..: Jak byl Albert na pracovní návštěvě v Podkrkonoší :..

754.012 b, foto: Raven Tak trochu pohádkově působící nadpis uvozuje nejen dnešní tématický den v galerii, ale také krátké ohlédnutí za jednou malou „mimořádností“ loňského léta, která na pár dní zpestřila každodenní modrošedý život na východočeských kolejích a bezpochyby udělala radost nejednomu milovníkovi kulatých okýnek z blízkého i širokého okolí.

Z důvodu závady na spalovacím motoru proběhla 7. srpna loňského roku přeprava motorového vozu 854.025 z DKV Brno na opravu do DKV Česká Třebová, PJ Trutnov. Na tento výkon byla, pro mnohé možná překvapivě, vystavena „kyjovská perla“ 754.012, pyšnící se bezpochyby jedním z nejlíbivějších nátěrů mezi v současnosti provozovanými obrýlenými lokomotivami ČD. Nebylo však dílem náhody, že do Podkrkonoší zamířila právě „dvanáctka“. V rámci dojednání opravy motorového vozu 854.025 byl totiž schválen i návrh na vyzkoušení motorové lokomotivy 754.012 v podmínkách provozu PJ Trutnov. V trase Brno – Česká Třebová – Choceň – Letohrad – Týniště nad Orlicí – Václavice – Starkoč – Červený Kostelec se tak vydal populární Albert se Sandrou na háku do Trutnova jako Sv 101786. Jeho 14 denní „mise“ pod Krkonošemi tak začala.

754.012-3, Brankovice - Nemotice, 24.7.2013, foto: Petr Borženský 754.012-3, Nemotice - Jestřabice, 8.7.2013, foto: Bean 754.012-3, Nemotice - Jestřabice, 9.5.2013, foto: Petr Borženský 754.012-3, Rtyně v Podkrkonoší - Rtyně v Podkrkonoší zastávka, 10.8.2012, foto: Michael Hajn 754.012-3, Rtyně v Podkrkonoší zastávka - Červený Kostelec, 9.8.2012, foto: Raven 754.012-3, Brankovice - Nemotice, 29.6.2012, foto: Petr Borženský

K prvnímu nasazení v provozu došlo hned záhy, když ve čtvrtek 9. srpna zasáhla „bleskovka“ do výlukou částečně rozhozeného oběhu v 1. TD TS 771. Jmenovitě šlo o výkony na R 846, 857 a 858. Oběh následně udržela až do neděle, kdy ve 4. TD odvezla z Hradce Králové do Tutnova R 859. Mezitím však 10. a 11. srpna zavítala 754.012 také na trať 021, to když stanula v čele R 791 / 790 do/z Letohradu. Během prvních čtyř dnů v depu pod Krkonošemi tak Albert bez jediné závady pokořil hranici tisíce najetých kilometrů a průměrný denní proběh činil téměř 270 km.

Po přistavení k provoznímu ošetření, v noci z 12. na 13. srpna, byla „dvanáctka“ vystavena na další výkony až ve středu 15. srpna, kdy se opět zhostila vozby rychlíků z Trutnova do Hradce Králové a zpět v rámci 1. TD. K nelibosti všech přítomných kolegů s fotoaparáty však byla tentokrát na posledním odpoledním vlaku R 858 nahrazena strojem 750.706. Na trať se vrátila opět v pátek, a opět to bylo nasazení v 1. TD TS 771. Bohužel počasí tentokrát celý den příliš nepřálo. Optimistická předpověď a skutečnost, že mašinka nocuje v Hradci Králové však dávaly celkem slušnou naději na den následující.

754.012-3, Nemotice - Jestřabice, 21.6.2012, foto: Petr Borženský 754.012-3, Nemšová - Trenčianska Teplá, 20.4.2012, foto: Juraj Michalka 754.012-3, Rožná - Bystřice nad Pernštejnem, 12.2.2012, foto: Petr Holub 754.012-3, Radňovice - Veselíčko, 11.2.2012, foto: Drahos Svestka 754.012-3, Nemotice - Jestřabice, 16.9.2011, foto: Tomáš Kubovec 754.012-3, Brankovice - Nemotice, 28.5.2010, foto: Pavel Martoch

V sobotu zaduněl dvanáctiválec pod červenou kapotou s blesky na trati 032 naposledy. Albert odvezl za slunečného počasí ranní spěšňák do Trutnova a následně R 848 a 853, poté byl v oběhu nahrazen „Gordonem“ (stroj 750.705). Tím jeho nevšední štace pod Krkonošemi definitivně skončila. Po odstranění drobné závady skluzové ochrany v trutnovském depu se již v čele pravidelných vlaků neobjevil a čekal jej společně s opravenou 854.025 již pouze návrat domů.

Celkem zasáhla brněnská čtyřka do provozu v Podkrkonoší v 7 dnech, kdy odvezla dohromady 27 vlaků, najezdila necelých 1900 km a průměrný denní kilometrický proběh činil cca 270 km (pro srovnání: na pravidelných výkonech mezi Brnem a Kyjovem, kde je lokomotiva turnusována, jsou čísla za sledované období 7 dnů poloviční, notabene na sklonově podstatně méně náročné trati). V úterý 21. srpna se pak obě vozidla DKV Brno vydala hned ráno na společnou cestu zpět do domovského depa a …pohádky tak byl konec.

754.012-3, Nemotice, 24.6.2010, foto: Drahos Svestka 754.012-3, Brno hlavní nádraží, 6.11.2008, foto: Payus 754.012-3, Bučovice - Marefy, 29.7.2008, foto: Tomáš Kubovec 754.012-3, Nevojice - Bučovice, 2.7.2008, foto: Petr Majerník 754.012-3, Otrokovice-Trávníky - Zlín-Malenovice zastávka, 03.06.2008, foto: KuTom 754.012-3 + 754.042-0, Nemotice - Jestřabice, 2.6.2008, foto: Petr Majerník

Zdroj: PJ Trutnov, DKV Česká Třebová


Raven Poslat mail autorovi | 10.8.2013 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Královéhradecký


14.08.2013 (8:16)  
Fotečky to jsou velmi pěkné - asi best off.. jsou soupravy s btaxama.. nebo brejle s Elefantem.. To fakt nemá chybu.. :-)
registrovaný uživatel Raven  mail  
12.08.2013 (9:48)  
Děkuji uživatelům 754.016-4 a A.N. za upřesnění a doplnění technických údajů. Informace byly v článku opraveny.
registrovaný uživatel A.N. 
11.08.2013 (19:18)  
Já bych pisateli 754.016-4 též nevěřil, vždyť na těch 754 "jen" jezdí. :))

Nabízí se otázka, zdali vůbec na žp na něco reagovat a něco psát, když ten od fochu je ve finále za blbce a nejchytřejší je šotouš, který běhá s foťáčkem kolem tratě.
registrovaný uživatel Marek Cerman  mail  
11.08.2013 (11:10)  
Zvlášť když by se ten regulátor dal v budoucnu ještě někde odzkoušet.
registrovaný uživatel A.N. 
11.08.2013 (10:46)  
Já bych u toho zázračného skoro 35 let starého regulátoru zůstal. Proč si nemyslet, že vedení DKV Brno, a vlastně celé ČD je ultras a prostě všichni chtěli a to nejen pro šotouše udělat hezkou akci v Krkonoších.
(Trošku mi ten článek připoměl hlášku jednoho výpravce: nevím, Mn tam furt stojí, snad má fíra potíže s loko, snad něco s karburátorem...)


Jen si stále pokládám jednu otázku. Když před cca 2 lety jeden pisatel z Krp (-aa- z Ropidu) vehementně prosazoval 754 na Pacifik (protože vyšší výkon = určitě i rychlejší loko), proč DKV nenasadilo tuhle loko právě na pražské výkony, aby se ukázal ten "levný" provoz 754 ve srovnání s ř. 749.
11.08.2013 (9:44)  
Konkrétně se jednalo o provozní zkoušky dosazeného modernějšího typu regulátoru spalovacího motoru, dle dostupných informací generačního předchůdce regulátoru, kterým jsou vybaveny modernizované trutnovské stroje 754.030 a 754.050.

Dostupné informace máte špatné, neboť 012 má od svého vyrobení v roce 1979 pořád stejný typ regulátoru.
10.08.2013 (22:02)  
perfektní, superčlánek!
10.08.2013 (11:47)  
JN: Vlak plný úsměvů. Jedná se o přepravu postižených dětí z Prahy do Zlína a zpět. 754 v úseku Otrokovice-Zlín střed.
10.08.2013 (11:39)  
Co to veze na předposlední fotografií? Zlín Malenovice.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko