..: Fotogalerie - detaily fotografie 477.040 :..
 

477.040


477.040Informace o fotografii:
 - Místo focení: Jedlová (Jedlová)
 - Datum: 8.8.1976
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Zobrazeno: 10854x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
22.04.2009 (7:58)  
Parádní fotka, a ještě když byl stroj v provozu...
To musel být hukot při rozjezdu s plným nákladem, určitě byl větší kravál jak zamračená bez tlumiče, ikdyž je ten papoušek výkonější než zamračená, tak si to nedovedu představit, páč na historických jízdách fírové stroje šetří, tak to není, co bývalo.
22.04.2009 (1:01)  
Pardon pánové, že se pletu do vaší diskuze, ale Borovičkova připomínka na mě nepůsobí jako rýpání. Je opravdu nutné na každou zmínku o rudých hvězdách reagovat tak exaltovaně? Pro někoho je to asi citlivé téma, pro řadu jiných ale nikoliv a nemusí svoje dotazy nutně myslet zle. Navíc spousta mladších už prostě neví, oč jde (jsem zřejmě zástupce úplně poslední generace, která to ještě chápe a přesto už pomalu funím do středního věku) a těm připadají tyto spory jako UFO. Nechme hvězdy hvězdami a povídejme si o mašinách a focení.
21.04.2009 (23:57)  
Borovička: Mě určitě nevytáčí kritika hvězd na dýmnici. Mě spíš vytočí napsané nesmysly. Samozřejmě, že i v 70.letech se daly vidět velké hvězdy. V prvním komentáři píšeš pouze o hvězdách na dýmnici. Co máš na mysli historickým kontextem? Většina dnes provozních parních lokomotiv dojezdila v 70.letech a tudíž s hvězdou na dýmnici nebo na boudě. Pokud je mašina ve stavu (podobě) v jaké dojezdila, pak by hvězdu měla mít, aby byl zachován historický kontext, či ne?. A ejhle, třeba taková 477.043 opravená v prosinci 1979 měla na dýmnici hvězdu jak na Kremlu a nyní jezdí bez ní. Není to porušení historického kontextu? Co jsem si tak povšiml, tak většina muzejních strojů jezdí na veřejných jízdách bez hvězdy a pokud si ji na dýmnici či boudu nalepí (přišroubují), pak je to téměř výhradně při nějakých fotovlacích, kdy má objednavatel požadavek vlaku z 50., 60. či 70.let nebo když se jedná o nějakou tematickou akci. Takže bych s tím tvrzením, že kdekdo si ji dává na mašinu byl opatrnější. Dělat z toho politikum či to vydávat za propagaci totality, jak zde nedávno zaznělo od některých uživatelů, mi už přijde dost přehnané. :-)
21.04.2009 (22:26)  
Jak vás vytáčí kritika hvězd, tak úplně přehlížíte, že v 70. letech až tak běžné velké rudé hvězdy na dýmnici už tak nebyly. Ty prvodevátomájové zahrádky samozřejmě ano. Proti tolik prskám, když si ten symbol dá dnes kdekdo na mašinu, ale bez skutečného historického kontextu. Ty mašiny v 70. letech měly kouzlo fakt jinde. K té 44, ta byla jediná černá na rozdíl od uváděných modrých 4 papoušků(40,47,54,55) a co vím projížděla někdy v prosinci 76 po opravě Prahou z Velenic a už se na ní modrá nedostala.
registrovaný uživatel Best  mail  
Počet komentářů uživatele40 »fotek 0
21.04.2009 (22:24)  
Drahoš švestka: máte pravdu,je to relativní,ale jako strojírensky založeného mladíka mě toto zajímá a rád bych se takto někdy projel.
21.04.2009 (22:18)  
Best:Příteli,ono je to všechno relativní.Když bys dnes vyfotil tu Regionovu na tom stejným místě,co já mám toho papouška,tak ti ji tady na ŽP možná ani nevezmou.Za 30 let to bude mít možná stejnou hodnotu jako ta moje fotka.I když je fakt,že pára,to bylo to nejkrásnější co kdy jezdilo po kolejích,aspoň pro nás,co jsme to zažili,určitě.
registrovaný uživatel Best  mail  
Počet komentářů uživatele40 »fotek 0
21.04.2009 (21:41)  
Fotografie krásná, bohužel jsem mladší a takovou dobu jsem nezažil.Po tom co přidáváte tyto krásné fotky si vzpomenu vždy po jízdě Regionovou o co jsem na kolejích přišel. Děkuju za přidanou fotografii, je opravdu hezká.
21.04.2009 (21:23)  
Krása,tomu snad není co vytknout. 5*
21.04.2009 (20:50)  
Jasně,Tome,mašiny musely jezdit,ať měly hvězdu nebo ne.Nechápu,proč se to tady neustále řeší.Je to naprosto stupidní.Mě spíš fascinuje jiná věc-podívej se na tu mašinu v jakém je stavu.Tady na té fotce je chvilku po dílnách,kde dostala nový lak,ale ujišťuju všechny,že než šla do dílen,vypadala zrovna takto,jen ta modrá byla o hodně tmavší.Nikdo si v dnešní době nedokáže představit,co to bylo za dřinu,aby ten 130 tunový kolos takhle zářil.Smekám před všemi kdo na tom jezdili(některé jsem znal osobně)-sám jsem si to zkusil a vím jaký to je.Ti chlapi po tom lezli ve dne v noci,jakmile se někde pár minut stálo,hned pucovali,leštili nebo něco opravovali.TOTO je potřeba vidět,a ne řešit nějaký hvězdy.
21.04.2009 (20:29)  
Borovička: Českolipští papoušci hvězdu na dýmnici neměli, hvězdička byla na bocích budky. Myslím, že jedinou výjimkou byl 477.044. Ten měl hvězdu přes celé dýmniční dveře. Ti bez hvězdy si to vynahradili při slavných výročích. "Nástěnky" od čelníku až k spodnímu okraji dýmničních dveří "zdobily" turnusové lokomotivy pravidelně. Aby taky ne, když někteřé z nich byly v péči Brigády socialistické práce.
Tak to prostě bylo, hvězda na mašině musela být. Je to součást železniční historie a nechápu proč to tolik lidí vytáčí. Na každé mašině byla hvězda. Pár kovaných soudruhů z prominentních turnusů to opravdu "žralo", ostatním to bylo šumafuk.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko