Praha - Na Slovensku čeká přípojné vagony k motorovým lokomotivám zrušení, ale v ČR budou ještě 20 let jezdit. ČD nakoupily od slovenských železnic asi 10 osobních vagonů řady 053, které projdou kompletní přestavbou a mají jezdit především na motorových rychlících a spěšných vlacích. "Náklady na nákup a modernizaci jednoho vozu jsou ve srovnání s pořízením nového vozu zhruba třetinové," objasňuje ředitel odboru kolejových vozidel Rostislav Novák. Přestavbu dělají pro ČD Krnovské opravny a strojírny, práce na každém voze zaberou nejméně 3 měsíce.
"Z původního vozu zůstane jenom skříň, ale i ta se upravuje. Náklady na rekonstrukci se pohybují kolem 8 milionů korun," uvádí ředitel opraven Petr Bezruč. S opravenými vagony z Krnova se mohou cestující setkat v okolí Prahy, Brna a Plzně. "Současná várka je ale prvním nákupem ze Slovenska," říká Novák. Podle něj se zatím ČD na Slovensku po dalších vyřazených vozech poohlížet nebudou. Krnovské opravny rekonstruují také tramvaje a nákladní vozy. "Loňské tržby přesáhly 400 milionů korun, zisk by měl být kolem 10 milionů," říká Bezruč. Větší záležitostí je rekonstrukce motorových souprav (řady 810 a 010) na soupravy RegioNova. Po ČR jezdí už přes 20 dvouvozových souprav a v letošním roce začíná firma Pars Nova pro ČD dodávat také třívozové soupravy RegioNova. "Letos jich bude asi 7 a budou jezdit v Libereckém a Jihomoravském kraji," potvrzuje Novák.
zdroj: Novinky a Pars Nova
ale i tak dost luxusní.
mam navr co udlat treba rikejme ji 813 novej motor prodlouzit o nejaky ten metr.pulka niskopodlazni lepsi podvozek jako u 811. bylo to pekny svezení. no a udelat to ze by skrin prakticky plavala a kardanem od převodovky.
810 082 jste nemohl videt. Uz nekolik let neexistuje! Po rekonstrukci preznacena na 811 082. Na prvni pohled rozeznatelna zvenku: Nahore jedno pozicni svetlo v krabici misto 2 zapustenych reflektoru. Interier: latkou calounene sedacky s vysokymi kolmymi operadly.
To by mě zajímavo, cos to viděl. Jinak každá 81x a 01x má dva jednonápravové podvozky.
Náprava je nosník válcového tvaru s různě odstupňovanými průměry podle finkce a namáhání jednotlivých míst (čepy, sedla, dřík apod.)
Koloslouží k samotnému nesení a vedení drážního vozidla a bývá buď obručové nebo celistvé, tzv. monoblok.
Kola a náprava jsou základní součásti dvojkolí
No a ještě jedna trochu uštěpačná poznámka. Kdyby na každém podvozku neměl (aspoň) dvě kola nebo sudý počet, tak by to ani nemohlo stát :-D
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.