..: Student Agency míří na železnici :..

Ilustrační obrázekČesko - Společnost Student Agency, která je na českém dopravním poli známa především svými žlutými autobusy a nyní i úmyslem o proniknutí i na železnici, předestřela své plány do blízké budoucnosti. Pokud vše půjde tak, jak doufá ředitel společnosti Radim Jančura, vyjedou na české koleje "žluté vlaky" do tří let. A to na trase Praha – Ostrava, kde v současné působí Pendolina, vlajkové lodě Českých drah. Zde je prý SA "schopna provozovat luxusní vlak bez státních dotací", jak tvrdí Jančura. Student Agency, již Radim Jančura založil, ještě jako student brněnského Vysokého učení technického, plánuje nákup šesti vlakových souprav, řádově za 2 miliardy korun. Jejich výrobcem by měl být buď koncern Siemens, či konkurenční Stadler. Cena jedné soupravy by neměla přesáhnout 330 miliónů korun.

"Na vlaky musíme našetřit v průběhu příštího roku. Nikoliv celé dvě miliardy, ale jen desetiprocentní zálohu, tedy 200 milionů," informoval Jančura. A doplňuje: "Nabídneme ještě větší luxus než autobusech." Vlaky SA by měly být rozděleny na 6 vozových tříd. V úvahu nejvíce připadají soupravy typu Desiro ML za Siemens, jejichž maximální rychlost je 160km/h a za Stadlera různé druhy elektirkých jednotek z jeho nabídky. Reálné jsou i mnohé technické úpravy vybavení a typu dle přání objednatele.

Cestující na prvním místě aneb na co se můžeme těšit

Ilustrační obrázek

Manažeři a obchodní cestující ocení zejména konferenční místnost. "Nejnižší třída bude neporovnatelně kvalitnější, než první třída v Pendolinech či v německých ICE vlacích," slibuje Jančura. Na toto tvrzení ale odpvěděly ČD velice rázně. "Osočování existujícího a úspěšného Pendolina imaginárním projektem není na místě. Stejně tak srovnávání úrovně Pendolina s fiktivním, dosud neobjednaným vlakem se nám nelíbí," tvrdí ředitel marketingu ČD Aleš Ondrůj. "Až budou žluté vlaky opravdu existovat, můžeme srovnávat," říká mluvčí drah Ondřej Kubala. "Pendolino bylo průkopníkem se vším, co s tím souvisí. Vlaky pana Jančury a dalších vstoupí do prostředí, které je příznivě nastaveno zavedení rychlovlaku Českými drahami," doplnil jej Ondrůj. Možným designovým jsou vzorem německé vlaky typu ICE 3 . "Naše služby jsou založeny na kvalitním servisu vůči cestujícím, ve vlaku nabídneme ještě lepší služby, než v našich autobusech. Tedy kromě stewardů, zdarma nápojů, časopisů, novin, sluchátek nabídneme opravdové kino a ještě několik překvapení, které zatím držíme pod pokličkou," uvedl ambiciózní šéf Student Agency. Lze předpokládat, že ve vlacích bude poskytováno i internetové připojení a další nadstandardní služby, které u jiných drah nejsou zvykem.

Dalším projektem na železnici v případě úspěšnosti plánovaných vlaků této společnosti mezi Prahou a Ostravou by byla trať spojující dvě největší metropole Česka, tedy Prahu a Brno. Zákazníky, jenž využívají k cestě z Brna do Prahy právě SA a žluté autobusy, chce Radim Jančura naučit jezdit vlakem."Českým drahám se stěží podaří dostat pasažéry z našich autobusů, pro nás to bude snazší," prohlásil a dodal, že pokud by se tento smělý plán podařilo realizovat, tak SA své autobusy začne z D1 pomalu stahovat a přesouvat je na jiné lukrativní linky. Dle představ a plánů pana Jančury by se cena jízdenky z jihomoravské metropole do Prahy měla pohybovat kolem 230 korun. Tuto částku by však neměla přesáhnout. "Aby byl vlak plný, musí být dostatečně levný pro ty, co peníze nemají a dostatečně dobrý pro ty, co je mají," přemítá Jančura.

České dráhy kontra Student Agency

Ilustrační obrázek

Dle současných cen cesta z Prahy do Brna stojí s Českými drahami bez slev 317 korun. Pokud ale vlastníte In-kartu se zákaznickým jízdným, tak zaplatíte 238 korun. Podle Ondrůje ale České dráhy s Pendolinem nad současnými autobusy Student Agency zatím úspěšně vítězí. Na trase Praha – Ostrava rezervace a jízdenky bývají vyprodané již tři dny předem. Dráhy zde dle něj přilákaly na 30 % nových zákazníků.

Jančura se před vstupem na síť SŽDC obává mimo jiné také obtíží ze strany ČD. "Dá se předpokládat, že se České dráhy budou bránit. Dnes tak již činí skrz ministerstvo dopravy, které se návrhem nového zákona o veřejné dopravě snaží znemožnit náš vstup na koleje. Stát by neměl skrz své dráhy podnikat," tvrdí.

Toto však ČD kategoricky odmítly. "To je nehorázné tvrzení, které nás poškozuje. Dráhy nemohou bránit vstupu žádného dopravce na český železniční trh. Kapacitu dopravní cesty přiděluje Správa železniční dopravní cesty. Státní organizací je právě proto, aby prostor na kolejích rozdělila všem dopravcům spravedlivě," prohlásilo jejich tiskové oddělení. "České dráhy udělají vše proto, aby Student Agency pokořily obchodně," uzavřel Aleš Ondrůj.

Zčásti se to ČD už povedlo, byť ne jejich zásluhou. Student Agency totiž od ledna zdražuje zhruba o deset procent. "Je to způsobeno jednak růstem DPH z pěti na devět procent, jednak zdražováním pohonných hmot," řekl serveru iDNES Jančura.

Související články na ŽelPage:

Zdroje: Aktuálně.cz; Student Agency


Vítek_V Poslat mail autorovi | 29.12.2007 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 20      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xyz  mail  
31.12.2007 (11:28)  
Katastrofický scénář 3, který tady kolega M nastiňoval je vlastně na pořadu dne už nyní. ČD brečí, že teď už nelze žádnou osobní dopravu provozovat, dostane dotaci MD ČR a pak hurá "konkurovat" na trase do Brna akviziční slevou. To je mírně řečeno, podivné.
registrovaný uživatel Jabkin  mail  
31.12.2007 (11:21)  
aron: Hezky řečeno. Včera mě již nebavilo se o tom všem s ostatními dohadovat. Tady skutečně nejde přímo jen o cestující,ale i o okolí a ostatní řidiče.
31.12.2007 (11:00)  
Svědek) Možná byste se měl česky naučit Vy. Mířit = směřovat k nějakému cíli, a to je přesně to, co teď SA dělá. Za tři roky, když se to povede, už nebude SA na železnici mířit, ale už na ní bude.
Jinak máte pravdu, že v článku není nic nového, ale už kvůli té výživné diskusi stojí za to sem takové články dávat. :-)
registrovaný uživatel aron 
31.12.2007 (10:20)  
M:Ano jel na stejné silnici rozdělenou značkou obec nebezpečně,ale ne pro autobus,ale pro chodce apd!
31.12.2007 (10:18)  
Název článku je silně ZAVÁDĚJÍCÍ! SA míří na železnice, čtu dál a pak se dozvím, že až za tři roky. To považuju za hrubou negramotnost autora článku. Nehledě na to, že fakta uvedená v tomto článku jsou všeobecně známa už více než rok.
registrovaný uživatel pekař 
30.12.2007 (23:25)  
Web: já napsal, že odkaz nemám, přirozeně to nemusíte brát vážně. Já přirozeně chápu, že někdo jezdí za stovku do Gyoru a za korunu do Liberce a ještě vydělá plno miliard na nová vozidla ( nadsázka ).
registrovaný uživatel M 
30.12.2007 (21:44)  
Marto a proc by jako mely SA vlaky zustat stat na trati? Kdyz se na letisti ve Spanelsku pokazi kontrolka v letadle CSA (a nemuze odletet), tak to letadlo musi odtlacit piloti rucne (pripadne CSA poslou do Spanelska specialni odtahovou jednotku)?
30.12.2007 (20:49)  
Dobrý jak si to opravdu pan Jančura představuje vlaky které nikdy nikdo neviděl srovnává s pendolinem a zajímaly by mě za jakou cenu tam budou jezdit ä kdo se bude během cesty dívat na video a když se rozbijou tak asi zůstanou stát na trati protože je nikdo neodtáhne nakonec skončí jako Rail Trans
registrovaný uživatel M 
30.12.2007 (19:30)  
Jak rikam - uplne stejna silnice, na jednom konci 90, na druhem 50. Tomu, ze zalezi, jestli je to vlevo nebo vpravo snad neveris ani ty...

Jestli se ti rychlosti nezdaji, tak to natoc na mobil, posli policii, budou to muset prosetrovat. Vic nemam co dodat...
registrovaný uživatel Jabkin  mail  
30.12.2007 (19:07)  
M: Jistě nebezpečná a nepředpisová jízda je rozdíl, ale jak říkám když se sedí za řidičem, tak vidím jak jede ať už rychle nebo riskantně. Při nočním spoji Praha - Košice ta viditelnost nebude taková jako při poledním slunci, proto mi jízda ve stovce připadá nebezpečná, přestože by to přes den bylo asi bez problémů. K těm rychlostem, jestliže je omezena dopravní značkou, obcí atd.,těžko pomůže argument já tam viděl volnou cestu.
Web: Při nočním spoji to je super být někde místo 4:00 již ve 3:30, obzvlášť když se pak čeká na jiný spoj jedoucí v 6:05. Naprášit tuto skutečnost společnosti SA samozřejmě jde, ale je mi to celkem na nic, když mi do měsíce příjde odpověď, že se to nestane, že se omlouvají atd. Ten problém by se měl řešit hned. Ono v Košicích není to co bych tady bral automaticky jako NONSTOP úplná samozřejmost, nic takového jsem tam v docházkové vzdálenosti centra nenašel.Noční autobus Praha - Košice skutečně dva řidiče měl, je jedno jestli ten jeden spal nebo sledoval cestu z přední pozice vedle kolegy. Pokud se nějaký problém stane, nikoho nezajímá konkrétní viník, ale zpravidla se nadává na celou společnost. Jako příklad lze uvést čistotu nádraží,nepořádek např. udělají někteří cestující,ale ostatní to nezajímá a jen řeknou, že ČD mají špinavá nádraží.
  1 2 3 4 5 ... 20      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko