Praha - Redakce ŽelPage obdržela Návrh jízdního řádu na příští rok. Najdete v něm celou řadu novinek - kromě změny koncepce dálkových vlaků na Ostravsku přes novou soukromou expresní linku Praha - Ostrava po bizarní výletní expres Varnsdorf - Karlštejn s křídly Jedlová - Františkovy Lázně a Mladá Boleslav - Kutná Hora.
Na celé řadě tratí zjevně není rozhodnuto (Mariánské Lázně - Karlovy Vary, Liberec - Harrachov, Trutnov - Žacléř, Pardubice - Liberec, Plzeň - Domažlice…). Není navržen žádný vlak mezi Krupou a Kolešovicemi, jen o víkendech mezi Libuní a Lomnicí nad Popelkou, jen jednou denně mezi Jabloncem a Rokytnicí nad Jizerou, naopak by se mělo opět jezdit pravidelnými vlaky do Mladče. Příjemnou změnou k lepšímu je větší nabídka rychlíků z Prahy na východ, cca každou hodinu minimálně jeden. Není bez zajímavosti zrušení přímých osobních vlaků Praha Mas. n. - Pardubice hl. n. (až na několik málo výjimek). Nově by měly soupravy otáčet v Pečkách, v Kolíně by měly jen krátce zastavovat. Patrně to souvisí s plánovanou rekonstrukcí stanice Kolín. Další zajímavosti nám jistě rádi doplníte sami v komentářích.
Dodáváme, že jde o pracovní materiál, nikoliv schválený jízdní řád, a jako již tradičně nás ještě čeká mnoho změn. Navržený rozsah dopravy je podmíněn uzavřením smluv s ministerstvem a kraji, přidělením kapacity železniční dopravní cesty atd., některé odvážné obchodní projekty se nemusí vůbec realizovat a naopak se mohou ještě objevit další. Návrhy na úpravu jízdního řádu je vhodné adresovat na obce a krajské úřady.
Jízdní řády můžete porovnávat v našem přehledu tratí nebo si stáhnout celý návrh JŘ 2007.
Jinak sou zrušeny všechny přímé vlaky Chlumec-Křinec
Praha-Brno-Praha 5:05 - 20:20
Brno-Praha-Brno 7:07 - 18:20
Pozitivem je, ze asi musime byt dulezitejsi, kdyz je to takhle...
Jinak osli hlavy protahli vlak do Aarhusu na vychod (proste do Vidne), ale jen v jednom smeru - takze teoreticky by i druhym smerem mel jezdit nejaky Bmz-CZ vlak
Hasek se opet posunuje dopredu, takze z Blavy odjizdi v nejakych 16:15, coz je pekny cas... Potom sice jede IC na Ostravu, ale ten ma pripoj..... nema...
PS: V porovnani s Ostravou, kde mezi 4:00 a 7:00 jede 6 (slovy sest) vlaku do Prahy je brnenske spojeni ale vyborne a to ostravske je doslova utrpeni, protoze kdo by takhle brzo vstaval, aby v Praze byl driv nez v 10, ze...
1. v X rychlík Praha - Svitavy, 4 páry + 1 R Praha/HK - Brno - Olomouc (ale stejně to jezdí nyní téměř ty samé soupravy), 6+ R Brno - Jeseník + denně Praděd (samozřejmě)
2. vlak v + Praha - Brno, jinak Praha - HB , zrušení R 1518/1519 a v X6 rychlík HB - Brno
3. R Bohumín - Karviná - Žilina (pouze 2 přes Ostravu - 1 ráno a potom odpoledne Kysuca).
Nebylo by lepší zavést ty R Bohumín - Ostrava - Havířov - Český Těšín (přípoje od Karviné Os) - Žilina, s tím že R od Brna by jel tak jako teď, tedy přes Karvinou?
Ti, kdo tento návrh vymýšleli, nad tím museli dlouho přemýšlet :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.