Praha - Nejrychlejší provozuschopná parní lokomotiva, německá 18.201, zřejmě zamíří v létě do Prahy. Saský spolek Flügelradtouristik ji hodlá nasadit na speciálním vlaku pro německé turisty, který pojede z Drážďan do Prahy 21. června. Jízda ještě není definitivně potvrzena, podle organizátorů je její konání ale velmi pravděpodobné. Svézt se může i jeden z našich čtenářů, a to zcela zdarma. 29. března totiž pojede vlak Flügelradtouristik z Drážďan přes Děčín do Karlových Varů a na ŽelPage proběhne z této akce fotosoutěž. Pro jejího vítěze je přichystána obousměrná jízdenka do 1. třídy na další akci Flügelradtouristik, kterou by měl být právě výlet s lokomotivou 18.201 ze Saska až do Prahy.
"Na konci března pojedeme z Nossen přes Drážďany, Děčín a Teplice do Karlových Varů. Do Děčína povede vlak lokomotiva 52.8079, v Děčíně ji vystřídá patrně 475.179," informoval ŽelPage Daniel Reitmann z Flügelradtouristik. Souprava by měla mít celkem deset vozů, 5x A, 2x Bc, 2x WR, 1x Salon. Ačkoli německý spolek jezdí do Čech poměrně pravidelně, obvykle se omezuje jen na cesty do Prahy po trati 090. Na trať 140 by měla jeho souprava zavítat vůbec poprvé.
Po dohodě s německým spolkem nabídneme případným fotografům podrobný jízdní řád vlaku a další informace o jízdě i možnostech focení. 30. března začne navíc na ŽelPage fotosoutěž o nejlepší fotografie z jízdy. Z pětice nejúspěšnějších autorů pak vylosujeme jednoho, který získá jízdenku 1. třídy na červnovou akci, při níž by se svezl za lokomotivou 18.201. "Snad to klapne a opravdu ji budeme mít k dispozici. Zatím to vypadá dobře," dodal k červnové akci Reitmann. Akci by mohl zhatit i nedostatečný počet přihlášených, ale to se v poslední době FRT nestalo, ani když jel do Čech mnohem obyčejnějšími vozidly.
Každopádně je ale fajn že se takováto mašinka do ČR podívá. A ta soutěž může být celkem zajímavá
Tak ale to už je síla :-) Nebylo by už lepší napsat prostě přesně jaká? Nebo se ještě někdo ozve a zúžíme to na nejrychlejší provozní parní lokomotivu na kontinentu s červenými nárazníky a špinavou podlahou v kabině? :-)
http://www.hh-englishpages.de/gallery/18-201/index.htm
Jinak jsem hledal, jak je to vlastně s tou LNER A4, rekordní Mallard je sice nepojízdný ale minimálně dvě lokomotivy, č. 4464 a 4488 mají povolení na nostalgické jízdy a jsou provozuschopné :)
Mimochodem, tahle lokomotiva měla dva různé nátěry - růžový a tmavozelený. Proč se vlastně oscilovalo mezi těmito dvěma neobvyklými barvami? Původní je ta tmavozelená?
Ale aby nedošlo k omylu, pokud to nebylo jasné, jsem absolutně nadšený z toho, že ex-DR 18 tady pojede :) a myslím že ostatní čtenáři v drtivé většině také, ale bojím se že několik set nadšených příspěvků by to tu poněkud zahltilo ;)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.