..: Fotogalerie - detaily fotografie 354.195 :..
 

354.195


354.195Informace o fotografii:
 - Místo focení: Červená Voda
 - Datum: 9.4.1978
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Zobrazeno: 6453x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
07.04.2014 (13:58)  
No jó, romantika. Hlava už v peci, zadek ještě v lednici. Už chápu, proč jsou některé lokomotivy "krematorium".
07.04.2014 (13:20)  
Při jízdě uhlím napřed, nejenže lítal mour do "kuchyně", ale taky pěkně táhlo. Zvláště v zimě to bývalo někdy pěkně vostrý. Nejhorší to bylo na mašinách, které neměly uzavřenou budku. Plachty, někdy děravé, příliš nepomáhaly. Při přikládání do pece, bylo zepředu horko a na záda táhl ledový vzduch.
07.04.2014 (11:50)  
Pro Drahoše Š.: děkuji za prozrazení "nádobíčka" i "materiálu". "Ljubitěl" určitě nebyl špatný, slyšel jsem na něj chválu (bodejť by ne, jednalo se o další výrobu vychytaného německého trofejního "Voigtländera" v SSSR). Pravda je, že dobré foťáky určitě v té době k mání byly, já sám jsem sice v té době fotil ještě na spřátelenou "Werru" s objektivem Tessar, která také nebyla špatná; na Practicu jsem se zmohl až později. Co se týče materiálu, fotil jsem v té době na diapozitivy a používal Fomachrom s tehdy dosti proměnlivou kvalitou; přijde mi, že kvalitnější diapozitivy (např. Agfa aj.) se dostaly na náš trh až během let osmdesátých...
07.04.2014 (11:49)  
Jo, tak to je dobrý, páč to se tu už děje ;-)
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
07.04.2014 (11:47)  
Už sis odpověděl: dá se na ně koukat, je ochoten je skenovat a editovat do galerie. Ve chvíli, kdy přijde fotka, na kterou se dá koukat a ještě "není do galerie", tak je potřeba říct: "já si myslím, že by to chtělo ještě to a to a když s tím budeš souhlasit, tak to udělám za tebe a fotku vyvěsím." To je v papírových médiích normální praxe, protože většina dodaných fotek potřebuje úpravu, textů taky a úroveň média drží redakce, dílem tím, že mizerné příspěvky hází do koše a s těmi, s kterými je třeba něco udělat, něco udělá. I malý brambory jsou k jídlu.
07.04.2014 (11:21)  
Tady by se možná editoři Želpage měli víc chovat jako editoři

Pod tím si jako "editor Želpage" mám představit co přesně?
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
07.04.2014 (11:11)  
Josef Chvosta uhodil hřebík na hlavičku! Socík byl ve srovnání s dneškem super, pokud jste tehdá byli mladí (což jste teda asi byli, protože pokud jste tenkrát nebyli mladí, tak už jste dneska pravděpodobně mrtví,) nebo na houbách, protože řada nepříjemných věcí z fotek není vidět a moc se o nich nemluví.
A podruhé uhodil hřebík na hlavičku v tom, že "dobrý edit" je sice samozřejmost pro správce zdejší galerie, ale zdaleka nemusí být samozřejmostí pro autory historických fotografií. Tady by se možná editoři Želpage měli víc chovat jako editoři, věci by to mohlo prospět.
K jízdě uhlím napřed: četl jsem nějaký referát z Žiliny, kde se to vědecky zkoumalo rozborem proužků z tachografu a vyšlo z toho, že uhlím napřed jede strojvedoucí s mašinou ve výkonu stejně dobře jako komínem napřed, ale výrazně hůř brzdí, brzdí dřív a dýl dojíždí pomalu. Průměrné rychlosti přes zhlaví se lišily o 5 km/h. Což jaksi není divu, když nespouštíte oči z trati, nemůžete pokukovat po rychloměru.
07.04.2014 (22:21)  


Ad 1.odstavec: Mírný až důrazný nesouhlas. Zkus být dnes padesátníkem...nebo ještě lépe 50.letou ženou (tam je to ještě o poznání horší)...tedy pokud nepatříš mezi pár vyvolených VIP.
A zrovna tak bych řekl, že řada nepříjemných věcí, o kterých se nemluví, není vidět ani z dnešních vyparáděných barevných a dokonalých snímků...
07.04.2014 (0:23)  
Zdravím všechny. Sleduji zdejší fotogalerii již několik let a myslím, že je jedna z nejlepších na síti. Díky přísné cenzúře (míněmo v dobrém!) mi naprostá většina zdejších fotek připadá prakticky dokonalá. Prohlížím si je všechny, ale samozřejmě vzhledem k mému věku si nejdříve a opakovaně rozkliknu ty starší, které ve mně evokují osobní vzpomínky na moje mladší léta. Léta, ve kterých mi s odstupem času připadá, že mnoho věcí bylo lepších než dnes ... např. lepší pivo (protože jsem ho mohl vypít víc ... ), příjemnější dívky (o dvacátníka jevily podstatně větší zájem než o šedesátníka...), zdravotnictví mi připadalo bezproblémové (protože jsem do 50 byl u doktora snad jen 5-6krát s nějakou banlitou) a pod. Nemá to naprosto nic společného s režimem a velmi prosím, aby to nebylo chápáno jako propagace socialismu.
U fotografií starších cca 25-30 let je dle mého názoru největší potíž s jejich digitalizací. Samozřejmě to žádá v první řadě čas a pak i peníze. Buď si je necháte zpracovat od profesionálů (to jsou větší peníze), nebo musíte alespoň investovat do zařízení (skenery). To jsou sice menší peníze, ale zase potřebujete ovládat grafické editory, protože prakticky každou oskenovanou fotku musíte upravit. V tom posledním je bohužel můj kámen úrazu, a i když se (už několik let) snažím do nich (photoshop, gimp) proniknout, jaksi se mi to však nedaří. I když jsem už několikrát jel s ukazovákem levačky na řádkách vytištěné fotoškoly pana Charváta a ukazovákem pravačky horečnatě klikal na myš, tak jsem ještě do teď nevytvořil např. žádnou vrstvu. To konckonců vysvětluje, proč většina mojich fotek tady opravdu není technicky dokonalá a byla právem správci galerie odmítnuta. Pokud si tyto a některé další moje fotky (i přes jejich ne příliš dobrou kvalitu) chcete prohlídnout, jsou k dispozici na: http://filipmisa.rajce.idnes.cz/vlaky_-_historicke_fotky/
06.04.2014 (21:10)  
Drahoši, nenech se zmást. Do "historických" vkládáme řekněme rok 2000 a dřív, ale za současnou považuji fotku třeba za polední půlrok, rok. Jakmile někdo vytasí pět let starou fotku mašiny, která už je možná ve šmelcu nebo přetavená do jiný řady, na fleku, který dnes vypadá uplně jinak, tak tomu já osobně říkám větrat archiv. Archiv ;-)
06.04.2014 (20:58)  
Drahoši, výborná fotka, jako z pohádky nebo z modelové železnice. Jen škoda toho lesíku za mašinou, nedovolí jí tolik vyniknout (ve srovnání s vozy), ale takový blbosti se u cenných fotek nehodnotí :D Krásná historie! 5*
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko