..: Nejrychlejší provozní parní lokomotiva na kontinentu se opět vydá do Prahy :..

Ilustrační obrázekPraha - Nejrychlejší provozuschopná parní lokomotiva, německá 18.201, zřejmě zamíří v létě do Prahy. Saský spolek Flügelradtouristik ji hodlá nasadit na speciálním vlaku pro německé turisty, který pojede z Drážďan do Prahy 21. června. Jízda ještě není definitivně potvrzena, podle organizátorů je její konání ale velmi pravděpodobné. Svézt se může i jeden z našich čtenářů, a to zcela zdarma. 29. března totiž pojede vlak Flügelradtouristik z Drážďan přes Děčín do Karlových Varů a na ŽelPage proběhne z této akce fotosoutěž. Pro jejího vítěze je přichystána obousměrná jízdenka do 1. třídy na další akci Flügelradtouristik, kterou by měl být právě výlet s lokomotivou 18.201 ze Saska až do Prahy.

"Na konci března pojedeme z Nossen přes Drážďany, Děčín a Teplice do Karlových Varů. Do Děčína povede vlak lokomotiva 52.8079, v Děčíně ji vystřídá patrně 475.179," informoval ŽelPage Daniel Reitmann z Flügelradtouristik. Souprava by měla mít celkem deset vozů, 5x A, 2x Bc, 2x WR, 1x Salon. Ačkoli německý spolek jezdí do Čech poměrně pravidelně, obvykle se omezuje jen na cesty do Prahy po trati 090. Na trať 140 by měla jeho souprava zavítat vůbec poprvé.

Po dohodě s německým spolkem nabídneme případným fotografům podrobný jízdní řád vlaku a další informace o jízdě i možnostech focení. 30. března začne navíc na ŽelPage fotosoutěž o nejlepší fotografie z jízdy. Z pětice nejúspěšnějších autorů pak vylosujeme jednoho, který získá jízdenku 1. třídy na červnovou akci, při níž by se svezl za lokomotivou 18.201. "Snad to klapne a opravdu ji budeme mít k dispozici. Zatím to vypadá dobře," dodal k červnové akci Reitmann. Akci by mohl zhatit i nedostatečný počet přihlášených, ale to se v poslední době FRT nestalo, ani když jel do Čech mnohem obyčejnějšími vozidly.


Honza Beránek / JTB | 13.3.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel thingie  mail  
18.03.2008 (2:46)  
Já tam samozřejmě 18.201 vidim taky, ale v nadpisu je tadle hrůza.
16.03.2008 (22:59)  
thingie: Ne. To by opravdu nešlo, protože by to potom nebylo senzací.

Každopádně je ale fajn že se takováto mašinka do ČR podívá. A ta soutěž může být celkem zajímavá
registrovaný uživatel taz 
14.03.2008 (14:52)  
Já tam vidím 18.201 to není dost přesný?
registrovaný uživatel thingie  mail  
14.03.2008 (3:45)  
> Nejrychlejší provozní parní lokomotiva na kontinentu

Tak ale to už je síla :-) Nebylo by už lepší napsat prostě přesně jaká? Nebo se ještě někdo ozve a zúžíme to na nejrychlejší provozní parní lokomotivu na kontinentu s červenými nárazníky a špinavou podlahou v kabině? :-)
registrovaný uživatel tenzor 
13.03.2008 (22:21)  
pár fotek té červené varianty je tady:
http://www.hh-englishpages.de/gallery/18-201/index.htm

Jinak jsem hledal, jak je to vlastně s tou LNER A4, rekordní Mallard je sice nepojízdný ale minimálně dvě lokomotivy, č. 4464 a 4488 mají povolení na nostalgické jízdy a jsou provozuschopné :)
registrovaný uživatel Semík  mail  
13.03.2008 (21:42)  
ANO PŮVODNÍ JE TMAVOZELENÁ. Tu červenou nechala dát firma ROCO, protože přispěla na opravu tohoto stroje. Proto byl po 1 rok natřen do červené barvy a ROCO udělalo tuto barevnou mutaci i v limitované sérii v H0.
13.03.2008 (20:15)  
Taky se na jízdu těším od doby, co byla akce zveřejněna. Ta soutěž ve spolupráci FT+ŽP je určitě dobrý nápad a příjemné zpestření, byť se jí téměř stoprocentně nezúčastním:-(.
Mimochodem, tahle lokomotiva měla dva různé nátěry - růžový a tmavozelený. Proč se vlastně oscilovalo mezi těmito dvěma neobvyklými barvami? Původní je ta tmavozelená?
registrovaný uživatel tenzor 
13.03.2008 (19:52)  
Jinak těm, co vyjednali možnost volné jízdenky pro čtenáře želpage (ne že by mi vítězství hrozilo :) ) samozřejmě patří můj obdiv a velká pochvala.
registrovaný uživatel tenzor 
13.03.2008 (19:47)  
Vitek_V: já si tedy připadám jako alenka v říši divů, jaký testosteron?:) Já jsem s autorem nepolemizoval a z příspěvků které s ním polemizovaly vidím jen jeden který je napsaný slušně (Vincenc Kočička) a pak jsou tam dvě otázky ohledně provozuschopnosti Malarda, což je věc která každého nadšence do parních lokomotiv určitě zajímá, stejně jako (aspoň doufám) upřesnění ohledně dalších rekordních lokomotiv, což je snad v souvislosti s tímto článkem plus, pokud ne, tak se opravdu omlouvám.
Ale aby nedošlo k omylu, pokud to nebylo jasné, jsem absolutně nadšený z toho, že ex-DR 18 tady pojede :) a myslím že ostatní čtenáři v drtivé většině také, ale bojím se že několik set nadšených příspěvků by to tu poněkud zahltilo ;)
13.03.2008 (19:58)  


Zbytek byl totiž smazán z důvodu přílišné nechutnosti.
13.03.2008 (19:45)  
:-) No a my zrovna s Albíkem tento víkend budem na cestách ve Velkém Meziříčí, ještě že tak... :-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko