Rakovník - město ležící ve středních Čechách, a to zhruba 60 kilometrů západně od Prahy. Žije zde přibližně 18 tisíc obyvatel, ve městě a okolí se nachází nespočet historických památek a zajímavých míst. Je zde také rozvinutá železniční síť, kterou dříve hojně využívaly místní, v současné době již převážně zrušené, vojenské útvary. Nyní ji využívá několik velkých závodů, jako např. RKZ-LASSELSBERGER, ZZN, Procter&Gamble, atd.
V žst. Rakovník se kříží tratě 120 (Rakovník - Lužná - Kladno - Praha Masar. nádr.), 174 (Rakovník - Beroun), 161 (Rakovník - Bečov nad Teplou), 162 (Rakovník - Kralovice - Mladotice) a 126 (Rakovník - Louny - Most). Stanice má 12 kolejí, z toho je 7 dopravních a zbytek manipulačních. Nejdelší, dopravní kolej měří 785 metrů a nejkratší 353 metrů. Pro vozbu osobních vlaků se používají 4 koleje, 3 až 4 koleje pro dopravu nákladní a zbytek slouží jako odstavné koleje pro osobní vagóny. Na tyto koleje je také připojeno rozsáhlé depo, které se nachází za východním zhlavím stanice. V depu je rotunda se 16 kolejemi a poměrně velkým technickým zázemím. V blízkosti nádraží lze nalézt nové moderní autobusové nádraží, supermarket Plus, plavecký bazén a za 7 minut chůze jste v centru města - na Husově náměstí.
Stanice byla dříve osazena mechanickými návěstidly, v současnosti byly však nahrazeny světelnými. Vjezd do stanice z depa je tak též zajištěn světelným návěstidlem. Hlavní průtahy, křížení a vzdálená odbočka je řízena elektromotorovými výhybkami, ostatní koleje mají ruční výhybky. Zhruba 700 metrů od západního zhlaví je odbočka Rakona, ze které vychází tratě 161, 162 a vlečky do společností ZZN a Procter&Gamble-Rakona.
Osobní dopravu zajišťují vozidla řady 810, 812, 814, 842, 854, 714 a vozy Btax, Btx, Btn, Bmx. Nákladní dopravu obsluhují většinou lokomotivní řady 742, či 714. Hlavní částí nákladní přepravy jsou obiloviny, přísady do pracích, čisticích prostředků a jejich distribuce, obklady, dlažby a jiné. Často se zde setkáváme i s vagóny polských (PKP) a německých (DB) drah. Výpravčí ve stanici denně vypraví cca 60 osobních spojů. Zastavuje zde také známý R 892/893 Bezdrev Most - České Budějovice. Díky železničnímu muzeu v nedaleké Lužné u Rakovníka se zde během roku několikrát konají nostalgické jízdy parních vlaků a ostatních historických vozidel.
Použité fotografie: Mirabr, PavelH
Vidím že aji v Rakovníku se odstavily nové vozy ČD Cargo Kills!! :oD A ten "pišta" to už má celkem za sebou!
To samé najdeš na wikipedii http://cs.wikipedia.org/wiki/Okres a hlavně http://cs.wikipedia.org/wiki/Česko
http://www.lexdata.cz/lexdata/sb_free.nsf/0/C12571D20046A0B2C1257234004BAE87
EDIT: Tvou poslední citaci nemůžeš snad jako důkaz neexistence okresů brát vážně...
Ano, máme sice okresní soudy, okresní ředitelství policie, okresní správu sociálního zabezpečení apod, ale jako územněsprávní celek okres zkrátka není. Naše republika se dělí na 14 krajů (chcete-li 13 krajů a Prahu), nikoli na okresy; to že je využívá ČSÚ je údaj poměrně irelevantní. Uznávám však že na problematiku okresů lze nahlížet mnoha pohledy...
Např: Z hlediska geografického je Česká republika (cca 10 250 000 obyvatel) rozdělena do čtrnácti územněsprávních celků řízených krajskými samosprávami. Z historického hlediska je tvořena historickými územími Čechy, Morava a Slezsko. Každé z těchto území si do dnešní doby zachovalo nezaměnitelný charakter kultury, přírody i folkloru.
zdroj: http://www.czech.republic.cz/encyklopedie/objekty1.phtml?id=111806&id_mapy=2&lng=1&menu=
zdroj IMHO poněkud důvěryhodnější než wikipedie...
A když jsem chtěl psát komentář s upozorněním na chybu, zjistil jsem, že původně jste to měli uvedené správně, ale na základě tvrzení přispěvovatele Dale Cooper "Nastuduj si informace o státní správě a samosprávě. Okresy jako takové již cca 6 let neexistují." editor samlep provedl změnu.
Podle mého názoru okresy v České republice nadále existují. Dokládám citací ze "Seznam Encyklopedie" http://encyklopedie.seznam.cz/heslo/141457-okres
(je zřejmě převzato z Wikipedie
http://cs.wikipedia.org/wiki/Okres)
"Okresní úřady na území České republiky ukončily svoji činnost 31. prosince 2002 v rámci druhé fáze reformy územní správy. Po 1. lednu 2003 zůstávají okresy územními obvody soudů, státních zastupitelství, některých organizačních jednotek Policie České republiky, případně jiných státních institucí a používají se jako statistická jednotka."
Domnívám se, že Dale Cooper se mýlí - žádný zákon o zrušení okresů neexistuje.
TEDY stále platí, že "Rakovník je okresní město".
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.