte že né.
Politicky jsem zvědav zda MD nebude upravovat právní normy.
Reálny počet teda je 6 - a 3 zo 6 už je slušný pomer pre Valašsko.
V súčasnosti ich je 7 (Hutník, Perner, Odra, Praha, Košičan, Hradčany a Detvan/Janáček) + trochu nadštandardný R Ostravan. Bez RTE to teda je pokles.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.