..: Monografie stanic: Rakovník :..

Ilustrační obrázek Rakovník - město ležící ve středních Čechách, a to zhruba 60 kilometrů západně od Prahy. Žije zde přibližně 18 tisíc obyvatel, ve městě a okolí se nachází nespočet historických památek a zajímavých míst. Je zde také rozvinutá železniční síť, kterou dříve hojně využívaly místní, v současné době již převážně zrušené, vojenské útvary. Nyní ji využívá několik velkých závodů, jako např. RKZ-LASSELSBERGER, ZZN, Procter&Gamble, atd.

V žst. Rakovník se kříží tratě 120 (Rakovník - Lužná - Kladno - Praha Masar. nádr.), 174 (Rakovník - Beroun), 161 (Rakovník - Bečov nad Teplou), 162 (Rakovník - Kralovice - Mladotice) a 126 (Rakovník - Louny - Most). Stanice má 12 kolejí, z toho je 7 dopravních a zbytek manipulačních. Nejdelší, dopravní kolej měří 785 metrů a nejkratší 353 metrů. Pro vozbu osobních vlaků se používají 4 koleje, 3 až 4 koleje pro dopravu nákladní a zbytek slouží jako odstavné koleje pro osobní vagóny. Na tyto koleje je také připojeno rozsáhlé depo, které se nachází za východním zhlavím stanice. V depu je rotunda se 16 kolejemi a poměrně velkým technickým zázemím. V blízkosti nádraží lze nalézt nové moderní autobusové nádraží, supermarket Plus, plavecký bazén a za 7 minut chůze jste v centru města - na Husově náměstí.

Stanice byla dříve osazena mechanickými návěstidly, v současnosti byly však nahrazeny světelnými. Vjezd do stanice z depa je tak též zajištěn světelným návěstidlem. Hlavní průtahy, křížení a vzdálená odbočka je řízena elektromotorovými výhybkami, ostatní koleje mají ruční výhybky. Zhruba 700 metrů od západního zhlaví je odbočka Rakona, ze které vychází tratě 161, 162 a vlečky do společností ZZN a Procter&Gamble-Rakona.

Osobní dopravu zajišťují vozidla řady 810, 812, 814, 842, 854, 714 a vozy Btax, Btx, Btn, Bmx. Nákladní dopravu obsluhují většinou lokomotivní řady 742, či 714. Hlavní částí nákladní přepravy jsou obiloviny, přísady do pracích, čisticích prostředků a jejich distribuce, obklady, dlažby a jiné. Často se zde setkáváme i s vagóny polských (PKP) a německých (DB) drah. Výpravčí ve stanici denně vypraví cca 60 osobních spojů. Zastavuje zde také známý R 892/893 Bezdrev Most - České Budějovice. Díky železničnímu muzeu v nedaleké Lužné u Rakovníka se zde během roku několikrát konají nostalgické jízdy parních vlaků a ostatních historických vozidel.

Použité fotografie: Mirabr, PavelH

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Mirabr Poslat mail autorovi | 22.3.2008 (19:55)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
23.03.2008 (10:19)  
to fory: v depu jsou hlavne 714, 742 a prehrsel 810... sem tam je zde zamraca ale jinak jen vyse zminene... 050 jezdi pouze na Bezdrevu, ktery nyni uz asi 4 roky jezdi bez lokomotiv (749 DKV ČB) posledni vec: pista je zde opravdu jen tento, drive byl "Rakáč" kralovstvim Pielsticku (z vlastni zkusenosti vim, bydlim v Kralovicich, ktere jsou v soucasnosti konecnou pro vlak na trati 162, dale jen NAD - jiz 12. rok)
registrovaný uživatel fabie 
23.03.2008 (10:16)  
pekne
registrovaný uživatel Přema 
23.03.2008 (8:58)  
Krásný článek. Líbí se mi i fotografie.
registrovaný uživatel T435 
23.03.2008 (5:10)  
Pěkně dáváte autorovi do kožichu.Si myslim že šlo hlavně o popis nádraží a je celkem fuk okres neokres,odchylka počtu obyvatel...bylo tim naznačeno co bylo-je toto město zač,a to hlavně pro ty,kteří tam nikdy nebyli.
23.03.2008 (18:12)  


Souhlasim, clanek ma lidem predstavit stanici, kterou neznaji. Rozebirat "okres" je zde podle me zbytecne a je videt, ze nikdo nevi, jak je to spravne :-)
registrovaný uživatel M 
23.03.2008 (0:14)  
Okresy-neokresy, spis trochu znasilneni abecedy, ne?:-)) A-B-C-R:-))
registrovaný uživatel milos  mail  
22.03.2008 (23:42)  
na tomhle nadrazi jsem par akci, pripadne noci po brutusu zazil :- ))).
btw: v nadrazce mivali ale naprosto odporneho Regenta (stav cca 1997) - plati to stale? :- ))
registrovaný uživatel Honza-loko  mail  
22.03.2008 (23:12)  
Heh,na nákladech jsem 714 v Rakovníku snad neviděl. Nejspíše popleteno se 708. A další,např.počet obyvatel. Jako místní ,,znalec" této stanice musím říct že chyb je tam až až.
23.03.2008 (17:54)  


Na nakladech jsem 714 jiz parkrat videl a 708 se tu take nekdy vyskytne. A ty vase dalsi chyby jsou jake? Napiste mi to mimo komentar do vzkazu.
22.03.2008 (22:04)  
Tak predevsim zastavam take nazor, ze Rakovnik zadne okresni mesto neni. Okres Rakovnik sice existuje, ale zadne sidlo nema, tzn. zadne mesto se nemuze za okresni povazovat. Okres pouze nese nazev tohoto mesta.

Za druhe: Rakovnik ma podle CSU 16 329 obyvatel (k 31.12.2004).

Edit: Kdyz je to oznaceni okresni tak kontroverzni, navrhuji ho vypostit. Rakovnik je mesto ve strednich cechach, to myslim mluvi za vse a je to korektni sdeleni.
22.03.2008 (21:46)  
fory:050 tam jezdí minimálně na Bezdrevu.
22.03.2008 (21:39)  
Jen bych si dovolil malé rýpnutí: správné číslování tratí je 161 Rakovník-Bečov a 162 Rakovník-Mladotice. V článku je to uvedeno obráceně. Jinak za sebe můžu říct, že už jsem na železnici sjezdil moc nádraží, ale na Rakovník opravdu snad nic nemělo... Když se řekne nádraží, představim si Rakovník:) Doporučuji všem železničním cestovatelům a podobným "fandům" žel.romantiky
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko