..: Očima strojvůdce: Další nástroj pro potěšení fanoušků železnice :..

754_323_stanoviste, foto: Martin GrillDíky internetu existuje celá řada možností, jak navštívit místa a zhlédnout činnosti, ke kterým se běžný smrtelník nedostane, nechce-li vyřizovat stohy povolení a absolvovat byrokratická kolečka, na jejichž konci mu ani tak nemusí být vyhověno. Jedním z takových míst je i stanoviště lokomotivy, které je zpravidla určeno výhradně zaměstnancům dopravce. Ačkoli nelze nic namítat proti běžnému kochání se krásami okolí tratí, probíhajícímu ve voze skrze okno (v některých případech naštěstí stále polospouštěcí), pohled na trať ve směru jízdy je úplně jiná káva. Na YouTube se v posledních letech objevila celá řada záznamů ze stanoviště, které tento pohled zprostředkovávají všem, ale protože každý autor používá jiná hesla (tagy) a neexistuje jednotná řeč, nebývá vyhledání kýženého videa jednoduchou záležitostí. Proto vznikl projekt Očima Strojvůdce, jehož hlavním cílem je katalogizace kvalitních záznamů ze stanoviště strojvůdce, s možností jejich vyhledávání podle různých parametrů.

Těmi jsou:

  • Projížděná trať (tratě)
  • Výchozí a cílová destinace
  • Dopravce
  • Typ vozidla
  • Kategorie vlaku a jeho číslo
  • Rok pořízení záznamu
  • Kvalita záznamu
  • Autor (uživatel YouTube)

Databáze je rozšiřována jak jejím autorem (mnou), tak kýmkoli, kdo vyplní on-line formulář. Data jsou následně zkontrolována a vyhovuje-li záznam po stránce obsahové a kvalitativní, je přidán do seznamu, přičemž minimální požadovaná kvalita je HD, tedy rozlišení 720 pixelů na delší straně. Facebooková stránka projektu pak informuje o nových aktualizacích, do budoucna přinese představení jednotlivých autorů a případné zajímavosti, spojené s tématikou pořizování záznamů na stanovišti.

Odkaz: web Očima Strojvůdce, Facebooková stránka projektu


Martin Grill Poslat mail autorovi | 13.5.2018 (0:13)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Virtuální svět

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
24.05.2018 (8:51)  
M474: Nejsem povinen do obsazeného oddílu vjet, záleží pouze na mně, zda pojedu nebo počkám na žlutou.
No a když bude podle vašeho návrhu padat návěstidlo na stůj až poté, co se zcela uvolní první oddíl, tak jak pozná fíra druhého vlaku, že ta "zelená" platila pro první vlak ( a nespadla kvůli tomu, že jeho druhý vlak obsazuje stále obsazuje první úsek) a pro vlak druhý neplatí?
23.05.2018 (21:37)  
Tak sem se dnes ve škole (dopravní) dozvěděl úžasnou zprávu. Cca v roce 2019 má vyjít úplně nová a zcela překopaná SŽDC D1 !!!! Skáču radostí až do nebes a sem zvědavej, jestli to opravdu vylepší nebo už tak zpackanej předpis ještě více zpackaj....radostí skáču, protože to bude na úplné ověření ze znalostí....
24.05.2018 (6:44)  


Spíš půjde o nějaké sjednocení všech možných přílepků ke stávajícímu předpisu tak, aby tvořil nějaký ucelený dokument (alespoň na chvíli.)
registrovaný užívateľ kave 
23.05.2018 (17:17)  
M 474 003:

Než tu zase začnete trousit nesmysly o postupech na AB, tak doporučuji studium předpisu SŽDC D1, který má účinnost od 1. července 2013
editor alebo admin ŽP NIcKON  mail  
23.05.2018 (13:46)  
Proto píšu starší předpisy, dříve tuto povinnost přinejmenším vlakvedoucí měl. A proto měl na hytláku ty prosklené výhledy.
editor alebo admin ŽP NIcKON  mail  
23.05.2018 (10:15)  
Neřešil jsem, jestli by za tu brzdu zatáhl kaštan, ale člen vlakové čety, mající za povinnost rovněž sledovat trať, jestli si dobře pamatuju starší předpisy.
23.05.2018 (11:03)  


Ne, to nemá. V osobním vlaku má vlakvedoucí (potažmo i průvodčí) na starosti činnosti okolo cestujíccíh a vozů, které jsou mu přiděleny. Vzhledem k tomu, kolik vozů dnes již neumožňuje otevřít okno, je sledování trati v podstatě vyloučeno.
23.05.2018 (10:02)  
Stejně nechápu, jaký je v tom rozdíl. Nejsem povinen do obsazeného oddílu vjet, záleží pouze na mně, zda pojedu nebo počkám na žlutou. Do obsazeného oddílu nesmím, pokud vidím konec předcházejícího vlaku a pokud žádný vlak nevidím, stejně jedu podle rozhledu. Takže žádná hromada nehrozí. To spíš hrozí od těch expertů, kteří vidí na řadu dalších návěstidel samá zelená v dálce a druhé v pořadí červené, tak bude asi porouchané, a BUM.
23.05.2018 (9:46)  
M474: na hradlovině to má souvislost se dvěma věcma: jednak s tím, že hradlovina má absolutní návěstidla, a druhak s tím, že je potřeba ovlivnit izolovanou kolejnici (obsadit a zase uvolnit). Takže pokud je kolejnice obsazená, vybavit "hradlové závislosti" nejde.
Jo a taky s tím, že hradlař měl za povinnost sledovat vlak, a teda nemohl zároveň shazovat návěstidlo.
A autoblok je permisivní z důvodu, že je to automatický systém a v případě poruchy musí být možnost za určitých podmínek jet i okolo červené, tudíž se mi mohou dva vlaky sjet v jednom oddíle. To u hradloviny nešlo.
No a protože teda můžu mít dva vlaky v jednom oddíle, tak musí návěstidlo padat na stůj ihned po projetí "první nápravy".

Jsem zvědavý, co by dělal "správný šotouš" v Itálii, kde kombinace zelená - červená znamená "rychlost 30 km/h" :-)))))
dopisovateľ alebo člen ŽP Martin Grill  mail  
23.05.2018 (7:35)  
Zajímavé téma. Obecně vzato panuje u drah teorie, že je kaštan tvor nepoučený, pročež nerozumí drážním předpisům a významům návěstních znaků. Nemá tedy co zasahovat do jízdy vlaku jen na základě toho, že zpozoroval něco, čemu by správně neměl rozumět. A ačkoli to zní divně, je to logické a zcela v pořádku. Pokud kaštan zatáhne za záchrannou brzdu proto, že koukne z okna ve směru jízdy ve chvíli, kdy je mašina za návěstidlem, které změnilo znak na stůj, je to minimálně na pokutu. A to zaslouženou.
22.05.2018 (23:53)  
V autobuse se izoluju od pohledu dopředu záměrně. Protože to co vidím--- na místě bych sbíral řidičáky.
22.05.2018 (21:49)  
V dobách, kdy na hlavních tratích kralovaly B-čka bez klimatizací se spouštějícími okny, tak se řešilo, jestli někdo nesleduje trať a nemá náhodou chuť zatáhnout za záchranou brzdu?
A co takové malé Balmy řady 020 tažené lokomotivou 740/742 a později i 714.... Pamatuji si, kdy jsme jako mládežníci bojovali o sedadla v prvním voze hned za lokomotivou, kde byl slušný výhled na trať..... a jak rád jsem kontroloval, jestli strojvedoucí neprojel zákazem... :-)

To Farkač Karel:
A co takové tramvaje nebo autobusy, nechcete navrhnout instalaci neprůhledných zástěn, aby cestující byli "izolováni" od pohledu dopředu?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko