..: Zrušení zakázky na odstavné nádraží v Brně :..

infoBrno - Miliardový přesun nádraží v Brně a přestavbu železničních tratí ve městě provází první komplikace. Antimonopolní úřad zrušil jednu z veřejných zakázek v hodnotě 45 mil. korun týkající se projektu výstavby odstavného nádraží, které mělo sloužit jako technické zázemí pro novou stavbu. Bylo první částí celého projektu, kde se mělo začít stavět. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nyní výběrové řízení (na projekt a stavební dozor) odstavných prostor zrušil a SŽDC, která řízení vypsala, nařídil výběr firmy zopakovat.

Správa podle antimonopolního úřadu nestanovila správně podmínky při výběru vítězné firmy. Původní termín veřejného projednání projektu hovořil o polovině května, nový termín je stanoven na konec července.

Podle harmonogramu stavebních prací - zveřejněných na stránkách města Brna - má začít výstavba první části odstavného nádraží letos v listopadu a má být dokončena v roce 2008. Na stavbu odstavného nádraží s rozpočtem přes osm set milionů korun mají pak navazovat další práce. Celkem má stěhování nádraží a přestavba železničních tratí stát více jak 24 miliard korun.

Projekt ale stále vyvolává spory a není jasné, jak bude celý financovaný. Z městského rozpočtu by na něj mělo jít přes tři miliardy korun, z nichž se zaplatí za stavbu městské infrastruktury. Miliardu dá kraj. Téměř o polovinu peněz budou politici žádat Evropskou unii, zbytek by měl doplatit státní Fond dopravní infrastruktury. Zastánci přesunu nádraží tvrdí, že jde o nutnost. Staré nádraží v centru už nestačí stále se zvyšujícímu provozu. Odpůrci celý projekt označují za megalomanský, podle nich jde výrazně levněji rekonstruovat stávající nádraží.

Zdroj : Aktuálně.cz (celý článek a anketa)


Jiří Hovorka Poslat mail autorovi | 6.4.2006 (7:07)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
07.04.2006 (15:28)  
Reagujte na to, co jsem skutečně napsal, prosím, když už mi vyčítáte, že jsem někde mezi desítkami příspěvků přehlédl zmínku o počtu kolejí. Na čtyři pětiny mých argumentů jste vůbec neodpověděl, již potřetí mi vnucujete jakýsi ohořelý dům. Jasně jsem myslel pustinu za nádražím. Mimoto, poprvé přijel jsem poprvé, nikoli vlakem, jak jste si opět sám dofabuloval. Stejně tak jsem neřekl, že se prostředí před nádažím nemá řešit, případně že se má zakrývat. Buďte korektní a nepodsouvejte mi takové bláboly. Zpět k věci: bude-li nádraží postaveno na novém místě, řešení nedůstojnosti prostředí stávajícího nádraží bude mnohem snazší.
registrovaný uživatel M 
07.04.2006 (15:11)  
Jeste ad1) pripada si turista, ktery vyleze z nadrazi a prvni co vidi je ohorelej barak jako ve spatnem snu?
Ano, pripada...
Je to chyba nadrazi? Ne, neni...

Je smesne kritizovat nadrazi na jeho okoli. Proste system, kdyz se nam neco nepovede, zakryjeme to plachtou a nebudeme se na to divat a pujdeme jinam. V zadnem pripade to ale nebudeme resit...
registrovaný uživatel M 
07.04.2006 (15:01)  
Takze...
1.Do ktereho mesta prijizdi vlak po bulvaru plnem obchodu a zelene (reakce na prvni dojem z Brna...)
2.MZ - dekuji, kratke, trefne:-)
3.Nezaznamenal jste....? To je vtip? Pokud ano, tak neni treba pokracovat v diskusi. Pokud ne, tak doporucuji cist znova a poradne
07.04.2006 (14:55)  
Nezaznamenal jsem, že by někdo obhajoval stavbu nového nádraží s poukazem na nedostatečující počet průjezdných kolejí na nádraží starém.
07.04.2006 (14:51)  
Současné kolejiště ŽST Brno představuje 6 průjezdných dopravních kolejí a 4 kusé, celkem 10 kolejí.
Současná ŽST. Berlin Ostbahnhof obsahuje 4 koleje pro provoz vlaků S–Bahn a 5 průjezdných kolejí pro "klasické" vlaky všech kategorií. Hustota provozu na těchto pěti kolejích (polovina toho, co je v Brně) je podstatně vyšší než je v Brně.
Na Berlin ZOO, kudy projíždějí (a zastavují) všechny vlaky z/do Berlín Ost si "musí" vystačit se 4 průjezdnými kolejemi. Na nich se odbaví v "pracovní den" 280 "klasických" vlaků. 140 jich přijede z Ostbahof a stejný počet odjede. Srovnejme to se špičkovým počtem vlaků v Brně hln.
Z tohoto pohledu je 6 průjezdných kolejí v Brně hl.n. LUXUS …
07.04.2006 (14:38)  
Neptal jste se, zda je Brno tranzitním městem. Samozřejmě, že je spíše městem výchozím/cílovým (alespoň pro železniční dopravu). Nicméně, i jako dojíždějící bych raději viděl nádraží nové a jinde. Náměstí Svobody je nedůstojné zrovna tak jako nádraží, když už jej zatahujete do debaty. Pět let rozkopané, při sebemenší příležitosti plné stále stejných unifikovaných krámků -- opravdu druhá zbytečná ostuda Brna. Pustina za hlavním nádražím je v samotném centru města, proto vaše srovnání s pustinami kdesi za Líšní opět nesedí. Přesně si pamatuju ten špatný dojem, jaký to na mě udělalo, když jsem poprvé přijel do Brna. A nejsem sám. Proč zastavovat pustinu v centru? Protože nesnáším suburbanizaci. Nenávidím ty boudy postavené bez ladu a skladu dlouhé kilometry podél výpadovek z velkých měst, nenávidím satelitní nádory bez jakékoli přirozené vazby na okolí, v nichž měšťáci nežijí, ale pouze přespávají. Myslím, že by město mělo tlačit, seč může, aby se nejprve rekultivovaly brownfieldy v městě samotném. (Ne)přítomnost bezdomovců nebo pouličních otravovačů nebyl a není mým stěžejním důvodem, proč bych raději viděl nádraží nové a na vhodnější poloze. Staré nádraží s přilehlými budovami, kolejišti a viadukty skutečně škrtí přirozený rozvoj města směrem na jih a jeho přestavba v současné poloze by byla nesmírně finančně a logisticky náročná s neoptimálním výsledkem (stísněnost, špatný příjezd, nedostatek parkovacích míst, dvojité zatáčení kolejí, historické úvratě,...).
07.04.2006 (14:36)  
61 příspěvků úplně "mimo téma". Stavba odstavného nádraží s ŽUB souvisí i nesouvisí. Je to sice součást velkého celku staveb, ale jako jediná se může realizovat bez ohledu na to, kde nakonec hlavní nádraží bude.

To že antimonopolní úřad zrušil OVS není záležitost nikterak mimořádná. Ale je to škoda, že dojde minimálně k ročnímu zpoždění. Brno potřebuje pořádné odstavné nádraží jako sůl, protože ten provizorní stav, kdy se vagony poflakují, kde se dá není ideální. Ideální je to ledatak pro sprejery :-(
registrovaný uživatel M 
07.04.2006 (14:19)  
Dobra, je Brno mestem cilovym/vychozim nebo tranzitnim (ve smyslu prestupu) a ktere skupiny je (vyrazne) vice?

Lipa - zalezi na tom, jestli za nehody muze lipa nebo to, ze na navsi jezdi lide jako prasata. Osobne si myslim, ze strom nehodu zavini jen v pripade, ze spadne primo pred auto a ridic s tim nemuze nic delat. Jinak je to vzdy vina ridice. Nechapu, jak muze byt strom pricinou zvysene nehodovosti..

Ta jizda vlaku byla nejspise (nikoliv moje) pouze ukazka. Ono to souvisi take s tim, ze referendum bylo vicemene "dopoledne". Ale cekam, ze odpoved bude, ze kdo opravdu chtel hlasovat, tak si vzal dovolenou...

Argument proti tvzeni... Kdyz nemuze Mohamed k hore, tak musi hora k Mohamedovi... Mozna ne zcela chapu, co je mineno nedustojnym a nebezpecnym okolim. Namesti Svobody je NEDUSTOJNE na nejvyssi mozny stupen nedustojnosti. Co je reseni? Vyhazet vsechny ty neschopny bridily, kterym to nevadi a dosadit misto nich nekoho, kdo s tim bude CHTIT neco udelat (pokud si mam myslet, ze 5 let rozkopane centralni namesti je normalni stav, tak me desi predstava, jak dlouho se bude stavet to nadrazi - ledaze by nekdo mel zajem na tom, aby se nadrazi postavilo rychle - to by to pak mohlo odsypat). Stejne je to i s nadrazim. Toto jsem uvedl jiz nekolikrat, takze nevim, proc stale cekate na odpoved. Naopak na moji otazku (co se bude dit, pokud i nove nadrazi bude celit stejnym negativum (protoze neni duvod myslet si, ze to tak nebude; zda-li bude idealnim resenim opetovny odsun nadrazi, protoze mezi Makrem a Brn.Ivanovice je take spousta volnych pozemku, na kterych by slo snadno vydelat) stale cekam...

Rozvoj te pustiny je nejak blokovany tim, ze mame nadrazi v centru? A je nutne tu pustinu zastavovat? I nadale si totiz myslim, ze brnenske centrum nikterak ve svech nepraska...
Mimochodem, mezi Lisni a Slatinou (TREBA) je rovnez pustina - takze abychom se teto pustiny zbavili, tak tam postavime nejake meganadrazi nebo proste cokoliv?
Dokonceni dopravniho okruhu opravdu brani to, kde je nadrazi (a kudy vedou koleje)? A cemu jeste to vadi? Ze je Hradecka hlavne ve smeru do Brna (resp. mozna uz to Hradecka neni - proste vypadovka na Svitavy za Krpolskym nadrazim) ve stavu tankodrom prvni kategorie? Tohle take souvisi s polohou nadrazi?
07.04.2006 (13:42)  
K dosud nezodpovězené otázce: Dojíždějícím je jedno, zda bude nové nádraží blízko auutobusového, zcela jinak vám ale odpoví ti, kteří by v Brně rádi přesedali na autobus nebo auto. Ten příměr s lípou se mi zdá stále nešťastný, pokud by však byl strom příčinou zvýšené nehodovosti, bylo by záhodno problém řešit, ať už by se pětina místních v referendu vyjádřila jakkoli. Stěžovali jste si, že město vyhládilo referendum zrovna na den nějaké zvláštní jízdy vlaku. I kdyby to radní promýšleli tak rafinovaně, těch pár účastníků výsledek referenda stěží ovlivnilo. Mimochodem, Stará paní si zřejmě plete rozdíl mezi ostrou diskusí a diskusí pod úrovní, tedy s osobními invektivami. Stále jsem nezaznamenal argument proti tvrzení, že okolí stávajícího nádraží je nedůstojné a nebezpečné (a nezmiňoval jsem bezdomovce ani vyhořelý dům) a že kompletní přestavba na stávajícím místě by byla logisticky i finančně náročnější v porovnání se stavbou na zelené louce, která by navíc konečně uvolnila rozvoj té okolní "pustiny" a dokončení dopravního okruhu (mj. odstraněním některých z náspů).
registrovaný uživatel M 
07.04.2006 (13:22)  
Vsechno souvisi se vsim:-)
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko