..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Josef_02":

  1 2      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
853.025-5pro Pavel Ch. - pěkná vzpomínka. Tady sedím za kontrolérem a dnes jsem už tři roky v penzi ...11.03.17 - 1:02
854.205-2pro Dale Coper - ano, pěkný kopeček. Stoupání začíná hned za Bartoušovem ( směr Nymburk - Jičín ), promile přibývají a po 700 metrech ze zastávky Vitíněves jsme se s Reginou nahoru k Jičínu většinou pěkně "hrabali", ( rozjezd ze zastávky ve stoupání a pak hned pravý oblouk ) až nahoru k přejezdu - cca necelé dva km ( místo na snímku je cca 400 m od zastávky Vitíněves ) . Myslím, že tam bylo cca do 20 promile, už si to přesně nepamatuji.11.03.17 - 0:34
750.277-6 + 750.308-9- drobný úlet v popisu, v čele 750 , na konci 702 (asi) ...10.03.17 - 23:08
854.021-3Skutečnost je mnohem méně pohledná ... Je to tak. V době, kdy byl barevně sjednocen vzhled hnacích vozidel ČSD ( traktory a motory tmavě červené, el. trakce tmavě zelená - odstín se trochu blížil svinibrodské zeleni, která oku nelahodí ) to přineslo i problémy. Přibylo úrazů pro špatnou viditelnost tmavozelených strojů ( téměř "maskáče" ). Týkalo se to zvlášť pochůzkářů. Pak byly zanedlouho zavedeny "bezpečností pruhy" na čela hnacích vozidel (žluté pro lokomotivy a oranžové pro motorové vozy). Některé stroje dostaly v dílnách jednolitý tmavočervený "kabát" ( kromě nárazníků a podvozků) - to byla "hrůza" pro oči.24.02.17 - 10:52
750.386-5 + 749.234-1... vzpomínám na komentář školaře, při "pravidelném dopravním a technickém poučování" ( tak se tehdy měsíční školení strojvedoucích nazývalo ). Výpravčí, mazák, machroval, holčina to nezvládla a zazmatkovala ( soudem byli potrestáni oba ).20.02.17 - 23:47
750.386-5 + 749.234-1http://www.strojvedouciplzen.cz/index.php?page=menu&id=167
Série chyb
Vojkovický výpravčí oznámil své kolegyni do Stráže nad Ohří, že poslal vlak po nesprávné koleji. Toto "oznámení" učinil až po té, kdy byl vlak přibližně 3 minuty v mezistaničním úseku. Výpravčí ve Stráži měla postaveno pro nákladní vlak ve směru na Vojkovice a přesto tento vlak přijala. Vojkovický výpravčí tedy hrubě porušil předpisy, kdy neprojednal jízdu tohoto vlaku do sousední stanice, vlak ani nenabídl. Výpravčí druhé stanice si pak neuvědomila postavenou vlakovou cestu pro vlak opačného směru a vlak přijala. Souběh těchto závažných pochybení odstartoval nehodovou událost. V době telefonického hovoru mezi výpravčími zmíněných stanic projel vlak Rn 44182 stanicí Stráž nad Ohří. Je důležité zmínit, že pokud by byla správně zavedena jízda vlaku po nesprávné koleji, nesměl by jet žádný vlak v opačném směru. Zmíněná výpravčí si svoji chybu sice uvědomila, ale místo toho aby použila generální stop, snažila se vlaky zastavit jejich kódy a zazmatkovala. Nehoda si tak zbytečně vyžádala život strojvedoucího nákladního vlaku, který do poslední chvíle netušil, že vlak který mu jede naproti, jede po nesprávné koleji. Přibližně ve 4:45 se v první traťové koleji u předvěstních upozorňovadel samostatné předvěsti k vjezdovému návěstidlu stanice Vojkovice nad Ohří vlaky čelně srazily.
20.02.17 - 23:37
730.011-4pro stoupa: Je to "předměřický přísun" - přestavovací vlak. Wapku stáhli zřejmě z vlečky teplárny v Černožicích. Sám jsem "na přísunech" také jezdil ( bývalé depo Hradec Král. , řadu let už patří pod Pardubice ).Bývávalo... dnes jsem třetím rokem v předčasném důchodu ( "strojvedoucí ve výslužbě" se kdysi říkávalo).13.11.16 - 2:19
854.225-0.... ten vlak jede ze Sadové do Dohalic.17.10.15 - 23:50
381.001-7Souhlas.Modré provedení ("korporátní" ČD obzvlášť )je "studené" , jak psí čumák.01.10.15 - 1:18
99.749... když už definice, tak tedy okolo návěstidel a stanice leží v oblouku.01.10.15 - 1:01