..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Josef Chvosta":

  1 2      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
354.195Zdravím všechny. Sleduji zdejší fotogalerii již několik let a myslím, že je jedna z nejlepších na síti. Díky přísné cenzúře (míněmo v dobrém!) mi naprostá většina zdejších fotek připadá prakticky dokonalá. Prohlížím si je všechny, ale samozřejmě vzhledem k mému věku si nejdříve a opakovaně rozkliknu ty starší, které ve mně evokují osobní vzpomínky na moje mladší léta. Léta, ve kterých mi s odstupem času připadá, že mnoho věcí bylo lepších než dnes ... např. lepší pivo (protože jsem ho mohl vypít víc ... ), příjemnější dívky (o dvacátníka jevily podstatně větší zájem než o šedesátníka...), zdravotnictví mi připadalo bezproblémové (protože jsem do 50 byl u doktora snad jen 5-6krát s nějakou banlitou) a pod. Nemá to naprosto nic společného s režimem a velmi prosím, aby to nebylo chápáno jako propagace socialismu.
U fotografií starších cca 25-30 let je dle mého názoru největší potíž s jejich digitalizací. Samozřejmě to žádá v první řadě čas a pak i peníze. Buď si je necháte zpracovat od profesionálů (to jsou větší peníze), nebo musíte alespoň investovat do zařízení (skenery). To jsou sice menší peníze, ale zase potřebujete ovládat grafické editory, protože prakticky každou oskenovanou fotku musíte upravit. V tom posledním je bohužel můj kámen úrazu, a i když se (už několik let) snažím do nich (photoshop, gimp) proniknout, jaksi se mi to však nedaří. I když jsem už několikrát jel s ukazovákem levačky na řádkách vytištěné fotoškoly pana Charváta a ukazovákem pravačky horečnatě klikal na myš, tak jsem ještě do teď nevytvořil např. žádnou vrstvu. To konckonců vysvětluje, proč většina mojich fotek tady opravdu není technicky dokonalá a byla právem správci galerie odmítnuta. Pokud si tyto a některé další moje fotky (i přes jejich ne příliš dobrou kvalitu) chcete prohlídnout, jsou k dispozici na: http://filipmisa.rajce.idnes.cz/vlaky_-_historicke_fotky/
07.04.14 - 0:23
464.016Je mi líto, že v diskusi pod touto fotkou poněkud zaniklo, že lokomotivy řady 464.0 byly ve své době opravdu skvělé a krásné stroje ... za ty oprýskané baráky a za marasmus normalizačních let tyhle mašinky opravdu nemohly.02.11.13 - 11:24
556.0207Ještě jednu vzpomínku: pamatuji si, když jsem čekal tehdy u trati, že kolem projely na trati do Trenčína nejméně dva náklaďáky a dva osobáky, samozřejmě s motory v čele ... to jsem ovšem nefotil ... tehdy mi to připadalo, že ty motory budou jezdit "věčně", proti párám mi připadaly strašně "stejné", taky mi bylo trochu líto filmu na "obyčejný motor" ... teď bych si nejraděi nafackoval.15.05.13 - 0:17
534.0477Děkuji všem za hodnocení ... přiznám se, že mě u téhle fotky (mile) překvapilo. Je to asi dva týdny, co jsem se tam zajel podívat ... je to tam úplně jiné.06.04.13 - 11:57
99.1561Šel jsem tu trasu několikrát, z vesnice Hora Sv. Šebestiána to bylo do Steinbachu cca 12,5 km, některé autobusy z Chomutova zajížděly až přímo k hraničnímu přechodu, pak se to zkrátilo o cca 4 km. Do Steinbachu to šlo, bylo to z kopce, ale zpátky to bylo horší ... dvakrát jsem tehdy přešel "ilegálně" hranici u Kryštofových Hamrů, chodily tam sice hlídky, ale ne moc často.02.03.13 - 0:50
754.060-2 + 831Změna datace by se nejspíš hodila -problém je v tom, že si teď už nejsem jistý vůbec ničím. Do toho Koutu na Šumavě jsem jezdil cca dvakrát za rok od roku 1991 do 2001, do Kadaně samozřejmě i víckrát ... negativ byl zastrčený v obálce s datem vyvolání 6. 8. 2001 (!, navíc jsou tam negativy asi ze tří kinofilmů ...) a fotky jsem našel v krabici s rokem 1984 (!), v 90. letech jsem už černobíle ve formátu 6x6 cm nefotil (ty jediné mám relativně přesně zaznamenané a podle nich můžu hodně diáků určit ... tohle je ale negativ ...)
Prostě je mi to velmi trapné, ale nejsem schopen to přesněji určit - bude to nejspíš první polovina 90. let
18.02.13 - 0:11
M 296.1027+T 211Stan i T 211 (v khaki nátěru) opravdu patří železničnímu vojsku. Tohle vojsko vůbec byla velice zajímavá součást tehdejší armády. Rok, který jsem jako "absik" (pamětníci vědí, pro mladší, po vysoké škole se chodilo na základní vojenskou službu pouze na rok a hned v nějaké hodnosti) nebyl až tak nepříjemný. Jednak tam jezdily ještě páry (odtud mám největší množství fotek) a pak taky železniční vojsko vojákům platilo. Záklaďáci si za ty dva roky přišli na 18-20 tisíc, my tak na polovinu. Dávali nám to na vkladní knížku - při průběžném předávání hrozilo akutní nebezpečí propití. A 20 tisíc tehdy nebyly nejmenší peníze.
Měnili jsem tehdy svršek mezi Slaným a Louny, hlavní (stanový) tábor byl v Peruci. Tohle byl stan pro strážné, kteří hlídali třeba odstavené vozy nebo pokladače apod. Párkrát jsem tam strávil noc a cca 20 km od hlavního tábora (tedy od velení) to byly velmi příjemné večery!
04.02.13 - 18:58
T 444.0Děkuji za hodnocení a přeji všem krásné a klidné prožití vánočních svátků.23.12.12 - 23:07
475.1127Tu Marťa - teď jste zviklal trochu i mně ... mám poznámku u této fotky: R Brno-upřesni! ... bohužel jsem si to nikdy neupřesnil ... a jak se tak dívám do JŘ, tak osobák vyjížděl těsně za rychlíkem. Nemám ale žádný snímek z tohohle dne s jinou pětasedmou nebo bardotkou
... bohužel opět mě dostihla má tehdejší liknavost a lajdáctví v poznámkách ... omlouvám se.
21.09.12 - 10:36
M 298.0Tyto jednotky jezdily na pravidelném rychlíku (bez jména, Salubia jezdila opravdu po 120) z Mostu do Prahy po trati 110 cca v letech 77-80, bylo to poněkud tristní vidět je jet přes Podlešín 40 km/hod ... cca 10 let před tímto datem (grafikon 66/67) jsem je měl možnost vídat při průjezdu určitě stovkou Kolínem nebo Pardubicemi ... 10 minut před ní projížděl Hutník-Expres (Praha - Varšava, Pha-Olomouc tehdy za 3 hod. 2 min., polské lokomotivy ho tahaly až do Prahy) a byl to velmi silný zážitek.14.06.12 - 16:53