Brno - Miliardový přesun nádraží v Brně a přestavbu železničních tratí ve městě provází první komplikace. Antimonopolní úřad zrušil jednu z veřejných zakázek v hodnotě 45 mil. korun týkající se projektu výstavby odstavného nádraží, které mělo sloužit jako technické zázemí pro novou stavbu. Bylo první částí celého projektu, kde se mělo začít stavět. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nyní výběrové řízení (na projekt a stavební dozor) odstavných prostor zrušil a SŽDC, která řízení vypsala, nařídil výběr firmy zopakovat.
Správa podle antimonopolního úřadu nestanovila správně podmínky při výběru vítězné firmy. Původní termín veřejného projednání projektu hovořil o polovině května, nový termín je stanoven na konec července.
Podle harmonogramu stavebních prací - zveřejněných na stránkách města Brna - má začít výstavba první části odstavného nádraží letos v listopadu a má být dokončena v roce 2008. Na stavbu odstavného nádraží s rozpočtem přes osm set milionů korun mají pak navazovat další práce. Celkem má stěhování nádraží a přestavba železničních tratí stát více jak 24 miliard korun.
Projekt ale stále vyvolává spory a není jasné, jak bude celý financovaný. Z městského rozpočtu by na něj mělo jít přes tři miliardy korun, z nichž se zaplatí za stavbu městské infrastruktury. Miliardu dá kraj. Téměř o polovinu peněz budou politici žádat Evropskou unii, zbytek by měl doplatit státní Fond dopravní infrastruktury. Zastánci přesunu nádraží tvrdí, že jde o nutnost. Staré nádraží v centru už nestačí stále se zvyšujícímu provozu. Odpůrci celý projekt označují za megalomanský, podle nich jde výrazně levněji rekonstruovat stávající nádraží.
Ano, pripada...
Je to chyba nadrazi? Ne, neni...
Je smesne kritizovat nadrazi na jeho okoli. Proste system, kdyz se nam neco nepovede, zakryjeme to plachtou a nebudeme se na to divat a pujdeme jinam. V zadnem pripade to ale nebudeme resit...
1.Do ktereho mesta prijizdi vlak po bulvaru plnem obchodu a zelene (reakce na prvni dojem z Brna...)
2.MZ - dekuji, kratke, trefne:-)
3.Nezaznamenal jste....? To je vtip? Pokud ano, tak neni treba pokracovat v diskusi. Pokud ne, tak doporucuji cist znova a poradne
Současná ŽST. Berlin Ostbahnhof obsahuje 4 koleje pro provoz vlaků S–Bahn a 5 průjezdných kolejí pro "klasické" vlaky všech kategorií. Hustota provozu na těchto pěti kolejích (polovina toho, co je v Brně) je podstatně vyšší než je v Brně.
Na Berlin ZOO, kudy projíždějí (a zastavují) všechny vlaky z/do Berlín Ost si "musí" vystačit se 4 průjezdnými kolejemi. Na nich se odbaví v "pracovní den" 280 "klasických" vlaků. 140 jich přijede z Ostbahof a stejný počet odjede. Srovnejme to se špičkovým počtem vlaků v Brně hln.
Z tohoto pohledu je 6 průjezdných kolejí v Brně hl.n. LUXUS …
To že antimonopolní úřad zrušil OVS není záležitost nikterak mimořádná. Ale je to škoda, že dojde minimálně k ročnímu zpoždění. Brno potřebuje pořádné odstavné nádraží jako sůl, protože ten provizorní stav, kdy se vagony poflakují, kde se dá není ideální. Ideální je to ledatak pro sprejery :-(
Lipa - zalezi na tom, jestli za nehody muze lipa nebo to, ze na navsi jezdi lide jako prasata. Osobne si myslim, ze strom nehodu zavini jen v pripade, ze spadne primo pred auto a ridic s tim nemuze nic delat. Jinak je to vzdy vina ridice. Nechapu, jak muze byt strom pricinou zvysene nehodovosti..
Ta jizda vlaku byla nejspise (nikoliv moje) pouze ukazka. Ono to souvisi take s tim, ze referendum bylo vicemene "dopoledne". Ale cekam, ze odpoved bude, ze kdo opravdu chtel hlasovat, tak si vzal dovolenou...
Argument proti tvzeni... Kdyz nemuze Mohamed k hore, tak musi hora k Mohamedovi... Mozna ne zcela chapu, co je mineno nedustojnym a nebezpecnym okolim. Namesti Svobody je NEDUSTOJNE na nejvyssi mozny stupen nedustojnosti. Co je reseni? Vyhazet vsechny ty neschopny bridily, kterym to nevadi a dosadit misto nich nekoho, kdo s tim bude CHTIT neco udelat (pokud si mam myslet, ze 5 let rozkopane centralni namesti je normalni stav, tak me desi predstava, jak dlouho se bude stavet to nadrazi - ledaze by nekdo mel zajem na tom, aby se nadrazi postavilo rychle - to by to pak mohlo odsypat). Stejne je to i s nadrazim. Toto jsem uvedl jiz nekolikrat, takze nevim, proc stale cekate na odpoved. Naopak na moji otazku (co se bude dit, pokud i nove nadrazi bude celit stejnym negativum (protoze neni duvod myslet si, ze to tak nebude; zda-li bude idealnim resenim opetovny odsun nadrazi, protoze mezi Makrem a Brn.Ivanovice je take spousta volnych pozemku, na kterych by slo snadno vydelat) stale cekam...
Rozvoj te pustiny je nejak blokovany tim, ze mame nadrazi v centru? A je nutne tu pustinu zastavovat? I nadale si totiz myslim, ze brnenske centrum nikterak ve svech nepraska...
Mimochodem, mezi Lisni a Slatinou (TREBA) je rovnez pustina - takze abychom se teto pustiny zbavili, tak tam postavime nejake meganadrazi nebo proste cokoliv?
Dokonceni dopravniho okruhu opravdu brani to, kde je nadrazi (a kudy vedou koleje)? A cemu jeste to vadi? Ze je Hradecka hlavne ve smeru do Brna (resp. mozna uz to Hradecka neni - proste vypadovka na Svitavy za Krpolskym nadrazim) ve stavu tankodrom prvni kategorie? Tohle take souvisi s polohou nadrazi?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.