..: ČD Cargo neplní podnikatelský plán, vydělává jen polovinu :..

Logo ČD Cargo, a.s., foto: ČD CargoPraha - Možná překvapivá zpráva přišla na konci listopadu z vedení ČD. Dceřiná společnost ČD Cargo totiž bojuje se stále menším ziskem, i když byla ziskovost a lepší rozvoj původním důvodem jejího vzniku. Firma odhaduje svůj letošní zisk na 650 milionů, tedy jen o něco více než polovinu původního podnikatelského plánu. Hospodářský výsledek navíc ještě není dotčen ekonomickou recesí a očekávaným poklesem přeprav na evropských železnicích. Podle serveru ČeskéNoviny.cz bude proto Cargo výrazně propouštět, o práci má přijít až 500 zaměstnanců.

Server navíc upozornil na stále klesající ziskovost nákladní dopravy ČD, která se projevovala už před oddělením Carga. Podle výroční zprávy ČD za rok 2007 vydělala nákladní divize loni 1,4 miliardy korun, předloni 1,7 miliardy a v roce 2005 1,9 miliardy korun. Letos bude propad ještě mnohem větší, aniž by se přitom projevilo ochlazování evropských ekonomik. Za první pololetí vydělalo Cargo jen 335 milionů korun. Vzhledem k tomu, že českou ekonomiku zatím krize zpomalila jen zčásti, je možné, že už příští rok bude mít Cargo problém vytvářet vůbec nějaký zisk.

Management viní ze zhoršeného hospodaření rostoucí ceny vstupů - především neustále zdražující elektřinu a v létě kulminující ceny nafty. Na příjmové straně zase prý firma doplácí na prudký pokles stavební a automobilové výroby v celé Evropě. To ale zřejmě není celá pravda.

Již dříve se totiž spekulovalo, že výsledky nákladní dopravy ČD byly výrazně nadhodnocené tzv. křížovým financováním, při němž se řada výdajů na nákladní dopravu schovávala pod státem subvencovanou osobní dopravu. Dalším problémem Carga mohou být i aktivity jeho ředitele Josefa Bazaly, jehož někdejší spediční firma měla podle některých obvinění přebírat cíleně drahám zakázky.

Mluvčí Carga Simona Hradilová serveru zároveň potvrdila, že v polovině prosince začne druhá vlna propouštění ve společnosti. Do poloviny příštího roku by mělo odejít 500 zaměstnanců, především z řad posunovačů, vlakového doprovodu, vozmistrů a strojvedoucích i z administrativy. Celkem by tak mělo Cargo zaměstnávat okolo 11 tisíc pracovníků.

zdroj: ČeskéNoviny.cz/ČTK


Honza Beránek / JTB | 9.12.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mira 
10.12.2008 (16:32)  
registrovaný uživatel kevin 
10.12.2008 (12:46)  
Nyní těžký OT:Mezi externími dopravci se tu vyskytuje zkratka BF.To je kdo?Díky.
registrovaný uživatel M 
10.12.2008 (12:34)  
Cim vice takovych firem bude, tim vice se CDC muze snazit sebevic, ale trzby jim budou klesat. Neni totiz u nas zas tolik subjektu, co by zadaly ucelene vlaky.
Pokud se neobjevi Unipetrol 2 treba...

A naopak - pokud nejaka firma vyrabi neco, co lze vozit taknak spise jenom vlakem, ale soucasne toho nevyrobi hodne, tak i kdyz se postavi na hlavu, tak to vlastnim vlakem neodveze. Moznosti je jenom vlak cizi, pripadne tedad kamion (ten muze byt i vlastni).

Delat si neco sam je pro firmu levnejsi skoro vzdycky - problem je, ze to plati az od urciteho objemu. A je jedno, jestli jsou to vlastni vlaky nebo IT oddeleni
10.12.2008 (12:27)  
AD-mira:
Unipetrol, OKD, Viamont, BF. Všechny tyto firmy již dříve pochopily, že po budoucí samostatné železniční dopravní cestě, oddělené od ČD a.s., bude lepší si své produkty a suroviny přepravit samy, protože věděly, že jak ČD a.s. a ČD-C by z nich sedřely kůži a ještě by jim diktovaly podmínky přeprav. Čím více bude takových firem, tím více se bude muset ČD-C snažit. Oni totiž pečení holubi už do úst nelétají. FRK
registrovaný uživatel kevin 
10.12.2008 (11:29)  
Novak,M Zikmund-Ty Lv jízdy sleduji často na 140.Ony nějaké být musí,když na jeden směr musí být dvě loko a na druhý stačí jedna.Nijak vyjímečné ale je,že jede solo eso,za 5 minut dvě spřažená esa,za 10min 2x 742 solo vše jedním směrem a vše cargo.Pak se může nadávat za platby za DC.
mira-Lukrativní zakázky jsou nejspíš ty předražené.A ti externisté to zvládají asi lépe nebo levněji.
registrovaný uživatel mira 
09.12.2008 (21:28)  
Ono se ani není čemu divit že Cargu klesají tržby, když přichází o lukrativní přepravy ucelenek. Stačí se dívat okolo sebe. Unipetrol, OKD, Viamont, BF. Všechny tyto společnosti naopak přepravují čím dál víc toho co dříve vozily ČD. Např písek do Řetenic, síru do Přerova, cisterny do Osíčka atd.
09.12.2008 (21:01)  
Novak : jedním z důvodů může být jednak nepárovost vlaků v témže časovém období, případně různá směrování (něco jede přes Prahu, zpátky "to" jede přes Nymburk.
Nevím nakolik se měnily nákladní přepravní předpisy, ale při návratu prázdných vozů v mezistátní přepravě platilo kdysi pravidlo, že prázdné vozy se předávají sousední železnici po nejkratší přepravní cestě, čili v poměrech Česko / Německo je u některých vlaků nejkratší přepravní cesta přes Furth im Walde. Takže ložené vozy přijedou třebas přes Děčín, ale prázdné se vrací přes Domažlice.
registrovaný uživatel Qaws 
09.12.2008 (20:52)  
Timto nechci nijak hajit tento krok, ale myslim si, ze pujde vetsinou "jen" o predcasne duchody..
registrovaný uživatel Novak 
09.12.2008 (19:51)  
Ja pridam jeden laicky postreh. Bydlim primo u trati 091. Od doby vytvoreni CDC jezdi mnohonasobne vice Lv s logem Cargo, nez tomu bylo drive.
registrovaný uživatel M 
09.12.2008 (19:10)  
Zikmund - to je presne to, co jsem psal. Pouze srovnavani cisel nema smysl, pokud se nenastuduje "obsah" tech cisel. Vyse zisku sama o sobe o firme nic nerika
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko