..: České dráhy nasazují prvního Vectrona do zkušebního provozu :..

Siemens Vectron ELL 193.220, LokoTrain, Břeclav, foto: Siemens MobilityPraha/Linz — Českým dráhám se na třetí pokus podařilo úspěšně uzavřít výběrové řízení, ve kterém poptávaly desetiletý pronájem a servis deseti kusů lokomotiv v třísystémovém provedení, s maximální rychlostí 200 km/h. Výhercem tendru se stala rakouská leasingová společnost ELL Austria GmbH s typem Siemens Vectron. Zajištění lokomotiv s těmito parametry se pro dopravce stalo fakticky nutností na základě vzájemné smlouvy s německým státním dopravcem Deutsche Bahn. České dráhy se zavázaly, že nejpozději od prosince letošního roku, se změnou jízdního řádu, budu v rámci linky Praha – Dresden – Berlin – Hamburg vypravovat na vlacích kategorie EuroCity lokomotivy schopné jízdy maximální rychlostí 200 km/h. Přínosem má být především zkrácení jízdních dob odstraněním přepřahu lokomotiv v Drážďanech a zlepšení dynamiky jízdy náhradou lokomotiv 371. Pro německého dopravce pak bude přínosem uvolnění lokomotiv řady 101 DB pro jiné potřeby. Ty dosud zajišťují trakci v delší části trasy od Drážďan do Berlína, případně Hamburku a zpět.

České dráhy již aktuálně získaly jednu lokomotivu pro zacvičení strojvedoucích. Stroj 193.270 v korporátním bílo-černo-zeleném nátěru pronajímatele ELL byl dopraven z Lince, kde má ELL své provozní pracoviště. Přeprava proběhla 19. června na vlaku Ex 1544 Matthias Schönerer s následným odstavením vectrona v prostorách vršovického depa. Lokomotiva byla po vyrobení v minulém roce zapůjčena u LTE Graz a následně maďarsko-rakouskému dopravci GySEV. Aktuálně tedy na jistý čas poslouží pro zácviky strojvedoucích, pro něž by měla postačit její maximální rychlost 160 km/h, kterou se liší od objednaných kusů, jejichž výroba v současnosti probíhá v mnichovském výrobním závodě firmy Siemens. Zácviky by mělo projít celkem přibližně 200 strojvedoucích. Přednostně 50 z dep Praha a Ústí nad Labem a dále 150 z Drážďan, Berlína a Hamburku. Od soboty 24. června jsou naplánovány zácviky českých strojvedoucích na lokomotivě 193.270 s běžnými vlaky v osobní dálkové dopravě na lince Praha — Ústí nad Labem (Cheb). Konkrétně půjde o rychlíkový oběh se spoji R 610 Karlex, R 609 Bílina, R 606 Salubia zakončený R 613 Svatava.

Dopravce před uzavřením smlouvy předpokládal částku za pronájem a servis ve výši zhruba 1,3 miliardy korun. Výsledná hodnota kontraktu je nakonec 60 milionů eur bez DPH, tedy necelé 1,6 miliardy korun podle současného kurzu. Lehčí údržbové práce na lokomotivách budou v rámci desetiletého kontraktu nejpravděpodobněji prováděny v kolínských dílnách Metrans Dyko, stejně jako v případě dalších pronájmů českým dopravcům u ELL, náročnější pak v dílnách ELL Linz.

Zdroj: České dráhy, Railcolor, E15


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 24.6.2017 (11:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
04.07.2017 (20:17)  
.. a zas pro (gp):

I podle místního tisku to byli práve odborári/odporári z CR, kdo to tehdy Zlicínským technikum a ing. zasmolil. Tak jim vlastne nezbylo jiné, nez zabrat odstupné a pockat se Siemensem, az uplyne "karencní" doba... :-)
registrovaný uživatel (gp) 
04.07.2017 (12:04)  
Jenže takhle z toho máš větší potěšení, když přesně víš, co porušuješ.
Vážil nevážil, košile je vždycky bližší než kabát a naštvat německé odboráře je horší, než naštvat české. Nechat se propustit v Praze s víc než ročním odstupným je zlatej padák na sametovej polštářek, zvlášť když to vidíš třeba z Varnsdorfu nebo z Bruntálu.
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
04.07.2017 (6:08)  
pro (gp):

Vsechna pravidla jsou od toho, aby bylo co porusovat.... :-)
A Siemens si vázil nasich techniku a inzenýru jiz ve Zlicíne :-), :-)
registrovaný uživatel (gp) 
04.07.2017 (0:45)  
stoupa: předložka zez Plzně se podle nových pravidel píše se zet :--)

Šepli: naše pendolíno v DE taky neprošlo, a kdyby o to ČD tak strašně moc nestály, neprošlo by ani u nás. Se 109E shodný scénář: velké plány na velké výdělky v zahraničí, zpožděná dodávka a ve finále vnitrostátní provoz omezenou rychlostí.

Na dvacet vyvazovacích a dvacet hlavních oprav bylo VŘSR (výběrové řízení středního rozsahu :) za 440 mil. To se do Hamburku vyčerpá za tři roky, takže za deset let třikrát. Pokud budeme odepisovat co nejrychleji (deset let), cena jedné mašiny je tedy 135+66=201>160.
Pokud budeme odepisovat dvacet let, pak 135+154=189<320.
Jenže deset let starej vektron bude možno najmout levněji. A kde bude za deset let kurz eura, bude mít někdo zájem o služby ČD a bude dnešní 109E za deset let konkurenceschopná? A bude Škoda schopná ji za deset let modernizovat, když už dneska jí Siemens přetahuje inženýry?
02.07.2017 (7:47)  
Měl jsem možnost si porovnat osobně obě lok.Je to už na první zjištění velký rozdíl.Vectron nad 380 jasně převažuje, jak v tech.stavu,tak i přívětivosti pro strojvedoucího.
26.06.2017 (9:13)  
ad škoda:
Myslím si že tu je súhra viacerých faktorov:
Ad 1 (ne)kvalita mašiny 380 ČD
Ad 2 český a potom nemecký byrokratický šimeľ (kde nevylučujem apriornú averziu úrad(nik)ov voči čéška mašyna)
Ad 3 postoj škodovky voči ostatným (viď Railjety apod)

O štátnej a firemnej zlodejine ani nehovoriac
26.06.2017 (0:18)  
V Německu toho jezdí víc zahraničního ne jenom Siemens lokomotivy. Britské velké diesely Class 66, kanadský Bombardier, francouzská Prima, polská PESA a francouzské TGV také zajíždí na síť DB Netz.
To, že Škoda byla neschopná vytvořit konkurence schopnou mašinu, neznamená, že němci mají spadeno na plzeňskou Škodu.
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
25.06.2017 (20:09)  
pro petr.284:

BR 101 nebo BR 103 = stokrát do more si livni, vsechno je to realtivní. Je mi 60 let a necítím se stár.
25.06.2017 (19:23)  
Obstarožní bych viděl BR 103,ale ne BR 101,která svými výkonama plně dostačuje na provoz u DB Fernverkehr.
25.06.2017 (13:26)  
Vzhledem k dopravě po železnici, je úplně jedno, zda vlaky mezi ČR a D bude přepravovat lokomotiva vyrobená kdekoliv.
Důležité je totiž to, že ty spoje i nadále pojedou a budou pohodlné a rychlé, samozřejmě bezporuchové.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko