..: Aktuality a články - ČR Karlovarský :..

13.1.2012 - 19:00 - Viamont Regio mění název, nová vlastní vozidla prozatím nebudou

810.205 Viamont Regio, foto: Louis Armstrong Karlovy Vary — Společnost Viamont Regio provozující veřejnou osobní železniční dopravu především v Karlovarském kraji získala nového majitele. Stoprocentním akcionářem se stala společnost IDS building corporation vlastněná Zdeňkem Kyselým. K tomuto kroku došlo v souladu se záměrem koncernu IDS převést jednotlivé členské společnosti pod tuto společnost. Samotný koncern v současnosti tvoří mimo jiné společnost IDS - Inženýrské a dopravní stavby Olomouc podnikající především v oblasti dopravního stavitelství, jež realizovala například modernizaci trati Ostrava Hrušov – Bohumín Vrbice a IDS CARGO zajišťující železniční nákladní dopravu. Po prodeji akcií byla následně společnost Viamont Regio s účinností od 20. prosince 2011 přejmenována na GW Train Regio se sídlem v Ústí nad Labem Střekově. Současně s administrativním změnami probíhalo výběrové řízení na dvě motorové jednotky v přibližné celkové hodnotě 150 milionů korun, které měly jezdit na trati Karlovy Vary - Mariánské Lázně. Výběrové řízení však bylo dne 9. ledna 2012 zrušeno z důvodu zamítnutí možnosti čerpat evropské dotace. „Z důvodu nedostatečné finanční alokace z Regionálního operačního programu regionu soudržnosti NUTS 2 Severozápad není možno projekt realizovat s dotací, které byla požadována v žádosti společnosti Viamont Regio.“

Zdroj: GW Train Regio, IDS, IDS CARGO, IS VZ US

Karlovy Vary dolní nádraží, foto: Jiří Randa, JRtrain Karlovy Vary — Po zrušení depa na karlovarském dolním nádraží již nehodlají České dráhy vést jízdy svých vlaků do této stanice z (horního) nádraží Karlovy Vary a zpět. Jízdy jsou vedeny jako technologické, přesto je dovolena přeprava cestujících. Město a přilehlé obce nyní usilují o obnovení těchto spojů. Doprava mezi těmito nádražími není zahrnuta do základní dopravní obslužnosti, a tak by si Karlovarský kraj musel za tyto vlaky připlatit. Dráhy se tomuto nebrání a nyní probíhají jednání o zavedení spojení pro nový jízdní řád 2010/2011. V případě úspěšného jednání by ani k přerušení spojení nedošlo, jelikož dnes na dolní nádraží vlaky stále zajíždí. Lokomotivní depo bylo „slavnostně“ zrušeno dne 12. června 2010. Jeho areál nejdříve opustila správkárna v roce 2007, následně nově vzniklá dceřiná společnost ČD Cargo a nedávno opustily depo i České dráhy.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:14
zapadá v 21:01

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Společnost telčské místní dráhy zve na „Parní léto 2018“
Společnost telčské místní dráhy ve spolupráci s dolnorakouským partnerem Zukunftsraum Thayaland, Svazkem obcí 'Železnice Kostelec - Slavonice', Správou železniční dopravní cesty, ČD a ČD Cargo vás zvou ...

Poslední příspěvek Nádraží získá nádech historie
Do historizujícího kabátku se se převléká břeclavské nádraží. Zmizí úpravy průčelí, provedené zhruba před půlstoletím, část dřívějších změn ale zůstane. Novou tvář má získat do půlky příštího roku.

Poslední příspěvek Vlaky ZSSK v novom šate
Tlačová konferencia na uvedenú tému aj s ukážkou nových vozňov sa konala v utorok 17.júla 2018 na prvom nástupišti a v prezidentskom salóniku na bratislavskej Hlavnej stanici. Železničná spoločnosť Slovensko ...