..: Student Agency míří na železnici :..

Ilustrační obrázekČesko - Společnost Student Agency, která je na českém dopravním poli známa především svými žlutými autobusy a nyní i úmyslem o proniknutí i na železnici, předestřela své plány do blízké budoucnosti. Pokud vše půjde tak, jak doufá ředitel společnosti Radim Jančura, vyjedou na české koleje "žluté vlaky" do tří let. A to na trase Praha – Ostrava, kde v současné působí Pendolina, vlajkové lodě Českých drah. Zde je prý SA "schopna provozovat luxusní vlak bez státních dotací", jak tvrdí Jančura. Student Agency, již Radim Jančura založil, ještě jako student brněnského Vysokého učení technického, plánuje nákup šesti vlakových souprav, řádově za 2 miliardy korun. Jejich výrobcem by měl být buď koncern Siemens, či konkurenční Stadler. Cena jedné soupravy by neměla přesáhnout 330 miliónů korun.

"Na vlaky musíme našetřit v průběhu příštího roku. Nikoliv celé dvě miliardy, ale jen desetiprocentní zálohu, tedy 200 milionů," informoval Jančura. A doplňuje: "Nabídneme ještě větší luxus než autobusech." Vlaky SA by měly být rozděleny na 6 vozových tříd. V úvahu nejvíce připadají soupravy typu Desiro ML za Siemens, jejichž maximální rychlost je 160km/h a za Stadlera různé druhy elektirkých jednotek z jeho nabídky. Reálné jsou i mnohé technické úpravy vybavení a typu dle přání objednatele.

Cestující na prvním místě aneb na co se můžeme těšit

Ilustrační obrázek

Manažeři a obchodní cestující ocení zejména konferenční místnost. "Nejnižší třída bude neporovnatelně kvalitnější, než první třída v Pendolinech či v německých ICE vlacích," slibuje Jančura. Na toto tvrzení ale odpvěděly ČD velice rázně. "Osočování existujícího a úspěšného Pendolina imaginárním projektem není na místě. Stejně tak srovnávání úrovně Pendolina s fiktivním, dosud neobjednaným vlakem se nám nelíbí," tvrdí ředitel marketingu ČD Aleš Ondrůj. "Až budou žluté vlaky opravdu existovat, můžeme srovnávat," říká mluvčí drah Ondřej Kubala. "Pendolino bylo průkopníkem se vším, co s tím souvisí. Vlaky pana Jančury a dalších vstoupí do prostředí, které je příznivě nastaveno zavedení rychlovlaku Českými drahami," doplnil jej Ondrůj. Možným designovým jsou vzorem německé vlaky typu ICE 3 . "Naše služby jsou založeny na kvalitním servisu vůči cestujícím, ve vlaku nabídneme ještě lepší služby, než v našich autobusech. Tedy kromě stewardů, zdarma nápojů, časopisů, novin, sluchátek nabídneme opravdové kino a ještě několik překvapení, které zatím držíme pod pokličkou," uvedl ambiciózní šéf Student Agency. Lze předpokládat, že ve vlacích bude poskytováno i internetové připojení a další nadstandardní služby, které u jiných drah nejsou zvykem.

Dalším projektem na železnici v případě úspěšnosti plánovaných vlaků této společnosti mezi Prahou a Ostravou by byla trať spojující dvě největší metropole Česka, tedy Prahu a Brno. Zákazníky, jenž využívají k cestě z Brna do Prahy právě SA a žluté autobusy, chce Radim Jančura naučit jezdit vlakem."Českým drahám se stěží podaří dostat pasažéry z našich autobusů, pro nás to bude snazší," prohlásil a dodal, že pokud by se tento smělý plán podařilo realizovat, tak SA své autobusy začne z D1 pomalu stahovat a přesouvat je na jiné lukrativní linky. Dle představ a plánů pana Jančury by se cena jízdenky z jihomoravské metropole do Prahy měla pohybovat kolem 230 korun. Tuto částku by však neměla přesáhnout. "Aby byl vlak plný, musí být dostatečně levný pro ty, co peníze nemají a dostatečně dobrý pro ty, co je mají," přemítá Jančura.

České dráhy kontra Student Agency

Ilustrační obrázek

Dle současných cen cesta z Prahy do Brna stojí s Českými drahami bez slev 317 korun. Pokud ale vlastníte In-kartu se zákaznickým jízdným, tak zaplatíte 238 korun. Podle Ondrůje ale České dráhy s Pendolinem nad současnými autobusy Student Agency zatím úspěšně vítězí. Na trase Praha – Ostrava rezervace a jízdenky bývají vyprodané již tři dny předem. Dráhy zde dle něj přilákaly na 30 % nových zákazníků.

Jančura se před vstupem na síť SŽDC obává mimo jiné také obtíží ze strany ČD. "Dá se předpokládat, že se České dráhy budou bránit. Dnes tak již činí skrz ministerstvo dopravy, které se návrhem nového zákona o veřejné dopravě snaží znemožnit náš vstup na koleje. Stát by neměl skrz své dráhy podnikat," tvrdí.

Toto však ČD kategoricky odmítly. "To je nehorázné tvrzení, které nás poškozuje. Dráhy nemohou bránit vstupu žádného dopravce na český železniční trh. Kapacitu dopravní cesty přiděluje Správa železniční dopravní cesty. Státní organizací je právě proto, aby prostor na kolejích rozdělila všem dopravcům spravedlivě," prohlásilo jejich tiskové oddělení. "České dráhy udělají vše proto, aby Student Agency pokořily obchodně," uzavřel Aleš Ondrůj.

Zčásti se to ČD už povedlo, byť ne jejich zásluhou. Student Agency totiž od ledna zdražuje zhruba o deset procent. "Je to způsobeno jednak růstem DPH z pěti na devět procent, jednak zdražováním pohonných hmot," řekl serveru iDNES Jančura.

Související články na ŽelPage:

Zdroje: Aktuálně.cz; Student Agency


Vítek_V Poslat mail autorovi | 29.12.2007 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 20      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Web 
30.12.2007 (17:47)  
Jabkin: Pokud se nepletu, psal jste, že jste dojeli -30 minut, tedy s náskokem. Takže JŘ s tím nepočítá, řidič k tomu je motivován jedině tím, že mu pak "padla", není to systémové občůrávání od SA. Pokud jste se cítil v nebezpečí, tak Vám nikdo nebrání to naprášit a jsem si jistý, že se to nějak řešit bude. Druhého řidiče jste tam asi neměli a stevardka a ostatní cestující to jako ohrožení nebrali. Co s tím má SA dělat, když vy to jedete akorát na diskusi? A o tom, jak to bylo v půl čtvrté ráno nebezpečné skutečně nepochybuji :)

Stejnětak pokud vykolejil vlak na výhybce kvůli nedodržení rychlosti, tak je nesmysl to házet na "ČD". Pokud to nebylo kvůli špatnému semaforu/údržbě vozidla, je to vina fíry.
registrovaný uživatel M 
30.12.2007 (17:25)  
Hele sorry, ale mas silnici dlouhou 2 kilometry - vede "po poli", je to 4pruh, vidis pred sebe, vedle sebe, za sebe. V pulce tehle silnice je znacka zacatek obce. Znamena to teda, ze kdyz celou tuhle silnici projedes devadesatkou, tak jsi jel nebezpecne? Nedodrzel jsi predpisy, to beru, ale nejel jsi nebezpecne. A jestli jo, tak jsi jel nebezpecne i tu prvni pulku silnici. Takze ridici muzes rict, ze jel nebezpecne kdyz pojede rychle do zatacek, kdyz bude myskovat (to ale asi vpredu nepoznas), atd. Tohle je u mne nebezpecna jizda (a jeste jednou - nebezpecna a proti predpisum jsou dve ruzne veci... Nekdy se da dokonce i jet podle predpisu (znacek) a soucasne nebezpecne...)

A ze pendolino nemuze 230? Ne, nemuze, protoze je to zeleznice - vlak zabrzdi na miste, kam zpravidla pred zapocetim brzdeni nevidi a sam si nedokaze prehazovat vyhybky atd. To srovnani je proste mimo. Vlak musi nekdo ridit vevnitr a taky "zvenku", auto(bus) staci ridit vevnitr a zbytek "zaridi" pravidla provozu. To ale na zeleznici nehrozi...

V clanku je mezinadpis "Cestujici na prvnim miste" - to je to dulezite. I kdyby o tom jenom Jancura mluvil, tak to bude milionkrat vic nez kdy ze sve vule pro cestujici udelaly CD, protoze pro ty je cestujici takrka bezvyznamny...
registrovaný uživatel Jabkin  mail  
30.12.2007 (16:02)  
Web: A ještě s tím včasným nebo předčasným dojezdem, každý uznale pokývá hlavou jak je v místě včas,ale nikdo neřekne "Vy jste jel nebezpečně". Vlak zpoždění taky zkracuje když to lze, trať a podmínky dovolí, ale asi sotva pojede Pendolino místo 160 kmh rychlostí 230,přestože je na ni stavěné, jen aby bylo v Praze nebo Ostravě včas bez ohledu na trať a její případnou propustnost.
registrovaný uživatel Jabkin  mail  
30.12.2007 (15:38)  
M:Neodsuzuju SA za to,že jim někde něco občas nefunguje, stává se to i jinde a je spousta společností které skutečně tyto služby nemají buďto vůbec nebo značně omezené. S těma novina jsem to vážně nemyslel (už ráno jsou "staré",když si informace přečtu večer na netu nebo vidím v televizi. Každý k netu nejde a nikdo mě nenutí si je brát, zrovna tak jako pití v autobuse. Řekl bych,že i když mě tato diskuze baví,nic tím nevyřešíme ani tady, ani jinde. Nechme se překvapit co bude za tři roky, za jaké ceny a s jakou nabídkou.
Web: Ta rychlost je chyba řidiče,samozřejmě, ale on je zaměstnanec SA, ať už stálý nebo externí. Na delší tratě jsou i dva a kromě toho je tam steward - ka a všichni se tváří, že je vše v pohodě. Nadávat budu samozřejmě i na jiného dopravce, když se mnou pojede bezohledně. Nicméně to abych byl v místě cíle včas nebo s náskokem za cenu porušení silničních pravidel a rizikovější cesty mi připadá poněkud bezohledné. Když se to stane, nepůjdu za řidičem se slovy "Pepo, jel jsi jako prase...",ale půjdu si stěžovat do SA či jiného dopravce nebo to můžeme propírat jen na netu. Dotace řešit nebudeme, uvidíme co vznikne nebo ne, ale jestli pan Jančura, řekl, že chce jezdit bez nich, pořád to neznamená, že bez nich jezdit bude. Nechme se překvapit.
registrovaný uživatel M 
30.12.2007 (13:03)  
Brejlovec - ne "cestovni sluzby" se s prichodem SA nezlepsily. Ony se totiz zavedly:-)

Jabkin - fascinuje mne, jak spousta lidi (vcetene tebe) s oblibou pise, jak to a to u SA obcas nefunguje (ale zapomina, ze je dost jinych spolecnosti, kteri to nemaji nikdy...), jak jinde to ci ono neni problem taky zavest (ale pritom to skoro nikdo jiny nema...).
Pokud jde o ty rychlosti, tak uz je mi to jasne... Kdyz je tam znacka zacatek obce, ale porad je to 4pruh, tak se proste musi jet 50 a kdo jede vic je vrah. Chapu...
Jinak s tema zastaralyma novinama je to nakej vtip, ne? Co se od vcerejska rana (kdy vysly posledni noviny ve vetsina pripadu) stalo tak zasadniho, ze se da s cistym svedomim rict, ze uz je to stare a na internetu jsou mnohem novejsi veci? Zaprve vetsina lidi ty noviny cte jednou denne a ne 8x, aby meli porad ty nejcerstvejsi informace, zadruhe ze by na internetu byly nejake superaktualni informace, tak to nevim; maximalne Idnes na hlavni stranku strka kdejakou dopravni nehodu...
registrovaný uživatel Web 
30.12.2007 (13:00)  
Jabkin: Já Vám tu stovku na začátku obce klidně uvěřím. Jenže to (vzhledem k tomu, že jste dojeli -30minut) přeci není systémová chyba SA? To je přeci chyba řidiče. Nebo když vidíte bus nějakého Česadu, který jezdí úplně stejně, tak nadáváte na Česad?

Jančura Xkrát řekl, že do Ostravy chce jezdit bez dotací, tak nevím čeho se pořád bojíte. Žádná státní objednávka, žádná státní kasa. Moloch to bez dotací neumí, ale třeba taky jenom nechce, nezná podnikatelské riziko a nikdo ho do něj netlačí.

Jinak noviny jsou pro mě právě v době internetu dobré (tedy některé, že ano, třeba HN), neb mi ty informace nějakým způsobem předžvýkají a vyberou.
registrovaný uživatel Jabkin  mail  
30.12.2007 (12:42)  
Brejlovec: ČD konkurenci potřebují,ale po několika cestách s SA, které občas používám stejně jako ČD, nemám vždy pocit, že by byl zákazník na prvním místě. Noviny jsou jistě dobré, ale v době internetu jsou informace v nich uváděné většinou již neaktuální, ale to není vina společnosti a ne každý k tomu Internetu může. Nápoje člověk ocení,ale kolikrát jsem již zažil,že nebyly protože nefungoval kávovar. Rezervace přes SMS, Internet je velmi dobrá, ale pro některé trasy je poptávka vyšší než nabídka spojů, nicméně to můžu najít u všech dopravců bez ohledu na rezervační systémy.
registrovaný uživatel Brejlovec  mail  
30.12.2007 (12:31)  
Nechápu proč zde hodně diskutujících nasazuje SA psí hlavu.Služby v cestování autosem se po nástupu SA velmi zlepšili ( rezervace přes SMS,video v autobuse,noviny v autobuse). To samé může nastat po jejich nástupu na železnici.České dráhy potřebují konkurenci jako sůl,konkurence by je mohla donutit k lepšení služeb a k lepší cenové politice.Stejná situace byla s mobilními operátory. Když tu byl jenom Eurotel byly ceny astronomické a služby mizerné po nástupu konkurence se vše zlepšilo.
registrovaný uživatel Jabkin  mail  
30.12.2007 (12:23)  
M: Když jsem v tom autobuse seděl nad řidičem, tak asi vidím kolik jede. Ono to není jen o obci, stačilo snížení podle dopravních značek na 70 mimo obec a řidič nedal nohu z pedálu a řítil se stále stovkou. Možná by stačilo se občas na to podívat a ne říkat nevěřím. Tím nechci házet špínu na SA, ono se to děje i jinde. Neříkám, že co tvrdím o nabídce a poptávce je úplná pravda,ale kdyby se všechny vlaky uživily jen z jízdného, tak by někde už spoje dávno neexistovaly a jinde by jich možná nebylo tolik (někde to tak i je). Pořád tu je někdo kdo je objedná a zaplatí (kraj,stát) a kde asi vezme peníze než od lidu z daní. Jistě stát by možná podnikat neměl, ale nevím jestli by zrovna bylo řešením dráhu dát ruce soukromé a pak se divit, že jeden dopravce přehlíží druhého atd. Jestliže SA tvrdí, že to zvládne bez dotací, může být, ale odněkud si ty peníze vzít musí a jenom protože prodám deset rohlíků výhodně, tak bude chleba zadarmo asi moc nefunguje.
registrovaný uživatel M 
30.12.2007 (11:24)  
Web - Neblbnes (zatim), jen sem puvodne myslel, ze ses starsi:)

Jabkin - Sorry, ale neverim tomu, ze autobus jede v obci (mezi barakama atd) kilo. S tou poptavkou a tak v tom mas zjevne nesmysl. Pokud poptavka roste a uzivi vetsi pocet vlaku, tak ti "dalsi" nebudou mit duvod uhybat. CD sice statni jsou, ale proc by nemel je stat podporovat nemel? No, predne stat je vzdy ten nejhorsi mozny vlastnik (viz komunismus) a podnikat by nemel, Potom taky - stat ma omezeny balik penez - pokud je da neco, co by mohl (a je ochoten) zajistit soukromnik, tak stat muze usetrit (jeste jednou: usetrit) tyhle prostredky a vrazit je nekam jinam. Tohle presne je duvod, proc by stat nemel CD podporovat za kazdou cenu...

Lukess - a jak to delas, kdyz chces z Kladna do Valencie? Letis primou linkou nebo to udelas tak, ze napred si musis koupit listek na Ruzyn, potom letis linkou "z-bodu-do-bodu" Praha-Barcelona a potom vyresis presun do Valencie? S tim jak to bude slozite atd. jsi komik...
  1 2 3 4 5 6 ... 20      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko