Praha - Redakce ŽelPage obdržela Návrh jízdního řádu na příští rok. Najdete v něm celou řadu novinek - kromě změny koncepce dálkových vlaků na Ostravsku přes novou soukromou expresní linku Praha - Ostrava po bizarní výletní expres Varnsdorf - Karlštejn s křídly Jedlová - Františkovy Lázně a Mladá Boleslav - Kutná Hora.
Na celé řadě tratí zjevně není rozhodnuto (Mariánské Lázně - Karlovy Vary, Liberec - Harrachov, Trutnov - Žacléř, Pardubice - Liberec, Plzeň - Domažlice…). Není navržen žádný vlak mezi Krupou a Kolešovicemi, jen o víkendech mezi Libuní a Lomnicí nad Popelkou, jen jednou denně mezi Jabloncem a Rokytnicí nad Jizerou, naopak by se mělo opět jezdit pravidelnými vlaky do Mladče. Příjemnou změnou k lepšímu je větší nabídka rychlíků z Prahy na východ, cca každou hodinu minimálně jeden. Není bez zajímavosti zrušení přímých osobních vlaků Praha Mas. n. - Pardubice hl. n. (až na několik málo výjimek). Nově by měly soupravy otáčet v Pečkách, v Kolíně by měly jen krátce zastavovat. Patrně to souvisí s plánovanou rekonstrukcí stanice Kolín. Další zajímavosti nám jistě rádi doplníte sami v komentářích.
Dodáváme, že jde o pracovní materiál, nikoliv schválený jízdní řád, a jako již tradičně nás ještě čeká mnoho změn. Navržený rozsah dopravy je podmíněn uzavřením smluv s ministerstvem a kraji, přidělením kapacity železniční dopravní cesty atd., některé odvážné obchodní projekty se nemusí vůbec realizovat a naopak se mohou ještě objevit další. Návrhy na úpravu jízdního řádu je vhodné adresovat na obce a krajské úřady.
Jízdní řády můžete porovnávat v našem přehledu tratí nebo si stáhnout celý návrh JŘ 2007.
No já do toho zase tolik nevidím, ale co vím, tak tyto věci se mohou zásadně měnit ještě někdy v říjnu, takže i v tomto bych byl velmi rezervovaný.
Ve výsledné podobě JŘ nikdy nezůstane oproti prvnímu návrhu kámen na kameni. Už jsem se tím několikrát spálil, naposledy vloni, kdy měla podle 1. návrhu jezdit (skoro?) všechna Pendolina do Brna a vytvořit tak na trase Brno-Praha po celý den hodinový takt EC/IC, poslední vlak z Prahy 19:40... no a nesplnilo se z toho NIC, nakonec vše zůstalo víceméně při starém, nastala jen mírná zlepšení. Takže když v návrhu vidím spíše zhoršení této trasy (už nepojede žádný přímý ranní vlak na Karlovy Vary / Cheb; ruší se večerní obyč. rychlík po 20:00 z Prahy, o pět minut se zpomalí cesta EC Praha-Brno), neberu to vůbec vážně, protože těch změn bude opravdu velmi mnoho, a to i koncepčních. Buďte v klidu.
A ještě jedna technická... Jak velká je šance, že se ten návrh změní?
030 je katastrofou pro do Hradce Králové dojíždějící (nejen školáky). Také turisty hojně využívaný 1880 (v návrhu 980) o víkendu nejede. Přibylo sice hodně vlaků ale na ho*** protože nenavazují na koridorové vlaky. Jistým pozitivem je večerní spojení do Dvora Králové, ale pouze v 5,6. Dle mého názoru je verze 030 v této podobě neschválitelná.
Viz
http://cedr.mfcr.cz/cedr3i_internet/cedr3/prijemci_dotace.aspx?IdSSSC=8e9b1f76-3be8-40a6-90a6-35df2778bd8c&IdSSSN=8e9b1f76-3be8-40a6-90a6-35df2778bd8c&Ico=26361485&Obec=Sokolov
STUDENT AGENCY, s.r.o.
sídlo: Bašty 2, 60200 Brno okres: Brno-město
Společníci s vkladem: Ing. Radim Jančura , rodné číslo 7201125536
RAILTRANS s.r.o.
sídlo: Spartakiádní 1979/4, Sokolov
Společníci s vkladem: Petr Šimral , rodné číslo 6802061651 Atletická 1997, 35601 Sokolov
Radan Stift , rodné číslo 6409161165 Březinova 341, 40753 Jiříkov-Starý Jiříkov
datum zápisu: 22.10.2003
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.