Brjansk — Nové dieselové lokomotivy 3ТE25К2М, které zkonstruovali i vyrobili v Brjanském strojírenském závodě (BMZ), patřícím do skupiny Transmashholding Group, byly poprvé představeny v únoru 2017. Nyní mají za sebou úspěšně první část testování v reálném provozu. Domovem se jim na čas stalo depo Kursk a testování probíhalo v centrální části Ruska. Požadavek ze strany budoucího provozovatele – RŽD – byl nájezd minimálně 10 tisíc kilometrů. Lokomotivy najezdily více než 11 tisíc kilometrů a přepravily zhruba 240 000 tun nákladu. Maximální hmotnost vlaku činila 8 230 tun. Testovaly se jak trojdílné, tak i dvoudílné stroje. Nyní se lokomotivy přesunuly do depa Novaja Čara, kde na Bajkalsko-amurské magistrále bude probíhat další část testování v reálném provozu. Zde by měly lokomotivy najezdit minimálně 50 tisíc kilometrů.
3ТE25К2М je nejvýkonnější dieselovou lokomotivou určenou speciálně pro práci v náročných klimatických podmínkách na tratích se složitým profilem. Je určena pro přepravu vlaků do hmotnosti až 7 100 tun. Projektanti navrhli motor GEVO12, výkon jedné sekce je 3 100 kW. Jsou instalovány elektrické jednotky, které by měly vyžadovat minimální údržbu, palivové, vodní i vzduchové systémy byly navrženy na základě provozních zkušeností v prostředí s extrémně nízkými teplotami. Pro pohodlí strojvedoucích je instalováno nezávislé vytápění jejich kabiny.
V současné době jsou na vozbu dálkových nákladních vlaků na Bajkalsko-amurské magistrále převážně nasazovány lokomotivy 2TE25A a 3TE10MK, které jsou ale schopné přepravovat vlaky do celkové tonáže 5 600 tun. Zvýšení hmotnosti vlaků až na 7 100 tun pomůže zkapacitnění trati bez nutnosti dalších zásahů do infrastruktury. Lokomotivy by měly být v provozu prvotně nasazeny na více než 2 800 km dlouhém úseku na trase Taksimo – Tynda – Novyj Urgal – Komsomolsk – Sovětskaja Gavaň.
Předpokládá se, že do roku 2025 by na Bajkalsko-Amurské magistrále mohlo být v provozu více než 400 lokomotiv 3ТE25К2М.
Zdroje: Gudok, Transmashholding
Ani zbytok transsibu nema zvyseny profil, naviac je (okrem BAM-u) uz zadratovany - co v USA ani nepoznaju. Preto kontajnery by museli byt prekladane.
Mně se ty "dvoupodlažní" kontejenrové vozy, jak jezdí po USA, líbí. (Jo, výjimka je, když stojím 20 minut u přejezdu a čekám než jeden vlak do stanice vjede a druhý z ní pomalu vyjede.)
Takže je otázkou proč se to nezavede na BAM. (Proč to nejde po Evropě se už tady kdysi řešilo.)
Jestli je problém v průjezdném profilu - nevejde se (a vyžadovalo by to velké investice na úpravy), v únsonosti mostů - když by tam najelo dvojnásobné možství kontejnerů, zda by nebyl problém, nejsou na to vagony a nikdo nové na dva kontejnery na sobě zatím neobjednal... A nebo jestli je problém úplně jinde.
Už jsem si zvykl, že tady to funguje tak, že kdo ví, odpoví.
Co takhle hned do mě? (-:
Reagoval jsem na Stoupovo velký - větší - největší - sovětský. Ne na to, kde se kolik kontíků vozí nad sebou nebo pod sebou... On třeba vlak se železnou rudou vypadá, že jede skoro prázdný - a ejhle, ono se to skoro ani nedá uvléct... Nic ve zlém (-:
Keprt: díky za informaci.
Zial aj opak je pravdou, su krajiny, kde mozes patentovat teply vzduch alebo sroubovak, potom je tazke cosi vymysliet bez toho, aby si nedosiel do konfliktu s tymi chytrákmi a ich právnikmi....
Dnes je naštěstí jiná doba, know-how je střeženo pečlivě a i ruský neschopa musí kupovat licence ;)
Na tom neni nic spatneho, Rusove jsou chytri a technologie co nemaji, okopiruji a rozvinou.
Zlocinem na narodu je koupe velkych serii hotoveho vyrobku v zahranici pro prime pouziti, nikoli nekolika kusu pro inspiraci.
Edit: Mimochodem, ta rusky - pro ruské publikum - psaná zpráva o původu motoru cudně mlčí, jen navenek se TMH prezentuje spoluprací s GE, dostupností jejich technologií ve svých strojích.
ICE 3 na trase Leningrad-Moskva jsou vyjimka, vlaky mimoradne vysokych rychlosti se v Rusku tradicne nevyrabeji.
BMZ cez Transmashholding su spolumajitelom lokomotivky v Luhansku. Tam vyprovokuju vojnu, a potom potichu vyrobu presunu do Brajnsku. Ak raz utichnu zbrane v okoli Luhanska hrozou zistia, ze bojovali za prazdne vyrobne haly a za miliardove pohladavky, co samozrejme nechali tam....
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.