..: Švestková dráha hlásí úspěšný provoz, za rok chce jezdit zas :..

Ilustrační obrázekLovosice - První sezona muzejního provozu na trati číslo 113 byla úspěšná. Alespoň to tvrdí organizátoři, kteří za deset prázdninových sobot napočítali přes 900 cestujících. Každou sobotu celé letní prázdniny ukrajoval "hurvínek" M 131.1280 své kilometry při vozbě osobních vlaků z Lovosic do Mostu a zpět po trati, jíž se stále častěji říká Švestková dráha. Tyto turistické vlaky si u Zubrnické museální železnice, jíž dotyčný motorový vůz patří, objednal Svazek obcí Integro sdružující většinu obcí a měst podél Švestkové dráhy. Ačkoliv motoráček jezdil teprve prvním rokem, setkal se s organizátory nečekanou odezvou.

"Za 10 sobot bylo přepraveno celkem 911 cestujících a 11 jízdních kol," shrnuje letní provoz koordinátor projektu Karel Mikolášek. Jak dále prozradil, nejčastějším cílem cestujících bylo známé Muzeum českého granátu v Třebenicích následované zříceninou hradu Košťálov a expozicí třebívlické rodačky Ulriky von Levetzow. Krátce po skončení letního provozu a jeho rychlém vyhodnocení byly zahájeny přípravy na prázdninový provoz v příštím roce. "Příští rok bychom rádi nabídli možnost svezení jak v sobotu, tak i v neděli", upřesňuje. Dle jeho slov byla neděle poptávaná již letos, ale bohužel pro nedostatek financí nešlo na tuto poptávku reagovat.

Nedočkaví zájemci o svezení vlakem na této krásné lokálce ovšem nemusí čekat až do příštích prázdnin, neboť další vlaky vyjedou na lokálku již tuto sobotu. V tento den se v Třebívlicích koná sdružená oslava 690 let obce a první ročník Třebívlického vinobraní.

Třebívlické vinobraní: premiéra pro Unipetrol

"Zvláštní vlaky na vinobraní 27. září přináší na poli železniční dopravy i jednu premiéru", láká zájemce o svezení Mikolášek. V jejich čele se totiž objeví motorová lokomotiva řady 753.7 společnosti Unipetrol doprava, jež dosud v čele žádného osobního vlaku nejela. Místní obyvatelé tyto modernizované "brejlovce" ovšem již ze své tratě znají, neboť od letošního ledna přepravují po Švestkové dráze v nepravidelných intervalech soupravy prázdných nákladních vozů od čpavku a močoviny z lovosické Lovochemie.

Svou volbu lokomotivy zdůvodňuje Mikolášek následovně: "Lokálka letos slaví již 110 let od zahájení provozu, což nás přivedlo na myšlenku sestavit zajímavou a trochu netradiční soupravu a připomenout si tak i toto kulaté výročí. K motorové lokomotivě pak byly vybrány osobní vozy řady Bmx. Na trať budou během sobotního odpoledne vypraveny celkem dva páry vlaků pod čísly Os 39664 - Os 39667.

zdroj: www.svestkovadraha.cz; ilustrační foto © karloslt


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 26.9.2008 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel waszyn 
30.09.2008 (11:12)  
mates111: máš pravdu, ale z vlastní zkušenosti vím, že takovýchto jízd se z větší části účastní jiná skupina cestujících, než je klientela ZDO na dotčené trati. Čili úspěch těchto akcí v podstatě vůbec nesouvisí s jejichž využitím za účelem prosté přepravy z A do B.. Zde je totiž cílem samotný dopravní akt a bod C, kde se nalívá burčák:)
30.09.2008 (9:35)  
Tak ono je to o tom, že lidé si často uvědomí že něco mají až ve chvíli kdy to ztrácí. A z toho pak vyplývá to, že zájem lidí o trať roste se zájmem např. médií. Kdyby každý člověk, který se sveze vlakem při těchto mimořádných jízdách využil vlak i jindy, hned by to bylo jiné....
registrovaný uživatel waszyn 
30.09.2008 (9:20)  
Ážetďák: tady je spíš otázka do jaké míry jsou přepravy na vinobraní, historické jízdy apod. celospolečenským zájmem a měl by je dotovat kraj.. spíš bych to viděl, že by se měli snažit Ti kteří tam tímto způsobem ty turisty chtějí dostat-tedy obce, provozovatelé kolotočů apod...
29.09.2008 (22:03)  
Je zajímavé, že o dopravu na trati, kde byla ,,osobní doprava pro nezájem veřejnosti zrušena" najednou zájem je! Ono je to asi spíš o ambicích politiků, než o skutečném zájmu o služby železnice.
registrovaný uživatel sAd 
28.09.2008 (13:37)  
Miroslav Zikmund: Však ono zdražení přijde se zavedením mytného pro veškerou motorovou dopravu. Při sazbě za km to nepujde tak poznat, jako by teď zdražili známku na rok.
28.09.2008 (12:52)  
Diskuse o využití "spotřební daně" zaplacené v PHM ve službách pro motoristy = např. investice do oprav silnic, jsou zcela zcestné. To je stejné, jako kdyby výrobci alkoholických nápojů požadovali, aby jim stát ze spotřebních daní zaplacených za alkohol přispěl na rozvoj nebo modernizaci, stejně tak jako kdyby tabákové firmy nebo pěstitelé tabáku požadovali podporu své činnosti z části spotřební daně, jíž jsou zatíženy tabákové výrobky.
Spotřební daň je fiskální daň, která je příjmem státního rozpočtu. Část takto vybraných prostředků jde i na "dopravní" policii, takže motoristům se část peněz vrací ve službách poskytovaných dopravní policíí, ve službách, které motoristům - pachatelům dopravních nehod, za něž jsou trestně stíháni poskytuje justice (státní zástupce, soud, případně pak vězeňská služba, je-li motorista odsouzen k nepodmíněnému trestu odnětí svobody). Služby motoristům poskytují i hasiči, kteří v rámci integrovaného záchranného systému odstraňují následky nehod na pozemních komunikacích.
Pokud jsou pozemní komunikace v zanedbaném stavu a stát, potažmo kraje nemají na jejich údržbu, pak je potřeba zrušit osvobození motorovoých vozidel nepodnikatelů od silniční daně, valorizovat sazbu silniční daně stanovenou zákonem z roku 1992 o výši inflace, přesněji řečeno stanovit denní sazbu silniční daně a do státního fondu dopravní infrastruktury přiteče ročně nejméně o 30 miliard korun více, o něž se stát podělí s kraji ....
registrovaný uživatel sAd 
28.09.2008 (11:44)  
Vlad: Ovšem příjde mi mrháním peněz, aby vlastník opravoval něco, co následně nebude využito.
28.09.2008 (1:33)  
capek: díky za upozornění, jde o tisk. šotek...

livingproof: bohužel...
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
27.09.2008 (22:33)  
(OT) mates111: Píšete: "...ale silnice jsou opravovány i z jiných daní ..."
Ano, to je pravda. Ale je to dobře? Pak je to dosti netranparentní.
SFDI má ve svém statutu uvedeno: Fond zabezpečuje úkoly uvedené v § 2 zákona. Využívá svých příjmů ve prospěch rozvoje, výstavby, modernizace, oprav a údržby silnic a dálnic, železničních dopravních cest a vnitrozemských vodních cest.Problém je, že z mála, co dostane, by toho měl podělit příliš mnoho. (Dotace z EU, jež jdou přes něj, jsou naštěstí další zdroj.)
Silnice 2. a nižších tříd (většinou zanedbané) předal stát krajům s nedostatečným finačním zajištěním na údržbu...
Tak by se dalo psát ještě dlouho.
Ve vztahu ke Švestkové dráze a jejímu rušení - je to na vlastníkovi (SŽDC), jestli ji udrží provozuschopnou. To je základní věc budoucího provozu - ať už po ní pak bude jezdit kdokoliv.
27.09.2008 (22:17)  
Ad Vlad: Kde jste prosím přišel na těch 9%?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko