..: Návrh jízdního řádu ČD 2007 :..

ČDPraha - Redakce ŽelPage obdržela Návrh jízdního řádu na příští rok. Najdete v něm celou řadu novinek - kromě změny koncepce dálkových vlaků na Ostravsku přes novou soukromou expresní linku Praha - Ostrava po bizarní výletní expres Varnsdorf - Karlštejn s křídly Jedlová - Františkovy Lázně a Mladá Boleslav - Kutná Hora.

Na celé řadě tratí zjevně není rozhodnuto (Mariánské Lázně - Karlovy Vary, Liberec - Harrachov, Trutnov - Žacléř, Pardubice - Liberec, Plzeň - Domažlice…). Není navržen žádný vlak mezi Krupou a Kolešovicemi, jen o víkendech mezi Libuní a Lomnicí nad Popelkou, jen jednou denně mezi Jabloncem a Rokytnicí nad Jizerou, naopak by se mělo opět jezdit pravidelnými vlaky do Mladče. Příjemnou změnou k lepšímu je větší nabídka rychlíků z Prahy na východ, cca každou hodinu minimálně jeden. Není bez zajímavosti zrušení přímých osobních vlaků Praha Mas. n. - Pardubice hl. n. (až na několik málo výjimek). Nově by měly soupravy otáčet v Pečkách, v Kolíně by měly jen krátce zastavovat. Patrně to souvisí s plánovanou rekonstrukcí stanice Kolín. Další zajímavosti nám jistě rádi doplníte sami v komentářích.

Dodáváme, že jde o pracovní materiál, nikoliv schválený jízdní řád, a jako již tradičně nás ještě čeká mnoho změn. Navržený rozsah dopravy je podmíněn uzavřením smluv s ministerstvem a kraji, přidělením kapacity železniční dopravní cesty atd., některé odvážné obchodní projekty se nemusí vůbec realizovat a naopak se mohou ještě objevit další. Návrhy na úpravu jízdního řádu je vhodné adresovat na obce a krajské úřady.

Jízdní řády můžete porovnávat v našem přehledu tratí nebo si stáhnout celý návrh JŘ 2007.


Nick Poslat mail autorovi | 13.4.2006 (22:52)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel 3bitk7a  mail  
22.04.2006 (0:19)  
Mě by zajímalo koho napadlo takhle dokurvit jizdní řád na trati 130 a 140 koukam ze ty rychlíky mizí čim dal vic at je to R670,671 další bude R 240,241 a k tomu mizí i 690-697 který už budou jezdit jen Ústi-Liberec
registrovaný uživatel a.e.r.o  mail  
18.04.2006 (22:32)  
tak vážení, koukám se na ten návrh, ptám se, koho napadlo vést rychlíky na Most a Chomutov mimo Ústí nad Labem hl.n.???? to chtějí opravdu odradit třeba cestujícího z Kralup, kterému tam tento rychlík nestaví??? Jinak chválím obnovení nočního spoje Dresden - Budapešť, jenom k rychlíku Excelsior, proč musí na v Praze čumákovat dvě hodiny?
18.04.2006 (8:58)  
Máte pravdu, že v těch časech by bylo spojení Brno--Praha potřeba. Ovšem zapomněl jste na okresní města Kolín (dvakrát větší než Svitavy) a Ústí nad Orlicí. Mimochodem, Česká Třebová je také větší než Svitavy, takže proč nestavět i tam, když jsou okresy již stejně zrušené. Navrženými prostoji v Brně a v Kútech byste cestující do Bratislavy odradil. A jestli má vlak čekat v Bratislavě 2 hodiny, nemá smysl vést ho jako stejný vlak dále nahoru po Hronu. Jinak Brněnský drah je navržený fajnově.
16.04.2006 (9:54)  
M:
S tou dopravou Brno - Praha je to opravdu tristní a nikdo na tom zřejmě nechce nic měnit. Přitom k výraznějšímu zlepšení by stačil jediný pár rychlých vlaků, v ideálním případě dva. Chybí kvalitní rychlý spoj zhruba v relaci někdejšího Brněnského draku. Ten jezdíval z Brna v 5:14, nyní by díky kvalitě trati stačilo okolo 6:00 (Praha cca 8:40), naplnil by se však i jeden další o hodinu dřív. Ve směru nazpět je zcela nezbytný expresní spoj po 20:00, skvělý by byl i další někdy před 22:00. Nízkonákladové lety do Prahy často přilétají pozdě odpoledne a jejich cestující by rádi dali přednost jistotě, že se do spoje dostanou, před autobusem. Stačilo by jediné: aby to nebyla B-koženka s cestovní dobou 210 minut.

Asi je bláhové podsouvat stratégům ČD a MD originální myšlenky, ale Vídeň či Bratislava rozhodně nemusí být jedinými důvody, proč vést vlaky přes Brno. Večerní spoje by bez potíží mohly pokračovat do Vyškova, případně až do Zlína (stále nechápu, proč neexistují vlaky Brno-Vyškov-Kroměříž-Zlín). Druhý spoj by se v Bratislavě mohl navázat na Horehronec, o tom se beztak často mluví. V opačném směru stejně. Mezi Prahou a Brnem by tyto vlaky zastavovaly jen v okresních a krajských městech - Blansko, Svitavy a Pardubice. Jízdní doba by tak v klasice (362 + Bmee?) rozhodně nepřesáhla 2 hod. 45 min.

Zkusím to shrnout. Dva páry expresů, časy velmi orientační:
Ex Brněnský drak
Praha 20:15 - Pardubice 21:15 - Svitavy 22:00 - Blansko 22:33 - Brno 22:55 (na rozjezd MHD) - Vyškov 23:37 - výměna loko v Kojetíně, např. 362 >>> 750 - Kroměříž 0:15 - Zlín 0:50

Ex/R Horehronec:
Praha 22:15, stejné časy +2 hod., Brno příj. 0:55 (rozjezd MHD), pobyt cca 30 min., odj. 1:30, pobyt v Kútoch 30 min., Bratislava příj. 3:45, odj. 5:45 - Zvolen - BB - Brezno - Č. Skala - Gelnica - Margecany - Košice 13:30.

Ještě by se to muselo doladit, nazpět podobně.
registrovaný uživatel Space 
15.04.2006 (17:43)  
Tak mě napadá - nedaly by se někde sehnat i návrhy ostatních železničních správ? Třeba Slovensko nebo Polsko? (i když v případě Polska je návrh na nic, ale docela by mě to zajímalo)
registrovaný uživatel M 
14.04.2006 (20:30)  
Sestavy otazniku a vykricniku jsou znas intosu? Myslel jsem, ze infantilu...
registrovaný uživatel nvlik 
14.04.2006 (20:15)  
Opravdu je to vtipné ale až příliš!!!Vlaky vyšší kvality IC a EC přes ValMez???????Vtipné vážně vtipné!!!!
registrovaný uživatel Giba 
14.04.2006 (13:58)  
Kulihrasek: Pokud projde ta inovace 173 tak asi budou muset, protože teď jezdily vlaky ze 173 na hl.n jen proto aby mohli nahoru po 122 do Hostivic a pak do Rudný a Berouna/Prahy.
registrovaný uživatel M 
14.04.2006 (13:45)  
prebit:)
registrovaný uživatel M 
14.04.2006 (13:45)  
Rail2005 - jestli to mela byt ironie, ktera mela prebyt ironii moji, tak to bylo vyborne, jinak nevim...

Muj priklad s metrem NIJAK nesouvisi s tim, jak se dostat nebo nedostat na nadrazi, JEN s tim, zejen idiot by udelal interval DO centra 10 minut a interval Z centra 2 minuty. Paralelu lze najit v odjezdu prvniho a posledniho vlaku mezi Prahou a Brnem...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko