..: Aktuality a články :..

3.1.2005 - 20:30 - Kolektivní smlouva mezi ČD a odbory nebyla uzavřena

info ČD vs. odbory - Každoroční problémy kolem kolektivní smlouvy mezi odborovými centrálami a vedením Českých drah se letos poněkud vymkly z rukou. Vždy se podařilo kolektivní smlouvu uzavřít do konce roku. Nyní se tak nestalo.
Vedení ČD navrhlo odborovým centrálám zvýšení mezd zaměstnanců o cca. 5%. To se ale nelíbí Federaci strojvůdců, která požaduje průměrné zvýšení o celých 15% a zkrácení pracovního týdne na 33 hodin. Odůvodňují to tím, že je jejich funkce více náročná. Ostatní odbory jsou ochotné na zvýšení o 5% přistoupit.
Neuzavření kolektivní smlouvy znamená, že zaměstnanci ČD dočasně nebudou mít prodlouženou dovolenou a zkrácený pracovní týden nad rámec zákoníku práce, nicméně všechny zúčastněné strany doufají, že se kolektivní smlouvu podaří brzy uzavřít.

lochneskaStrančice - Dnes krátce před čtvrt na jednu odpoledne strhl osobní vlak 9143 ve Strančicích trolej. Vlaky byly místem přetahovány dieselovými lokomotivami ř. 742 a 751 a nabíraly zpoždění maximálně v řádu desítek minut. Os 9143 a 9144 si z místa události odvezly zpoždění cca 30 minut, Os 9145 díky troleji nabral 40 minut. Další Os měly již jen pár minut. Rychlíky nabíraly zpoždění v řádu minut.
V současné době je již závada odstraněna.
Není to tak dlouho, kdy byla stržena trolej mezi Benešovem a Bystřicí. To vypovídá o stavu trakčního vedení na této trati.

ohnostrojŽelPage - Nejprve mi dovolte Vás přivítat v novém roce 2005 ;-)

Již delší dobu jsme připravovali nové jádro našich stránek. Někteří čtenáři již novou podobu webu znají, protože prokoukli naší skrýš během testovacího provozu, který byl úspěšný. Protože se již podařilo vyřešit i otázku hostingu, je od dnešního dne nová ŽelPage na světě.

infoBenešov u Prahy – Dnes od cca. 10.45 (po průtahu vlaku 272) do odpoledne probíhá výluka traťové koleje mezi stanicemi Benešov u Prahy a Bystřice u Benešova, kde bylo včera poškozeno trakční vedení. Vlaky v tomto úseku nahrazují autobusy.
Poškozeno bylo 150 metrů troleje. Po zjištění této skutečnosti byly snahy TV opravit ještě včera večer. To se však nepodařilo a dnes dopoledne probíhala nejprve krátká výluka, během které bylo vše připraveno na výluku, která právě probíhá a má být ukončena nejpozději před průjezdem Ex 533 Budvar.
Od včerejších 21 hodin byla trať sjízdná nezávisle (do té doby byla zavedena NAD) a vlaky byly přetahovány řadou 742.

28.12.2004 - 21:47 - Vlaky 772/777 s pendolinem jsou velmi vytížené

pendolino 680.003 - Od 23.12.2004 jezdí na vlacích 772/777 Praha - Děčín - Praha jednotka 680.003.
První den byl vlak úplně plný - ve druhé třídě se dokonce stálo. Při cestě z Děčína byla 2.třída ještě plnější - 1.třída byla volnější.
Někteří si mysleli, že další dny bude lidí ubývat, ale opak je pravdou.
Vlak je doprovázen vlakovou četou DSVČ Břeclav v síle 1/2 (1 vlakvedoucí + 2 průvodčí) a také Policií ČR, která má vlak chránit před vandaly (Já jsem je ale viděl sedět v první třídě - možná jsem je přehlédl, když vykonávali své poslání)
Jednotka jezdí maximální rychlostí 160 km/h a naklápění je aktivní, ale na rychlost nemá vliv.
Jízdní doba ale není kratší, neboť se počítá s klasickou soupravou. Vlak sice jede i 160 km/h, ale poté je to kompenzováno tak, aby vlak nedojel do stanice příliš brzo.
pokud se chystáte svézt se touto jednotkou, je výhodné si zakoupit místenku, nebo si připlatit na 1.třídu, jinak se vystavujete riziku, že budete celou cestu stát.
Jednotka přijíždí na Masarykovo nádraží po půl desáté. Pokud by se náhodou jednotka porouchala, bude na vlak nasazena souprava dle běžných oběhů (kmenová souprava je přes den odstavena v Bubnech).
Jednotka se bude v této relaci pohybovat přibližně do července, takže času na projížďku je více, než dost - přejeme příjemnou zábavu a šťastnou cestu ;-)

28.12.2004 - 21:25 - U žst. Kařízek vzplála lokomotiva ř. 363 v čele kotlových vozů

363 083Rokycansko – Doplněno 23.42 - Dnes krátce po půlnoci došlo u stanice Kařízek (Praha - Plzeň) k požáru elektrické lokomotivy 363.044 DKV Plzeň, která vedla nákladní vlak Rn 58333 čítající 21 kotlových vozů. Požár vznikl patrně technickou závadou ve strojovně.
Poté, co byl vlak zastaven bylo vypnut proud v troleji, aby bylo možné lokomotivu uhasit. Velkým štěstím bylo, že vítr foukal směrem od soupravy, takže nemohlo dojít k rozšíření požáru na vozy.
Vypnutí proudu způsobilo zpoždění R 851 o 50 minut a dalších dvou vlaků o sedm minut. Škoda na lokomotivě byla předběžně vyčíslena na půl milionu korun.
Během požáru, který byl uhašen po čtyřech hodinách, nebyl nikdo zraněn.
Na ilustračním snímku je 363.083 v Praze hl.n. dne 19.11.2003

21.12.2004 - 23:57 - Další ešus zavítá do PJ Praha-ONJ - jen najít peníze

Ešus - V pondělí 20.12.2004 jednotka 471.016 úspěšně vykonala technicko-bezpečnostní zkoušku na trati Praha - Kolín.
Jednotka má stejně jako "kolegyně" 471.015 pouze dvě dvojice světel - poziční a koncovky v jednom a navíc LED-diodové. I tato jednotka má čelní panel na kterém můžete vídat označení S1 a například Kolín.
V těchto dnech jednotka odjede zpět do Ostravy a bude zde čekat do doby, než majitel - České dráhy zaplatí. Doufejme, že jednotka nebude v Ostravě stát věčně, protože stav s jednotkami v Praze je kritický. Jednotky řady 451/2 mají špatné období.
Současný grafikon počítá v turnuse se 13 EJ řady 471 převážně na trati Praha - Kolín (-Pardubice), v sobotu a v neděli zajišťuje tato řada též vozbu velké části osobních vlaků na trati Praha - Beroun.
Na snímku [foto: Nick] je jednotka 471.015, která se od 471.016 neliší, zachycena poblíž Kolína dne 8.9.2004.

21.12.2004 - 23:33 - Od čtvrtka pendolino 680.003 na pravidelných vlacích R772/777

 680.003 - Zítra dopoledne se uskuteční zkušební jízda pendolina 680.003 mezi žst. Praha Masarykovo nádraží - Ústí nad Labem hlavní nádraží a zpět. Jízda bude určena pozvaným novinářům.
O den později - ve čtvrtek by mělo pendolino 680.003 vyjet poprvé s cestujícími na vlacích R772 (P.M.n. odj. 10.26, Dč 12.04) / R777 (Dč 13:57 P.M.n. 15.38).
Pendolino by mělo tento pár jet celkem cca 200krát, aby najezdilo potřebných 50000 kilometrů s cestujícími ve zkušebním provozu.

Slovensko - ŽSR – Dne 14.12.2004 byla odhalena základní deska, která symbolicky zahájila elektrizaci trati Zvolen - Banská Bystrica. Elektrifikace úseku dlouhého 22 kilometrů bude stát 1,1 mld. Slovenských korun a z 75% bude hrazena z evropských fondů. Zbylou část zaplatí stát.
Trať bude napájena 25kV 50Hz.
Nynější odhalení desky není prvním pokusem o zahájení elektrizace tohoto úseku - Před osmi lety měla být trať elektrizována jako pokračování elektrizace trati Bratislava - Zvolen.
Projekt stavby se ale citelně změnil. Ten původní počítal se zdvoukolejněním trati, s čímž se nyní nepočítá.
V rámci elektrizace se modernizuje zabezpečovací zařízení ve stanicích Sliač-kúpele, Šalková a Banská Bystrica, kde je zab. zař. 50 let staré a tím nejstarší na území Slovenska. Dále stavba zahrnuje přestavbu mostní konstrukci přes řeku Hron, železniční spodek a svršek.
Stavbu bude realizovat Sdružení Zvolen – Banská Bystrica“, ve kterém jsou zastoupeny firmy ŽS Brno, BETAMONT Zvolen, a ELTRA Košice.

Srovnání původní a nové podoby

(číselné a písmenné)
včetně novely předpisu ČD D13

Konečně se nám podařilo sehnat nové označování osobních vozů ČD z dep ČD.
Změna je vyvolána novelou úmluvy RIC. ČD mají předpis ČD D13. Do 1.6.2001 proběhlo přeznačení vozů v režimu RIC (mezinár. provoz), u vozů s režimem vnitrostátní provoz do 1.1.2003. Mezi největší přínosy patří oddělení nemodernizovaných a modernizovaných vozů.

15.12.2004 - 21:45 - SŽDC vyhlásila VOS na modernizaci úseku Grygov - Přerov

Koridory - Správa železniční dopravní cesty vyhlásila veřejnou obchodní soutěž na zhotovitele stavby modernizace trati Přerov - Olomouc 2.část, která zahrnuje modernizaci 15,350 kilometru dlouhého úseku Grygov - Dluhonice včetně stanic Grygov, Brodek u Přerova a výhybny Dluhonice.
Stavba zahrnuje modernizaci 25,920 km železničního svršku a spodku a 37,529 km trakčního vedení.
Stavba má být zahájena 1.3.2005, kdy bude zahájena stavební sezona a ukončení se plánuje na 30.9.2007.

15.12.2004 - 20:47 - Provoz na východní části mostu nad Seifertovou ulicí zahájen

Praha - V neděli byl oficiálně zahájen provoz na druhé části mostu nad Seifertovou ulicí v Praze. Tento most nahradil staré železné konstrukce, které již nevyhovovaly a bránily by stavbě Nového spojení. Mostní ocelobetonová konstrukce má rozpětí 28 metrů, na žižkovské straně je k mostu "přilepena" bezbariérová mostní lávka pro pěší.
V první etapě (22.10.2001 - 11.11.2002) byly nahrazeny mostní konstrukce na západní straně jedním ocelobetonovým mostem.
Druhá etapa (23.5.2003 - 11.12.2004) zahrnovala výměnu zbylých konstrukcí druhou polovinou ocelobetonového mostu a také zahloubení a rozšíření Seifertovy ulice, která měla pod mostem výškově i do šířky "úzké hrdlo".
První etapa byla zakončena zatěžkávací zkouškou parními lokomotivami 475.101, 475.111, 498.106 a 556.0506. Zkouška byla úspěšná a po několika dnech byla stavba předána do užívání.
Druhou etapu ukončily taktéž zatěžkávací zkoušky parními lokomotivami 475.111, 475.179, 498.022, 555.0153. Zkouška byla úspěšná a vlaky tak mohou přes most jezdit.
Já byl na hlavním nádraží v sobotu 11.12. a Os 9508 Praha-Vršovice - Turnov jel již přes nový most. Hned za ním jel na blok montážní vůz MVTV.
Kolejiště na novém mostě má nyní pouze provizorní podobu. S realizací Nového spojení se bude jeho podoba měnit.
Na snímku je vidět lávka pro pěší a zahloubená Seifertova ulice, snímek pořízen 11.12.2004.

Královéhradecký a Středočeský kraj – V pátek odpoledne se na trati 046 Hněvčeves - Smiřice uskutečnila poslední jízda pravidelného osobního vlaku 25507, na který (a nejen na něj) byl neočekávaně nasazen motorový vůz M 131.1133 z Pardubic. Poslední vlak byl velmi plný, ale pravidelných cestujících bylo poskromnu. (viz fotka vlevo, kterou pořídil Dejv).

Konec lokálek – Zítra odpoledne se uskuteční poslední jízdy pravidelných osobních vlaků na tratích, na kterých České dráhy s koncem tohoto GVD zastavují osobní dopravu. Důvodem zastavení provozu je neobjednání spojů krajskými úřady.
Nejprve se rozloučíme s tratí 046 Hněvčeves - Smiřice, kde poslední vlak přijede do Hněvčevsi v 16.02. Další poslední jízda se uskuteční na trati 257 Kyjov - Mutěnice, kdy do Kyjova přijede poslední vlak v 17.34. Zde bude rozloučení pestřejší. Na vlaky 24310 - 24315 by měl být ke kmenovému sólo motorovému vozu řady 810 připojen břeclavský hurvínek M131.1463. Poslední osobní vlak 24316 pojede sólo vůz ř. 810.
Poslední páteční rozloučení se uskuteční o několik minut později o kousek dál - na trati Hodonín - Holíč. Poslední osobní vlak 22657 přijede do Hodonína v 17.49 hodin.
O den později se zastaví osobní doprava v úseku Podlešín - Středokluky. Poslední vlak 19704 přijede do Podlešína v 18.38 a bude dále pokračovat do Slaného.
Na ilustračním snímku od Milana Vojtka je břeclavský motorový vůz M131.1463 ve stanici Lednice v létě 2004

7.12.2004 - 17:27 - Řazení vlaků 2004/2005 zveřejněno

Řazení vlaků – Jako každý rok i letos jsme pro Vás připravili řazení vlaků ČD pro grafikon vlakové dopravy 2004/2005.

Prozatím si můžete prohlédnout řazení vlaků EC, IC, Ex, R a mezistátních spěšných a osobních vlaků. Pokud bude čas, dodáme i další vlaky.

Jelikož ještě nemáme k dispozici data, který vlak bude vozit které hnací vozidlo, vycházeli jsme z místních zvyklostí či informací, které se nám podařilo nashromáždit, takže může docházet k odlišnostem od reality. Také nám chybí obrázky některých vozidel, která se vyskytují nově.

Řazení vlaků 2004/2005 najdete v menu řazení vlaků.
Starší zprávy
« Novější zprávy | 1 ... 5 6 7 8 9 ... 34 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:42
zapadá v 20:17