..: Fotogalerie - detaily fotografie 752.018-2 :..
 

752.018-2


752.018-2Informace o fotografii:
 - Úsek: Monastyr - Sukov
 - GPS: 49°12'24.471"N, 21°53'13.18"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 26.10.2015
 - Autor: Baldas 
 - Zobrazeno: 4123x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
09.12.2015 (11:51)  
Baldas: to je pravda. Nicméně si fotka tentokrát polepšila, možná natruc mému názoru.
Pro příště nabízím placené negativní recenze :-)))
09.12.2015 (11:19)  
Zlámalík: To, proč fotka vypadá, jak vypadá mohlo totiž některým hodnotícím dojít až poté, co jsme se tu o tom začli bavit. Do té doby mohl převládat celkový dojem. A bývá pravidlem, že hodnocení od zveřejnění spíše klesá.
09.12.2015 (10:06)  
A.N.: Jednak na analogu odešel objektiv a tím pádem se muselo hledat jiné řešení, protože Praktika s 50kou nestačí.
Tak zkušený fotograf jako ty by si přeci měl poradit. Objektivy s M závitem se dají sehnat v bazarech nebo na Aukru. Tam se djí za pár stovek koupit daleko lepší kinofilmové zrcadlovky než je Praktica a k tomu za pár stovek také různé objektivy. Např. Pentax, Minolta. Ale co ti to říkám. Ty seš přeci starej kozák, tak víš o čem je řeč. Aukro i internetové bazary fungují i v Děčíně, nemusíš kvůli tomu jezdit do Prahy.
post edit: Tady máš BX20 a k tomu hned tři skla za tři litry.
http://aukro.cz/praktica-bx20-3-objektivy-prislusenstvi-i5849033195.html
09.12.2015 (10:00)  
Hoši, nechal bych to na pivo s vědomím, že se ani tam neshodnete, ale aspoň se člověk napije :-)

Raven: v době, kdy jsem to psal, měla fotka 6/6.

A.N.: ono je to otázka, dnes, kdy exituje "softwarové rádio", což je věc, která přijme všechen bordel z pásma a pak až softwarem (žádné ladění!) vybere, dekóduje a vyčistí žádaný signál (pomocí ku..a rychlé analýzy), je otázka, zda je metoda, Tebou označená, jako "topičova", špatná. Někdo směřuje úsilí do přípravy záběru, někdo do jeho zpracování. Jak psal Raven - hodnotíme výsledek.

Ano, z hlediska klasické fotografické profese... Ale nová doba přináší změnu. Tady dírkuješ svoje zprávy sem na děrné štítky, nebo užíváš vymoženosti klávesnice, "se kterou to umí každý"?
09.12.2015 (9:59)  
A.N. Tak a je vymalováno. Jestli umím nebo neumím fotit nechám raději na zvážení jiných. Mnohem směrodatnější mi v tomto přijde třeba Jindřich Štreit než ty. Také to jestli naflákám plnou kartu a pak se s fotkami týden pachtím u PC ti vymlouvat nebudu, protože to víš naprosto bezpochyby. Jen si lámu hlavu, jak jsi to mohl zjistit, když jsme se viděli 2x v životě na malou chvíli.
Takže jen několik faktických poznámek. Prakticu mám od roku 1989 a občas s ní ještě fotím. Pořídil jsem si k ní (a nejen k ní) repliku Petzvalova objektivu, ale to asi ani netušíš co je a jak se s tím fotí. Měl jsem také kinofilmový Olympus se zoomem a k tomu mám kinofilmový Canon 30 V: http://www.canon-europe.com/for_home/product_finder/cameras/slr/eos_30v_date/
ČB filmy jsem si občas vyvolával sám a stejně tak pozitivy na papír. Takže, jak říká Chary: Párkrát jsem si na film už vystřelil.
Fotky si nenechávám dělat na pohlednicový pidiformát 15x10cm, ale dvojnásobný a větší formát. Fotky na výstavu 40x.. cm nebo 60x cm..

Tvoje bláboly o duši fotek nebo o tom jakým způsobem či technikou fotím a jakej ty seš borec s dlouholetými zkušenostmi, jsou spíš k smíchu a dobře poslouží jako zdroj občasného obveselení.
09.12.2015 (9:14)  
Chary:
když bys četl co píšu...
Tak znova, proč digitál. Jednak na analogu odešel objektiv a tím pádem se muselo hledat jiné řešení, protože Praktika s 50kou nestačí. A druhak to píšu níže, dostupnost filmů, labů atd. ono ne všichni jsme pražácí v pupku světa. Takže z donucením, podobně jako velká část fotičů mojí generace.
09.12.2015 (7:53)  
No tak nic.

A.N., nějak mám dojem, že i ty používáš digitální foťák. Ty, kterej dvacet let fotíš na analog.

Můžeš mi co nejjednodušeji, ideálně ve jednom až třech slovech (přídavných jménech) vysvětlit, proč používáš digitál a nefotíš všechno na film? Film je přeci věrnější, má "duši", a ty to přece umíš dát na jednu ránu a na 36-políčkovým filmu máš asi tak 36 parádních fotek. Tak proč jsi přešel na digitál?

Plus seznam toho, co všechno na digitál máš (myslím těla a objektivy), protože mám pocit, že objektiv 17-70 není za tři padesát, takže nějaký peníze to stát muselo.

Opakuji, ty důvody proč fotit digitálem, co nejjednodušeji, ideálně jen heslovitě.
09.12.2015 (6:43)  
Topič:
jenže on je zásadní rozdíl v tom co se dělalo dřív a nyní. Dřív fotograf vyfotil a měl, dnes se běžně umazávají sloupy, stromy...atd. a co si budeme povídat, takových nešvarů je všude nejen na žp. Otázka zní, zdali je to všechno nutnost. Neuvažuji samozřejmě klonování nečistot, hmyzu, ptáků..atd. Fotím cca 20 let a nebudeš tomu věřit, ale nikdo z lidí, kteří fotí ještě déle než já neměli dřív potřebu (někteří ani dnes) zběsile klonovat všechno, co by mohlo srazit hodnocení.

A ještě k analogu/digitálu. Jsou lidi jako já, kteří stále dělají papír, protože fotky v mobilu, tabletu a jinde nasmrkané neuznávají. Tím pádem problém labů a zpracování světe div se zůstal. Jediný co digitál odboural, je problematika filmů, která ovšem nebyla až takový problém jako ono finální zpracování v labu.

Tolik souhrn odpovědí na tvoje 1-4. Jinak viz netové debaty na tohle téma, ale to sem nebudu kopírovat.
Prostě je stále dost lidí, kteří anaog používají a být dostupnější materiál, asi by se digitál tak rychle neprosadil. A veř, že za určitých podmínek dokážu s Praktikou udělat stejně dobré foto jako ty z digitálu. Ono je to o tom, umět fotit. Což bohužel dnes málo kdo umí vč tebe. Takže na digitál namlátí 10 i více záběrů a z toho pak vytahuje, skládá ten nej. Jenže já si u té Praktiky musím sakra rozmyslet jako budu fotit, protože pokus mám jen 1. Ovšem fotka je pak bez úprav a dá se jí víc věřit než té tvé....samozřejmě při použití dobrého filmu a labu.

Závěr: lidi jako ty, jsou rádi za digitál, protože s analogem by díru do světa dřív a dnes už vůbec neudělali, když to neumí dát tzv na jednu prdu. Ono je to stejný jako dávné dotazy: "kolik ti vyšlo políček"....Jak vyšlo? Vyjít šikovnému fotiči musí snad vše? I když co si budeme povídat, jsou lidi, kterým nevyjdou fotky ani z digitálu.
Proto u mě je fotograf ten, který tohle vše zvládne, nikoliv lidi jako ty, kteří namrskají plnou kartu a pak se u pár fotek pachtí týden, aby z toho dali vůbec něco koukatelného na net, o papíře nemluvě....to je zas o level výš.

Jak psal Chary, do debat se pouštět můžeme, jen druhá strana musí vědět o čem je řeč a mít to vyzkoušené, nikoliv jen načtené. Já za 20let focení snad alespoň trošku vím, o čem píšu.
08.12.2015 (17:23)  
A.N. A tady máš názornou ukázku včt. videa, proč třeba retušovat fotografii. Ona retuš není jen něco "vyzmizíkovat" na snímku, ale naopak chybějící doplnit.
http://www.gjszlin.cz/ivt/esf/photoshop/photoshop-renovace-historicke-fotografie.php
08.12.2015 (16:12)  
A.N.: Umíš odpovědět na konkrétní dotazy č.1-4 nebo budeš zase psát zcela nesouvisející nesmysly?

post edit: Tady máš něco z historie, ty "analogová realito". Je to na tebou doporučované wikipedii.
https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%ADcen%C3%A1sobn%C3%A1_expozice
https://cs.wikipedia.org/wiki/Fotomanipulace
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko