..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "IvaA":

  1 2 3 4 5 6      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
724.703-4+724.708Takže:
- stromy jsou borovice.
- jde o hluboký zářez v nestabilní hornině, kde vestavěný krátký tunel a násep nad ním má za úkol zářez stabilizovat - na fotkách ze zářezu je ostatně dobře vidět, jak ne úplně obvykle byl hlouben
- osobně jsem velmi potěšena, jak to za těch cca 40 let zarostlo. Asi to nebude spontánní a pomáhalo se tomu, ale i tak pěkné.
14.04.15 - 20:49
451.088-9Pane Pikeheade, přidržela bych se termínu komentář, na esej přece jen nepracuji dostatečně kvalitně se zdroji.
Pokusím se tedy o komprimaci:
Názor, kterým jsem se snažila předestřít je,
že posuzovat pžepravní prostředky jen dle stáří je pomýlené zejména, nejsou-li základem posudku roviny technická. leglislativní a rovněž ekonomická (vyhovuje/nevyhovuje provozu, uživí nás). Z tohoto pohledu jsem si srovnání Žabotlamu a Boeingu 747 nevybrala náhodou. Jde o metonymii - kdyby se svět vyvíjel dle představ o budoucnosti z doby jejich vzniku, nebyly by zde. Skutečnost však byla jiná a obě koncepce (a na jejich základě vyrobené stroje) ať už shodou náhod, ale spíše díky odvedené kvalitní práci při jejich návrhu přežily a jsou stále užitečné.
S Vaším hodnocením mého závěru jako "plamennný" nesouhlasím: Závěr pouze shrnuje a zdůrazňuje nutnost dodržení dostatečně konzervativního přístupu, pokud je cílem dlouhodobé úspěšné podnikání v tomto specifickém oboru. "Plamenně" vyložitelná část je označena jako "osobní poznámka"
06.03.15 - 21:51
451.088-9Díky kolegovi Minaříkovi se nemusím věnovat tématu pasivní bezpečnosti. Takže se zaměřím, v souladu s původním příspěvkem, na který jsem reagovala, pouze na poskytování služby veřejné dopravy na vodě, železnici a ve vzduchu. A kupodivu zjistím podobnost, vycházející již z ekonomického cíle poskytovatele služby, kterým je dosáhnout ziskovosti ve veřejné přepravě osob při současném splnění regulatorních podmínek státní moci:
- ani jedna přeprava nenakupuje v režimu "masové spotřeby" - jde vždy o řádově nižší počty kusů (a lhostejno, zda potřebu identifikuje výrobce strojů, či zda je primárně definována konkrétní objednávkou zákazníka)
- překvapivě je životnost návrhu obdobná a klíčová je kvalitní provozní údržba a dosazování aktuálně regulatorně nezbytných dodatečných provozních prvků (komunikační pojítka apod.)
- všude je důležitý návrh a jeho prověření v provozu, který následně dlouhodobou provozní spolehlivost umožní (Boeing 747 je prakticky stejně stár jako Žabotlam a kromě zaměstnanců Airbusu po jeho rušení nikdo volat nebude, DC-10 přese vše, co na nich bylo dobrého a inovativního nelétají, neb nedokázaly pasažéry udržet naživu v dostatečném množství případů).

Závěr:
Oblasti veřejné hromadné přepravy osob svědčí konzervativní model, preferující spolehlivost a nízké provozní náklady. Z tohoto pohledu pak není důležité skutečné datum vzniku přepravního zařízení ale to, zda provoz je legální (zahrnuje i termín bezpečný) a ekonomicky udržitelný.
Osobní poznámka: IMO nereálné požadavky na výbavu nových vozidel provozovaných v závazku veřejné služby jsou způsobeny dotační politikou toho podivného uskupení se zkratkou EU (za naše peníze, nutno si uvědomit), kdy sice lze při patřičném odůvodnění získat "moderní" vozidla, ale nikoliv je udržet v provozu po dobu skutečně ekonomicky efektivní životnosti (i se zahrnutím externalit typu ("ekologie a bezpečnost za každou cenu"))
05.03.15 - 22:42
451.088-9To Rikin:
Pan Švestka byl rychlejší a celkem smířlivý, nebudu taková:
Dopustil jste se zkratkovitým porovnáním druhů dopravy záměrné manipulace pod záminkou postavení rizik, jimž jsou vystaveni cestující, jednotlivé druhy dopravy využívající, na stejnou úroveň, což je jasná nepravda a manipulace z Vaší strany. Prosím o vysvětlení, co Vás k tomu vedlo. Mimo diskusi, pokud možno, ta má být k fotografii. Vaše mimořádně zákeřné a jedovaté šlehnutí mne však k této reakci vyprovokovalo.
Omlouvám se dalším diskutujícím.

IvaA
04.03.15 - 22:04
Na tandemuIMO to jsou dostihy, fotograf nestihl cvaknout rychleji a koně takřka utekli záběru. Na Šánském dôjde k pokusu o predbehnutie...úžasná dynamika:)19.02.15 - 19:47
423.009Pro mne trochu naopak. Moderní detaily mi evokují steampunk. takže trať si v historicky krátké době projedu a zobrazené místo určitě projdu. Vždyť kde jsou jinde u nás k vidění u dráhy přistřižené živé ploty?
Otázka není řečnická - každý jsme někde místní a možná by to mohlo být pro galerii zajímavé téma -IMO to indikuje,že v daném místě mají dráhu rádi i její denní uživatelé.
OT: zeleň tohoto typu je dobrý tlumič hluku. IMO zvláštní mi připadá, že nikdo z ekoprudičů to nemá jako téma alternativy ke klasickým PHS. Jen to potvrzuje můj názor o jejich nevalných duševních schopnostech a nízké úrovni (jejich) všeobecné vzdělanosti. A tedy schopnosti vytvořit si názor skutečně vlastní na základě posouzení reality
11.12.14 - 22:50
714.227-6> Keprt: Technická: psala jsem bez znalosti Vašeho příspěvku. O to je polemika zajímavější, děkuji.09.12.14 - 22:33
714.227-6To Jan Jaroš, Dale Cooper: Pánové, po technické stránce s Vámi víceméně souhlasím, ale IMO je nutno respektovat i ekonomický pohled na věc - diskutovaných 20 minut se běžně jezdí i v tramvajích na fakticky stejných sedačkách, čili na této relaci není pohodlí z časového hlediska problém. Ptejme se tedy jinak a to ekonomicky z pohledu provozovatele:

Trpí to neobsazeností a je riziko zrušení objednávky? - Ne.
Jezdí tam konkurence která může přepravní proud převzít? - Ne.
Jde o dotovanou trasu a tudíž jisté peníze? - Ano.
Kapacitně i jinak vyhovujeme požadavkům plátce faktur - Ano.

=> není co řešit, vydělává to. Lepšími soupravami na lepší peníze nedosáhneme, takže až do změny požadavků pojedeme takhle. Ergo kladívko v tomto konkrétním případě - Dokud střední čechy a Praha nenajdou společnou řeč v dopravní obslužnosti(IMO asi nejkřiklavější případ imbecility "krajských hranic" a nečinnosti ministerstva dopravy), nic lepšího tamní cestující neobdrží.
Omluvte prosím OT, ale tolik k "soupravám 21. století" - má to prostě souvislosti
09.12.14 - 22:29
714.227-6Ano a díky za ni.
Reko vozy a úsporná loko jsou pro udržení provozu IMO lepší, než nová desira z EU dotace bez následných peněz na provozování -viz kdysi zde diskutovaná bulharská Desira, opravovaná lepící páskou
09.12.14 - 19:58
Drezína, Tatra VmChary, Vasekpetr1, Trainmaniak> Inu, nedobře jsem to napsala... Sypu si popel a jdu se objednat na přezkoušení:/16.05.14 - 19:15