..: Aktuality a články - ČR Karlovarský :..

13.1.2012 - 19:00 - Viamont Regio mění název, nová vlastní vozidla prozatím nebudou

810.205 Viamont Regio, foto: Louis Armstrong Karlovy Vary — Společnost Viamont Regio provozující veřejnou osobní železniční dopravu především v Karlovarském kraji získala nového majitele. Stoprocentním akcionářem se stala společnost IDS building corporation vlastněná Zdeňkem Kyselým. K tomuto kroku došlo v souladu se záměrem koncernu IDS převést jednotlivé členské společnosti pod tuto společnost. Samotný koncern v současnosti tvoří mimo jiné společnost IDS - Inženýrské a dopravní stavby Olomouc podnikající především v oblasti dopravního stavitelství, jež realizovala například modernizaci trati Ostrava Hrušov – Bohumín Vrbice a IDS CARGO zajišťující železniční nákladní dopravu. Po prodeji akcií byla následně společnost Viamont Regio s účinností od 20. prosince 2011 přejmenována na GW Train Regio se sídlem v Ústí nad Labem Střekově. Současně s administrativním změnami probíhalo výběrové řízení na dvě motorové jednotky v přibližné celkové hodnotě 150 milionů korun, které měly jezdit na trati Karlovy Vary - Mariánské Lázně. Výběrové řízení však bylo dne 9. ledna 2012 zrušeno z důvodu zamítnutí možnosti čerpat evropské dotace. „Z důvodu nedostatečné finanční alokace z Regionálního operačního programu regionu soudržnosti NUTS 2 Severozápad není možno projekt realizovat s dotací, které byla požadována v žádosti společnosti Viamont Regio.“

Zdroj: GW Train Regio, IDS, IDS CARGO, IS VZ US

Karlovy Vary dolní nádraží, foto: Jiří Randa, JRtrain Karlovy Vary — Po zrušení depa na karlovarském dolním nádraží již nehodlají České dráhy vést jízdy svých vlaků do této stanice z (horního) nádraží Karlovy Vary a zpět. Jízdy jsou vedeny jako technologické, přesto je dovolena přeprava cestujících. Město a přilehlé obce nyní usilují o obnovení těchto spojů. Doprava mezi těmito nádražími není zahrnuta do základní dopravní obslužnosti, a tak by si Karlovarský kraj musel za tyto vlaky připlatit. Dráhy se tomuto nebrání a nyní probíhají jednání o zavedení spojení pro nový jízdní řád 2010/2011. V případě úspěšného jednání by ani k přerušení spojení nedošlo, jelikož dnes na dolní nádraží vlaky stále zajíždí. Lokomotivní depo bylo „slavnostně“ zrušeno dne 12. června 2010. Jeho areál nejdříve opustila správkárna v roce 2007, následně nově vzniklá dceřiná společnost ČD Cargo a nedávno opustily depo i České dráhy.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:12
zapadá v 16:19
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...