Sydney — Vláda Nového Jižního Walesu (NSW) objednala již vloni flotilu 56 vysokokapacitních dvoupodlažních vysokorychlostních vlakových souprav, celkem 512 vozů. Zakázku získalo konsorcium RailConect NSW tvořené společnostmi Hyundai Rotem, UGL a Mitsubishi Electric Australia. Jednotky budou navrženy, vyrobeny, testovány a uvedeny do provozu společností Hyundai Rotem. Mistubishi Electric Australia bude dodavatelem technologických systémů. UGL bude spolupracovat na návrhu, testování a bude zajišťovat údržbu po dobu 15 let s možností prodloužení o dalších 5 let. Údržba bude zajištěna v novém závodě v Kangy Angy, které se nachází mezi městy Sydney a Newcastle. První jednotky budou do provozu nasazeny v roce 2019, poslední pak v roce 2022. Hodnota zakázky je 2,3 miliardy amerických dolarů.
Konsorcium počátkem listopadu 2017 uzavřelo subdodavatelský kontrakt se společností Faiveley Transport (FT), dceřinou společností Wabtec Corporation, na dodávku některých komponent a po uvedení do provozu pak následného servisu po dobu 15 let. Společnost FT zajistí kompletní brzdové systémy (generování vzduchu, ovládání brzd, brzdy podvozku), vzduchotechniku (vytápění, větrání a klimatizaci), jednotky bdělosti a monitorovací systémy pantografů a energetiky vozů. Plnění subdodavatelského kontraktu bude zahájeno v závěru roku 2017 a ukončeno v září 2020. Podílet se na něm budou pobočky FT v Austrálii, Francii, Itálii, Německu, České republice, Indii a Číně. Hodnota kontraktu je 150 milionů amerických dolarů.
Nové vlaky intercity budou nasazeny na linkách mezi Sydney a Central Coast, Newcastle, Blue Mountains a South Coast. Nabídnou cestujícím pohodlnější cestování na delší vzdálenosti, neboť zadavatel požadoval: sedadla 2+2, širší, než ve stávajících jednotkách a s větším prostorem pro nohy, elektrické zásuvky pro dobíjení elektroniky pro každé sedadlo, digitální obrazovky, klimatizaci, kamerové systémy a interkom pro cestující. Musí být vyhrazen prostor pro zavazadla, kočárky, jízdní kola a invalidní vozíky, včetně toalet přístupných i vozíčkářům. Nové jednotky musí být kompatibilní s jednotkami již provozovanými.
Zdroje: Global Rail News, GlobeNewswire, Mitsubishi Electric Australia, Wikimedia Commons


Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
