..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Farkač Karel":

  1 ... 55 56 57 58 59 ... 71      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
751.374-0 + 751.335-1A7:
To že má lokomotiva opotřebovaný lak je důvod ke zrušení a následující sešrotování?
FRK
07.01.12 - 18:44
363.010-0Na Ferdinandce se jezdilo, jezdí a bude jezdit stále vlevo. To znamená z Bohumína přes Břeclav a Graz až daleko do bývalé Jugošky.07.01.12 - 17:19
754.049-5Někdo možná namítne, že z vlaku "vyrůstá" klacek, ale to k železnici patří. Velmi pěkné, proto za 5*.
FRK
06.01.12 - 18:56
M 262.1183Žádná chudoba. Pěkně zaplněná plocha snímku a také plusem je to, že nic není navíc, co by případně překáželo. Jasná 5*.
FRK
09.12.11 - 17:45
363.072-0Ještě bych dodal, že se doporučovalo, pokud to konstrukce fotoaparátu dovolila, nasadit, nebo našroubovat (Praktika) žlutozelený filtr, který právě zvyšoval kontrast jak šedých oblaků na modré obloze, tak při méně kontrastních barvách fotografovaného objektu, podobně jako v tomto případě. Použití filtrů se mi vždy osvědčilo.
FRK
08.12.11 - 16:27
363.072-0To je přesně ukázka, jak se někdy, při ranním nebo večerním světle na čb-filmu projevovala barva žlutá a modrá, Mne se dokonce podařilo vyfotografovat lokomotivu 363 132, která měla modrou barvu světlejší, než třeba 363 120 a žlutý pruh na černobílém snímku vyšel tmavší než ten modrý základ.
Zde je vidět, že fotograf trefil takové světlo, které na čb-filmu se zobrazilo bez jakéhokoliv rozdílu.
Sám jsem jednou v ranních hodinách provedl měření spotmetrem měření právě žluté barvy a modré a výsledek takový jak jsem již popsal. Žlutá se projevovala jako tmavší odstín vůdči modré. Při rozjasňování oblohy se tato hodnoty začaly měnit až žlutá dosáhla vyššího stupně "svítivosti".
Autorovi se podařilo, možná náhodně se strefit do takového zajímavého stupně odrazivosti, že na čb-fotografii to vyšlo jako jednobarevné. Možná nechtěně, ale měl štěstí na "světlo-nesvětlo" a výsledek je zde. Obrázek je velmi zajímavý a nám starším připomíná dobu, kdy čb-snímky přinášely radost a nekvalitní barevné na různých materiálech více zklamání, než uspokojení. Poněkud lépe na tom byly snímky pořízené na diamateriál.
Podíváme-li se pozorně na plochu nad "dvousvětly", rozpoznáme, že je tam náznak hrany žlutého pruhu.
Snímek za 5*.
FRK
08.12.11 - 13:07
228.768-8 + 228.688-8Mariá-panno! To připomínka mého mládí. Autorovi děkuji za připomínku toho, co mé srdíčko mimo parovek, vždy potěšilo mé srdíčko.30.11.11 - 19:45
753.759-0 + 753.758-2Snímek krásný. Smekám! jednoznačně 5*. FRK19.11.11 - 8:42
T 478.4037Podle Jízdního řádu ČSD bylo v době socializmu v úvodní části informací pro cestující uvedeno, že fotografovat se smí všude tak, kam mají cestující přístup, ale ne tam, kde je to zakázáno. To znamená tam, kde byla tabulka s nápisem Fotografování zakázáno. Například na přechodové lávce v Krnově.
Našlo se však mnoho horlivců, kteří občas někoho obtěžovali různými hláškami o tom, že se tam a tam fotografovat nesmí. Oni to měli patrně ještě z II.světové války a z tuhého "sovětismu" kdy se, obrazně řečeno smělo dělat jen to, co bylo povolené. Neboť co nebylo povolené (těžko to ale rozpoznat), to bylo automaticky zakázané.
Dnes je možné fotografovat odevšad, jen ne z drážního tělesa. Vstup na drážní těleso totiž zakazuje Zákon o drahách.
Příklad: Zaujmu-li fotopozici na konci ostrovního nástupiště-nic se neděje. Slezu-li ale dva kroky do štěrku, porušuji zákon a mohu být popotahován. Podobně to funguje například v Německu a je tam za to sankce nejméně 50 EURO.
FRK
15.11.11 - 18:52
749.264-8Vynikající snímek. Před autorem smekám.
Samozřejmě 5*.
FRK
14.11.11 - 13:34