..: Dramatický růst ceny ropy se promítne i do jízdného na železnici :..

Ilustrační obrázekPraha - S druhou změnou jízdního řádu 2007/2008, tj. 15. června, vstoupí v platnost také další změna tarifu TR10, která cestující rozhodně nepotěší. Čeká nás další zdražení, dle ČD kvůli rostoucím cenám elektřiny a především nafty. Zvýšení cen se podle vyjádření ČD dotkne zhruba čtyř procent cestujících.

Nejcitelněji se změna dotkne uživatelů kilometrických bank. Sešitek, na který je možné během půlroční platnosti ujet 2000 kilometrů za 1600 korun, bude stát o 200 korun více. Ještě na podzim za ni cestující platili 1400 korun. Cena jednoho kilometru se tak zvedla během půl roku o 20 haléřů na 90 haléřů. Výhodná nabídka při nákupu pěti kilometrickýh bank najednou za cenu 1400 Kč/ks také končí.

I další výhodná nabídka - síťová nabídka ČD NET podraží o více než 10 %. Za jízdenku využitelnou na všechny spoje Českých drah nově cestující zaplatí 440 korun; varianta pro 2-5 osob zdraží o 100 Kč na 880 Kč. Podraží také víkendová síťová jízdenka SONE+ pro dálkové vlaky - také na 440 Kč; naproti tomu cena SONE+ pro osobní vlaky se nemění a bude i nadále 130 Kč.

Tradiční letní nabídka Léto-26, jež byla v minulých letech zjednodušena, se loni dočkala svého konce. Letos již nebude v prodeji - stejně jako loňské novinky, SC NET a In-gold All Inclusive, které se nedožily ani roční existence a od 15. června je již nepořídíte.

Základní jízdné se zatím nemění

Základní cena jízdného ani zákaznické jízdné a ceny síťových jízdenek Klasik se k 15. červnu nemění; nedá se ale vyloučit, že by nás s novým jízdním řádem mohlo čekat další překvapení v podobě dalšího zvýšení cen. Naposledy zdražovaly České dráhy loni v prosinci, kdy se ceny jízdného zvedly zhruba o šest až sedm procent.

Stručný přehled tarifních změn od 15. června:

  • končí nabídka jízdenky In-gold ve variantě All Inclusive
  • končí nabídka jízdenek SC Net ve všech verzích
  • končí nabídka pro mládež Léto-26
  • kilometrická banka zdražuje z 1600 Kč na 1800 Kč
  • síťová jízdenka ČD Net zdražuje z 390 Kč na 440 Kč
  • víkendová síťová jízdenka SONE+ zdražuje z 390 Kč na 440 Kč
  • "Šťastná eLiška" pro trasu Praha - Brno zdražuje ze 70 Kč na 105 Kč

zdroj: Tisková zpráva Českých drah, a.s.


Aleš Drobný Poslat mail autorovi | 8.5.2008 (15:23)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
13.05.2008 (9:45)  
No dobre, to byla jen reakce na to, ze by letecka doprava mela odvadet penize do SFDI nebo ze zeleznicni nekoho dotuje vynosy ze spotrebni dane (ackoliv je pomer vybrane spotrebni mezi zeleznici a silnici a pomerem investic do obou typu vyhodny spise pro zeleznici)
registrovaný uživatel Lanhut 
12.05.2008 (20:54)  
Ad M:
Co se týká ranvejí, nemá s nimi letecký dopravce nic společného a nejsou dotovány. V Praze Ruzyni je spravuje státní podnik Letiště Praha, který vybírá od dopravců poplatky za použití letiště. A je profitující. Ale to už jsme zabruslili někam jinam.
registrovaný uživatel DJ 
12.05.2008 (13:29)  
Tak před pár minutami jsem se díval na www.cd.cz a o zdražování, respektive konkrétních změnách cen konkrétních jízdenek nikde ani slovo.
Stále je inzerována i nabídka Léto 26, která bude zrušena 6 dní před jejím plánovaným zavedením!
Taky to mohli říct dřív, chtěl jsem jet na týdenní síťovou po 21. červnu aspoň za 918 Kč místo 1224, ale to nebude...
Asi si tu kartičku nechám pro sebe udělat. Stačí jet 2x za 3 roky na síťovou týdenní a peníze se mi vrátí (pokud to zase v prosinci nějak nezmění...).
registrovaný uživatel M 
12.05.2008 (9:56)  
Priznavam prestreleni

Lanhut - fakt letadla potrebuji takovou infrastrukturu, ze by se vynosy ze spotrebni dane mely vkladat do SFDI? Kolik se za poslednich 10 let postavilo kilometru ranveji?
registrovaný uživatel tenzor 
12.05.2008 (8:20)  
M: Říkal jsem snad něco takového? Jenom mě zajímalo, který letecký spoj běžně stojí 1 000, zatímco vlakový do stejné desinace 5x víc. Takže bych prosil buď o odpověď nebo přiznání přestřelení místo odpovědi ve stylu "a vy zas mlátíte černochy!" :)
registrovaný uživatel Lanhut 
12.05.2008 (1:11)  
Ad M:
Takže jsme tam, kde jsme byli na počátku diskuse. Šlo mně hlavně o to, že ČD přenášejí ceny PHM na cestující (pardon, na zákazníky) a nesnaží se získat zvýhodnění leteckých dopravců. Ti by též mohli spotřební daní dotovat železnice i silnice...
Zajímal by mne názor pana Miroslava Zikmunda,byla s ním diskuse na podobné v souvislosti s dotacemi.
registrovaný uživatel M 
12.05.2008 (0:38)  
tenzor - jo, dobre. A vlastne je to i stejne rychle. Proste na vlak nema nic...
registrovaný uživatel tenzor 
11.05.2008 (19:31)  
M napsal: Letadlo stoji 1000 korun, vlak stoji 5000 korun.

Čistě teoreticky, existuje takový letecký spoj? Když vezmu třeba Praha - Londýn (heathrow/Gatwick), tak jen letištní taxy vyjdou na víc jak 2 000, takže aby výsledná cena zpáteční letenky byla 1 000, museli by nízkonákladové společnsoti minilmálně 1 200 korun cestujícímu doplatit za to, že s nimi letí :)
Když srovnám ceny dopravy skoro kamkoliv, tak bude vlak sice většinou dražší, ale třeba o třetinu, nikdy ne 5x...
registrovaný uživatel tgw 
11.05.2008 (17:00)  
Pro Best:
registrovaný uživatel tgw 
11.05.2008 (16:59)  
To jsem nevěděl ,že dříve souprava ze Žitavy jezdila přes jiný směr do konečné stanice Dřážďany.

Nicméně jsem rád ,že do Drážďan souprava jezdí.A jestli už ze Žitavy jede jiným směrem mi je jedno.Zajímá mě čas.Jablonec nad Nisou-Žitava.Je škoda,že tratˇ do Hrádku nad Nisou a dále do Žitavy není opravena.

Směrové poloměr oblouku Liberec-Liberec Machnín by v pohodě dovolil 90 km h.Dle mého i 100 km h.To už by se tratˇ musela poupravit celá Do Žitavy.

Tratˇ je konstruována na 80 km h.Po menších úpravách by někde vznikla 90 km h a někde i 100 km h.

Desiero by mohlo jet zde 120 km h a 110 km h .To už by bylo slušné.

Tak snad někdy.
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko