..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Finrod Felagund":

  1 2 3 4      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
EM 400.001Pořád nějak nechápu, jaký by byl problém nechat třeba Pesu vyrobit nějakou elektrickou jednotku pro 1500 V, která by byla něco jako elektrická verze SA134. Na danou trať ideální. Navíc vzhledem k historickému charakteru tratě a tak dále by nebyl problém na to sehnat nějaké evropské dotace.08.12.13 - 9:48
172230Jé, moje oblíbená Flåmsbana :) super!17.08.13 - 17:04
263.005-1Wow, to jsem nečekal, že se tohohle ještě dočkám, princezna v retro nátěru u ZSSK.. To je dobře, že aspoň jeden stroj tenhle nátěr má - nevím, jak je to s těmi u ČD, ale jedna z nich je určitě v Najbrtu a druhá beztak bude co nevidět také.29.08.12 - 18:13
111.010-5Astartoth: Nevím, jak je to v ČR, ale třeba v Německu je to tak, že DB lokomotivy likviduje a zásadně neprodává soukromníkům, protože je vidí jako potenciální konkurenci... takže oni by asi i zájem měli, ale pochybuji, že by jim to ČD/ČDC jen tak prodalo...04.07.12 - 22:11
113.002-0Stoupa: Nebyly. Jsou. Doporučuji třeba Bergensbanu/Fl?msbanu nebo naši Vestfoldbanu, tam je plno dřevěných sloupů TV dodnes... akorát na Vestfoldbaně jich s pokračující koridorizací tratě ubývá, ale minimálně mezi T?nsbergem a Sandefjordem jsou dodnes.29.06.12 - 21:13
809.140-7Petr Borženský: To by chtělo se zbavit toho Najbrta a hned by byla fotka teplejší :)25.04.12 - 19:29
820.057-8Dobrá fotka. Jsem rád, že sedmapadesátka nešla do šrotu, jako začínající šotouš (tak ve dvanácti) jsem s tím jezdil po Pražském Semmeringu, tehdy to byl jediný osobní vlak denně, co tam jezdil. Pak to nahradili 810 a tenhle kus šel někam nevím kam.22.09.11 - 0:45
13.2158Tohle je naprosto luxusní fotka. Bohužel dnes už do Rjukanu vlak trajekt nevozí... takže skutečně velká historie. Navíc to je historicky velmi významná trať - zejména ta na druhé části jezera - protože za II. světové války sloužila Třetí říši pro projekt atomové bomby; v Rjukanu dělali Němci těžkou vodu a pak když měli vézt do Německa na zpracování do bomb její zásilku, tak místní norský odboj potopil trajekt i s tím vlakem, a díky tomu Hitler atomovou bombu nezískal. Jinak je Tinnsj?en moc pěkné jezero, té dráze tam postavili u silnice (cca uprostřed délky jezera) pomník, kde je právě i zmíněna tahle válečná operace. Na druhé straně jezera pořád ještě jsou koleje i (snad funkční, akorát nepoužívané) trolejové vedení, akorát trajekt, který to vozil, reziví v Haugetr? v dezolátním stavu... tohle už asi nikdo neobnoví, bohužel. Byla to jedna z nejkrásnějších tratí v Norsku, svým způsobem podobný technický unikát, jako je trať Kiruna-Narvik.10.09.11 - 13:10
560.010-1Kaktus: Nevím, mně to moc jako zlaté časy nepřijde...26.04.11 - 1:15
754.057-8Pro mě je hlavně úchvatné vidět tu trať v tomhle stavu... neelektrifikovanou, bez koridoru, prostě skoro jak poslední lokálku... když si vybavím, co je tam dnes :)13.04.11 - 14:20