..: Aktuality a články - ČR Karlovarský :..

13.1.2012 - 19:00 - Viamont Regio mění název, nová vlastní vozidla prozatím nebudou

810.205 Viamont Regio, foto: Louis Armstrong Karlovy Vary — Společnost Viamont Regio provozující veřejnou osobní železniční dopravu především v Karlovarském kraji získala nového majitele. Stoprocentním akcionářem se stala společnost IDS building corporation vlastněná Zdeňkem Kyselým. K tomuto kroku došlo v souladu se záměrem koncernu IDS převést jednotlivé členské společnosti pod tuto společnost. Samotný koncern v současnosti tvoří mimo jiné společnost IDS - Inženýrské a dopravní stavby Olomouc podnikající především v oblasti dopravního stavitelství, jež realizovala například modernizaci trati Ostrava Hrušov – Bohumín Vrbice a IDS CARGO zajišťující železniční nákladní dopravu. Po prodeji akcií byla následně společnost Viamont Regio s účinností od 20. prosince 2011 přejmenována na GW Train Regio se sídlem v Ústí nad Labem Střekově. Současně s administrativním změnami probíhalo výběrové řízení na dvě motorové jednotky v přibližné celkové hodnotě 150 milionů korun, které měly jezdit na trati Karlovy Vary - Mariánské Lázně. Výběrové řízení však bylo dne 9. ledna 2012 zrušeno z důvodu zamítnutí možnosti čerpat evropské dotace. „Z důvodu nedostatečné finanční alokace z Regionálního operačního programu regionu soudržnosti NUTS 2 Severozápad není možno projekt realizovat s dotací, které byla požadována v žádosti společnosti Viamont Regio.“

Zdroj: GW Train Regio, IDS, IDS CARGO, IS VZ US

Karlovy Vary dolní nádraží, foto: Jiří Randa, JRtrain Karlovy Vary — Po zrušení depa na karlovarském dolním nádraží již nehodlají České dráhy vést jízdy svých vlaků do této stanice z (horního) nádraží Karlovy Vary a zpět. Jízdy jsou vedeny jako technologické, přesto je dovolena přeprava cestujících. Město a přilehlé obce nyní usilují o obnovení těchto spojů. Doprava mezi těmito nádražími není zahrnuta do základní dopravní obslužnosti, a tak by si Karlovarský kraj musel za tyto vlaky připlatit. Dráhy se tomuto nebrání a nyní probíhají jednání o zavedení spojení pro nový jízdní řád 2010/2011. V případě úspěšného jednání by ani k přerušení spojení nedošlo, jelikož dnes na dolní nádraží vlaky stále zajíždí. Lokomotivní depo bylo „slavnostně“ zrušeno dne 12. června 2010. Jeho areál nejdříve opustila správkárna v roce 2007, následně nově vzniklá dceřiná společnost ČD Cargo a nedávno opustily depo i České dráhy.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:24
zapadá v 18:09

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Naše téma: Noční doprava na železnici
Ať chceme nebo ne, lůžkové a lehátkové vozy postupně mizí z evropské železnice. Deutsche Bahn je přestala provozovat loni v prosinci a letos se přidá maďarská Utasellátó. Proč se ubytovací vozy stávají ...

Poslední příspěvek Letní putování Čechami, Moravou a Slovenskem (2)
Na konci první části líčení mých zážitků z dovolenkového cestování po území někdejšího Československa (s malou odbočkou na polské území) jsme se rozloučili 16. srpna ve vlaku z Bratislavy do Břeclavi. ...

Poslední příspěvek Úzkorozchodná železnica pri obci Felcsút
Západne od hlavného mesta Maďarska bola na konci 19. storočia postavená miestna železnica medzi mestami Bicske a Székesfehérvár. Po vyše 80 rokoch bola severná časť trate v úseku Bicske - Vértesacsa zrušená ...