..: Aktuality a články - ČR Moravskoslezský :..

První čtyři týmy soutěže, foto: Křížem krážem republikouKrnov — Tak jako každoročně, i letos patřil závěr září oslavám Dne železnice. Ten se letos konal již předposlední záříjovou sobotu, 23. září, zatímco doposud byla tradičním termínem sobota v září poslední. A ke Dni železnice již celých deset let patří i cestovatelská soutěž Křížem krážem republikou, kterou pro zájemce z řad skautů i široké veřejnosti pořádá skautský oddíl Krnovská trojka. Hlavním partnerem akce jsou České dráhy, mediálním partnerem pak náš internetový magazín ŽelPage. A jaký že letošní ročník soutěže vlastně byl? Zúčastnilo se rekordních téměř 150 týmů s více jak 750 účastníky, kteří strávili ve vlacích 1676,3 hodin. Vítězem se nakonec stal skautský tým 3G z Liberce a Jablonce nad Nisou, jež získal 1997,5 bodu. Následovali jej Rychlíci z Chotěboře, kteří se na čelních příčkách umisťují pravidelně, a pomyslnou bronzovou medaili si připsal tým železničních nadšenců TrainMania Náchod. Letos byl oceněn také tým na čtvrtém místě s pomyslnou bramborovou medailí, který nesl název Kvatro.

Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Studénka – (aktualizováno 23. 7. v 13:15) Dne 22. července 2015 v 7.43 se ve Studénce střetl vlak SuperCity 512 jedoucí z Bohumína do Františkových Lázní vedený jednotkou ČD 680 Pendolino (inventární číslo 003) s nákladním automobilem, který zřejmě vjel na přejezd s aktivovaným výstražným zařízením a následně na něm uvízl a jehož padesátiletý polský řidič podle prvotních zpráv seděl v okamžiku nárazu v kabině a s neuvěřitelným štěstím nehodu přežil jen s drobnými zraněnými - policie jej už obvinila. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami, která v okamžiku střetu fungovala, jak dokládá mj. zatím nezveřejněný kamerový záznam. Dle člena hasičského záchranného sboru ji bohužel nepřežili dva lidé, další zemřel v nemocnici. 17 dalších je zraněno, z toho 2 v přímém ohrožení života a 2 těžce zranění. Podle informací ČTK je v těžkém stavu strojvedoucí, zřejmě přišel o obě nohy. Provoz na trati 270 byl v omezeném rozsahu obnoven téhož dne kolem půl desáté, následujícího dne ráno už se jezdí sníženou rychlostí po obou kolejích. Došlo k rozsáhlému poškození drážní infrastruktury, zejména nástupiště.

Svinovské mosty - přestupní terminál, foto: Václav Filandr Svinovské mosty vznikly v 70. letech minulého století jako součást nové třídy 28. října pro přemostění železniční tratě a řeky Odry jako hlavní propojení Ostravy a Poruby. Na těchto mostech byly realizovány zastávky autobusů a tramvajové tratě Ostrava – Poruba ve výšce cca 11 m nad původním terénem. Tímto situováním bylo nutno řešit problém dopravy cestujících jednak mezi zastávkami autobusů a tramvají na mostech, tak i mezi mosty samotnými a terénem (kde byly umístěny některé zastávky autobusů) a hlavně příchod k budově nádraží ČD. Pod mosty ve výši cca 6 m nad terénem vznikla příčná chodba, která byla propojena se zastávkami na mostech a terénem pouze schodišti. Na odvrácené straně tramvajových zastávek byly dodatečně umístěny dva osobní výtahy z prostoru pod mosty, vzdáleného pěším tahům hygienicky závadnými výtahy, které byly bez dozoru i bez obsluhy.

Vectron a 951 ZSSK, Czech Raildays 2011, foto: Josef PetrákAktualizace 23.00 – Ostrava – Letošní Czech Raildays jsou zajímavé i z pohledu otevírání trhu osobní železniční dopravy v Česku. Zatímco RegioJet letos místo účasti na veletrhu upřednostnil technické přípravy na brzký rozběh linky Praha - Havířov (- Žilina), veřejnosti se na samostatném stánku prezentoval druhý adept na ostrý konkurenční boj mezi Prahou a Ostravou, společnost Leo Express. Ta má v současnosti u švýcarského Stadleru objednaných pět elektrických jednotek FLIRT v úpravě pro dálkovou dopravu s třemi cestovními třídami, a po několika měsících sporadického informování teď naplno rozběhla marketingovou kampaň. Kromě provozování komerčních vlakových spojů mezi Prahou, Ostravou, Vídní a dalšími krajskými městy chce investiční skupina Leoše Novotného rozvinout v Česku i další aktivity, včetně leasingu kolejových vozidel. Jako ukázku přivezla skupina Leo Group do Ostravy motorovou lokomotivu Voith Gravita 10BB, jež má v budoucnu tvořit část leasingového portfolia nově vzniklé firmy Leo Pool.

Mosty u Jablunkova, tunely, foto: Otmar HumplíkMosty u Jablunkova — V neděli 15. 11. v ranních hodinách došlo nedaleko Mostů u Jablunkova v místě rekonstrukce tunelu původní 2. traťové koleje trati 320 (Bohumín – Čadca) k propadu jeho části, čímž na povrchu vznikl kráter o velikosti asi 150×50 metrů. České dráhy z bezpečnostních důvodů na žádost PČR zastavily v neděli provoz v sousedním tubusu, kterým je vedena zejména tranzitní doprava přes hraniční přechod Mosty u Jablunkova/Čadca dále na síť ŽSR. Ještě téhož dne byl po ohledání statikem provoz obnoven. Stavba nového tubusu byla okamžitě přerušena a stavitelům bylo nařízeno změnit technologii. I přesto se však o dva dny později zřítila další část tunelu v délce cca 15 metrů, což znovu zastavilo dopravu v dotčeném úseku až do dnešního dne, tedy 28. 11.

30.7.2009 - 18:23 - Mimořádnost v Albrechticích u Českého Těšína

nehody_a_mimoradnosti_uni, foto: MG Albrechtice u Českého Těšína/Havířov — Podle aktuálních informací od našeho redaktora Juraje Kováče se zastavila doprava na trati 321. Důvodem je zřejmě požár někde poblíž Albrechtic u Českého Těšína. Mimořádnost má vliv na Sp 1621 (Opava–Východ — Český Těšín), který již 50 minut stojí ve stanici Havířov. Nově zde byl zastaven i R 331 Kysuca z Bohumína do Žiliny. Ten s bonusem 19 minut a lokomotivou nezávislé trakce vyjel do Českého Těšína a pobírá regionální frekvenci. Podle informací z místa panuje v Havířově totální chaos, cestující nejsou informování vůbec — mimořádnost zatím není vyvěšena ani na webu Českých drah. Aktualizace 18:42: V Albrechticích pracuje jednotka SDC na opravě trolejového vedení. Podle našeho redaktora, "V Havířově podle všeho neúspěšně připojovali diesel na cityelefanta skoro hodinu, tak to vzdali a nasadili ho na Kysucu. Cestujícím ze Sp nikdo přestup na R neoznámil". Aktualizace 19:18: Kysuca projíždí Bystřici nad Olší s +36 minutami. Podle pozorování nemá mimořádná událost vliv na další spoje.

Zdroj: ŽelPage, Poloha vlaku ČD

Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis HübschFrýdecko-Místecko - Mezi Paskovem a Vratimovem na Frýdecko-Místecku na jednokolejné trati, konkrétně u vjezdového návěstidla žst. Paskov od Vratimova, se v cca 9:10 čelně srazil Os 3101 z Kojetína do Ostravy s protijedoucím Os 3116 ve směru Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm. Os 3116 (tažený lokomotivou 754.040) zastavil před návěstí "stůj" na vjezdovém návěstidle ŽST Paskov a druhý, vedený motorovým vozem 842.019, do něj rychlostí cca 40 km/h čelně narazil. Při nehodě bylo zraněno více než 40 osob včetně dvou zaměstnanců drah; k žádnému úmrtí nedošlo. Předpokládaná škoda na vozidlech činí 7,5 milionu Kč, škoda na železničním svršku byla předběžně odhadnuta v řádu tisíců korun.

Ilustrační obrázekStudénka (Aktualizace 22:00) - Tragédie těžko uvěřitelných rozměrů se stala dnes dopoledne na 2. koridoru v žst. Studénka. Krátce po 10. hodině totiž na přerovském zhlaví dopadla část opravovaného silničního mostu přímo před projíždějící EC 108 Comenius z Krakova do Prahy. Vlak následně vykolejil. Souprava se v tu dobu pohybovala v úseku s traťovou rychlostí 140 km/h. Podle nejnovějších informací bylo z poškozených vozů vyproštěno 5 mrtvých, dva lidé zemřeli následně po převozu do nemocnice. Dalších nejméně 65 lidí bylo zraněno, z toho 13 těžce. Zraněné cestující rozvezli záchranáři do všech okolních nemocnic. Na místě zasahovalo celkem 20 hasičských jednotek a všechny dostupné vozy záchranné služby. Vyproštování osob ze zničené soupravy je v této chvíli dokončeno a probíhá technická obhlídka místa neštěstí. Škoda se předběžně odhaduje na 121 milionů korun, čtyři osobní vozy jsou zcela zničeny.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:28
zapadá v 18:05

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Nová aplikace PID pro chytré telefony
V pondělí 16. října 2017 byla za účasti primátorky hl. m. Prahy Adriany Krnáčové, náměstka primátorky hl. m. Prahy a radního pro oblast dopravy Petra Dolínka a ředitele Ropidu Petra Tomčíka představena ...

Poslední příspěvek Mašinky jako vyšité? Nejen jako! (3)
Milí čtenáři internetového magazínu VLAKY.NET! Po delší době je tu další volné pokračování článku o vyšitých mašinkách. V minulém díle jsem se zaměřil na dopravce AWT a teď pro změnu jsme se vrhli na něco ...

Poslední příspěvek Naše téma: Noční doprava na železnici
Ať chceme nebo ne, lůžkové a lehátkové vozy postupně mizí z evropské železnice. Deutsche Bahn je přestala provozovat loni v prosinci a letos se přidá maďarská Utasellátó. Proč se ubytovací vozy stávají ...