Komentáře uživatele "NIcKON":
Fotka | Zpráva | Datum |
---|---|---|
BDeh 2/4 73 | Krásné zákoutí a parádní vlak. A se stejným spřáhlem, jako mají některé pražské T6A5 :) | 12.05.20 - 21:52 |
852.002-5 | JB: Asi v tom, že na železnici bylo přeci všechno dřív lepší. | 12.05.20 - 17:47 |
383.410-8 | Pěkný kontrast historických sovětských návěstidel a moderní lokomotivy. | 12.05.20 - 16:57 |
ETR 470.056 | pekař: Na modernizované provedení jsem zatím štěstí neměl. | 08.05.20 - 19:12 |
ETR 470.056 | Českým drahám by zaokrouhlení na kulatou desítku určitě slušelo, otázkou ale zůstává, k čemu přesně by jim další technicky komplikované, nikoliv už nejmodernější třísystémové jednotky byly, když jejich bratři smějí ze zahraničí akorát na Slovensko a jezdí nejvýš stošedesátkou. A také se zřejmě už nikdy nepodívají pod 15 kV. Z pohledu cestujícího škoda, že se pendolina nepřikoupila. Podle mého názoru nemají v cestovním a především jízdním komfortu u nás ani přibližnou konkurenci, zejména RailJet odchází z porovnání drtivě poražen snad ve všech ohledech, nejvíce pak co se týče provedení, estetiky a kvality interiéru. Z pohledu dopravce je však pochopitelná nechuť k dalším rozsáhlým investicím do velkých oprav a rekonstrukcí (další otázkou samozřejmě byla pořizovací cena). Taky nevíme, kolik stojí servis a jak dlouho ještě bude 100% dostupný pro typ, jezdící jen v několika exemplářích. I když by dopravci klopidla pomohla na naší členité síti krátit jízdní doby (zůstává ale otázkou, zda by mu to na plně vytížené trati ve volném slotu mezi neklopícími vlaky k něčemu bylo). Navíc má ETR 470, zkonstruované v době, kdy se ještě tak úzkostlivě nehledělo na snahu narvat na metr čtvereční vlaku maximum cestujících, na dnešní dobu nevýhodný poměr počtu míst k celkové délce a počtu náprav. Schéma sedadel 2+1 ve druhé třídě je dnes už přepych; pro klienta vítaný, pro dopravce zbytečný. Stejně jako dva záchody pro každý vůz, pořádné odhlučnění či dostatek místa pro kolena mezi sedadly. Podle mého názoru se česká Pendolina vyhrabala z počátečních trablů nadmíru důstojně, oproti řadě jiných nových strojů jim to sluší a jako jediné tuzemské vlaky vždy skýtají skutečně prémiový komfort. Je jasné, že takto přepychově už nikdy ničím v budoucnu cestovat nebudeme. | 05.05.20 - 22:37 |
207 series; Z13 | V Japonsku to jako ve velmi lidnaté zemi s trochu jinými kulturními hodnotami vypadá ve všech obydlených oblastech plus minus podobně - pro Evropana nijak zvlášť esteticky a stísněně. Skeptik by dokonce řekl, že kam se v japonské městské aglomeraci podívá, tam uvidí něco ošklivého, a to zpravidla ve značném množství. O to víc oceňuju tento relativně volný a úpravný flek. | 03.04.20 - 12:16 |
T 478.2069 | Promyšlený záběr, snad kvůli němu nemusel stát fotograf uprostřed mlýnského náhonu :) | 03.04.20 - 12:09 |
451.026-9 + 451.025-1 + 451.045-9 + 451.046-7 | Pavel Randák: Na Beroun dokonce jezdila šestivozová, aspoň tedy konkrétně tato a po určitý čas. | 31.03.20 - 17:28 |
123.001-0 | Modrá mašina tam přesně pásla. | 31.03.20 - 14:42 |
754.054-5 | Farkač Karel: Díky za popsání očividného, hned jsem chytřejší :) | 31.03.20 - 12:32 |