18.8.2010 - 12:23 - Zvláštní jízda Straškov – Libochovice (akce zrušena)
Zdroj: pořadatel
Ústí nad Labem (aktualizováno 1.30) — Dnes v 16.47 hodin vykolejil ve stanici Ústí nad Labem jih osobní vlak 2316 jedoucí z Prahy Masarykova nádraží do Ústí nad Labem hl.n. Podle již potvrzených informací při nehodě zemřel strojvedoucí vlaku a bylo zraněno 11 cestujících. Čelní řídící vůz 971.005 (jednotka jela v řazení 971.005 + 071.005 + 471.005) je zcela zdemolován, část vlaku se při nehodě převrátila na bok a poškodila čtyři sloupy trolejového vedení. Na místě zasahují záchranáři, kteří dočasně uzavřeli i silnici na Prahu. Podvozek řídícího vozu se zastavil daleko před soupravou. Osobní vlaky jsou nahrazeny autobusy, dálkové vlaky byly vedeny po odklonové trase přes Lysou nad Labem, Mělník a Ústí nad Labem-Střekov. Od 19 hodin se pracuje na odklizení následků nehody tak, aby byla alespoň jedna z traťových kolejí průjezdná v nezávislé trakci. To se krátce po půlnoci podařilo, vlak EN 477 Metropol jel již ve své pravidelné trase, byť s 1,5hodinovým zpožděním. Předběžně také byla vyčíslena škoda na trati ve výši 15 miliónů korun a na vlaku 50 miliónů korun. Dle prvotního prozkoumání záznamových zařízení z vlaku i ze zabezpečovacího zařízení ve stanici, měl vlak povolenu maximální rychlost 50 km/h, v okamžiku nehody se však pohyboval rychlostí 108 km/h.
Lovosice – Doprava na I. národním koridoru je přerušena. Na trati 090 Praha – Děčín došlo v půl deváté ráno u stanice Lovosice k vykolejení uhelného nákladního vlaku Pn 66681 dopravce ČD Cargo jedoucího do mělnické elektrárny. Poslední dva vozy z 30dílné soupravy jsou částečně mimo trať a provoz je přerušen obousměrně. Probíhá vyšetřování a odstraňování následků nehody. Drážní inspekce předpokládá, že příčinou by mohla být technická závada na voze, podrobnosti budou předmětem šetření. Odhadnutá škoda je 300 tis. Kč na vozech a 20 mil. na drážní infrastruktuře v délce tří kilometrů. Regionální i dálková doprava je na této trati přerušena. České dráhy odklání mezinárodní spoje EuroCity přes Lysou nad Labem a Mělník – jejich zpoždění po projetí odklonové trasy činí cca. 60 minut. To samé platí pro rychlíky Praha – Teplice – Cheb. Stanice Praha–Holešovice není vlaky EC a chebskými rychlíky obsluhována. Rychlíky Praha – Děčín, stejně jako osobní vlaky, jsou mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem nahrazeny autobusy; dopravu ale komplikovala automobilová nehoda, po které byla silnice také uzavřena.
Chabařovice - Jedno ze stále řešených dilemat při plánování jízdního řádu je zcela typické - mám tu zastavit nebo projíždět? Kritickým se toto rozhodnutí stává v okamžiku, kdy už nejde jen o dilema neprodlužovat kvůli obsluhovaným jednotlivcům cestovní dobu většině a nesrážet tak časovou atraktivitu spojení, ale když je cílem spolehlivě spojit dva přestupní uzly a jízdní doba neúprosně tlačí k projíždění. A to se často stává například v Ústeckém kraji, jak ukazuje tento příspěvek.
Lovosice - První sezona muzejního provozu na trati číslo 113 byla úspěšná. Alespoň to tvrdí organizátoři, kteří za deset prázdninových sobot napočítali přes 900 cestujících. Každou sobotu celé letní prázdniny ukrajoval "hurvínek" M 131.1280 své kilometry při vozbě osobních vlaků z Lovosic do Mostu a zpět po trati, jíž se stále častěji říká Švestková dráha. Tyto turistické vlaky si u Zubrnické museální železnice, jíž dotyčný motorový vůz patří, objednal Svazek obcí Integro sdružující většinu obcí a měst podél Švestkové dráhy. Ačkoliv motoráček jezdil teprve prvním rokem, setkal se s organizátory nečekanou odezvou.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage