..: Necelá padesátka vozů z Rakouska rozšíří flotilu ČD :..

Amz ÖBB Praha — České dráhy pokračují v nákupech vozů ze zahraničí, konkrétně od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Aktuální várka čítá celkem 47 klimatizovaných „emzet“ konstrukce UIC Z1 a skládá se z 4 vozů Amz, 41 vozů Bmz a 2 vozů WRmz. Vozy jsou schopny provozu maximální rychlostí 200 km/h, samozřejmostí jsou uzavřený systém WC, klimatizace a zásuvky 230 V. ČD deklarují jejich převzetí do konce ledna, přibližně třetinu z nich ihned nasadí do provozu. Zbylé vozy musí projít kontrolou podvozků, po dosažení příslušných kilometrických proběhů je čeká vyvazovací oprava spojená s aplikací korporátního nátěru.

České dráhy již v minulosti od ÖBB odkoupily mimo jiné ojeté vozy řad Bmz229, Bmz234, Bmz235, ABmz346, WRmz817 a Bcmz834.

Zdroj: Železničář


RaPa Poslat mail autorovi | 18.1.2017 (11:27)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
19.01.2017 (9:41)  
M 474 003 > "... pojistky jsou na víku, no a pokud se zásah nepovedl, nebo je..."

"... poháněné řemenem, regulátor ERA a žárovky. Jenže se ta technologie zvládla ..."

Dovolil jsem se z vasich prispevku vypichnout dva kousky, ktere povazuju za klicove.
Tyhle vagony jsou proste technologicky dal. Reseni problemu metodou pokus-omyl proste tady neni cilem a proto to na nej neni postavene. Pokud to nekdo nezvladne udrzovat tak, jak se to udrzovat ma, neni to problem tech vagonu, ale problem provozovatele.

Proste ano, na stodvacitce si covek ledacos udelal sam, ale taky to musel delat v podstate furt. U favorita jakbysmet ... a kdyz jsem pak presedl na yarise od toyoty, mel jsem po nejaky dobe problem otevrit kapotu kvuli zatuhlym pantum, protoze pod ni nelezu 2x tydne jako u skodovky, ale radove 2x rocne (a to jeste nejcastejc kvuli dolejvani kapaliny do ostrikovacu).
TIm padem me prestal trapit pristup k jednotlivym komponentum v motorovem prostoru, protoze tam proste neni potreba pravidelne lizt a neco resit (a pri tom jednorazovem to covek uz nejak prekousne).

Jo, uplne neco jinyho by bylo, kdybysme tu meli srovnavat srovnatelne - tedy treba emzety ze stejneho casoveho obdobi od jednotlivych vyrobcu. Pokud je to postaveny tak, ze uzivatelsky komfort je srovnatelny, muzem pak spekulovat nad tim, ze v tomhle voze je to udelany pro pristup servisaka o neco lip nez v jinem.
Ale srovnavat bautzen s emzetou je jako porovnavat zigulika s golfem (a jen doufam, ze se tu nevyroji ted diskuse na tema, jak byl zigul uzasny auto :-D ).
19.01.2017 (9:03)  
České dráhy za ně zaplatily 17,2 milionů eur, tedy zhruba 465 milionů korun. Jeden vůz tak přijde firmu na necelých deset milionů korun...
Zdroj:
http://ekonomika.idnes.cz/rakouske-drahy-vylepsuji-ceske-vlaky-cd-koupily-dalsich-47-vozu-pvt-/eko-doprava.aspx?c=A170118_132942_eko-doprava_suj
registrovaný uživatel stoupa  mail  
19.01.2017 (0:48)  
pro M 474 003:

ó, jak hluboce se mýlíte! Dríve, nez prostý zesilovac, bylo nutné si doma postavit tzv. Barevnou hudbu. A na tu bylo nutné "nahospodarit" nejen výkonové transistory, ale i reflektory. A kdyz nejaký bláznivý student elektrotechniky chtel mít v aute 220V (na magnetofon), musel jít na praxi, nebo alespon exkursi, do CKD Polovodice...

Facit: Rakouská víka jsou velice neprijemná, ale chrání zarízení pred neodborným zásahem nezádoucí osoby. To resí technologie, ale tu dneska skoro nikdo studovat nechce. :-), :-(

Daleko veselejsí byl pruvodcí DB, který se ostýchal zapnout el. obvod pro napájení PC, ve voze CD vyrobeném dle jednotné dokumentace v Siemens Zlicín. Ukecal jsem ho - a byl prekvapen, ze se neobjevily blesky a nenastal pozár... :-)
18.01.2017 (23:41)  
Na Bautzeny se taky nadávalo, když přišly plné elektroniky, protože údržbáři byli zvyklí na dynamo poháněné řemenem, regulátor ERA a žárovky. Jenže se ta technologie zvládla, a kdyby v té době nebyly polovodičové prvky předražené a občas v maloobchodní síti nedostupné, tak se výzbroj ani nerozkrádala. Jediné poruchy byly zaviněné rozkradením, každý si tenkrát stavěl zesilovač, a výkonové tranzistory se hodily...

Jenže tohle co chodí z Rakouska si žije vlastním životem, zrovna když se to nejméně hodí, tak si to vymyslí hloubkové vybíjení baterie, třeba při mimořádném zastavení v tunelu při výpadku trakčního napájení.
18.01.2017 (23:33)  
Do bedny VN se leze třeba několikrát za hodinu, protože když tam provedeš zásah, tak musíš bednu zadeklovat, protože tam pouštíš 3000V a bez deklu jí neuvedeš do provozu, protože pojistky jsou na víku, no a pokud se zásah nepovedl, nebo je potřeba další, tak celá procedura probíhá znovu. Kde měli soudruzi z NDR 3 relátka, tam mají Rakušáci 22 desek oboustranných plošných spojů, plných TTL brouků. Pravda, mají tam tranzistory v kovových pouzdrech, dneska už vzácnost. Všude plno místa, ale deska musí být oboustranná, aby na ní běžnou technologií nebylo možné nic vyletovat.

Já mám plány těch vozů, když to prohlížím, tak si říkám proč a za co.
18.01.2017 (22:40)  
M 474 003: No a jak často se do toho leze? Třikrát za den, nebo jednou za měsíc? Takové stesky jsou slyšet všude, nejen od vás k vagonům (asi jsou v tomto směru bezkonkurenční rybáky), ale je to i u aut, autobusů a podobně.
A posuzovat třeba auto podle vámi nastíněných měřítek? Pak bude dokonalý kupříkladu Trabant, kde máte motor venku za půl hodiny nebo stodvacítka, kde to zabere o trochu víc. Super vlastnost, že se to opraví s třemi klíči a kladivem, ale v zimě je v tom zima, v létě vedro, kdykoli je v tom kravál a smrad a pohodlí taky nic moc. Tak to já budu raději jezdit v pohodlí a komfortu. A že nějaký dekl místo jedné kličky drží osm šroubů? No a? Doba je jinde, není rok 1975.
registrovaný uživatel Sim 
18.01.2017 (22:35)  
M 474 003 > pokud bych mel uroven aut posuzovat podle toho, jak je ktery servisacky prijemny pro opravare a udrzbare, vyhravala by v dnesni dobe Skoda Octavia z roku 68 - ta ma cokoliv bud ciste mechanicke, nebo to nema vubec.

Aneb kdo chce vopici, musi mit na banany. A chtit opravovat soucasne auto technikou z minuleho stoleti je proste utopie. Podobne je to s tema vagonama - pochybuju, ze by to nemeli konstrukteri nejak vyreseny, otazkou pouze zustava, zdali dany provozovatel je ochoten investovat do spravne technologie udrzby a oprav.
registrovaný uživatel Komín  mail  
18.01.2017 (22:26)  
Tyto zmíněné nevýhody jsou však podle mě výrazně převýšeny přínosem v komfortu pro cestující, u něhož dojde v porovnání s béčkem k markantnímu zlepšení.
18.01.2017 (22:11)  
Cestujího samozřejmě nezajímá, jaké jsou vozy na údržbu. ale náročnost údržby se někde projevit musí, třeba na ceně jízdného. V pojistkové skříni to vypadá, jako když jí navrhl uživatel pervitinu, ani jediná pojistka není pravoúhle, naprostý chaos, přitom by ta skříň mohla být poloviční. Celkově ta konstrukce je taková divná, třeba úhelník, který má něco držet, je z překližky. O krytu skříně topení jsem už tady psal, u Bautzenu stačí otočit jeden čtyřhran a pak posunout takovou páku, a víko se otevře a zůstane vodorovně pod skříní, takže si na něj můžu položit měřák. U rakouského vozu je víko na 8 šroubech, po odšroubování je ho nutné někam položit (asi do sněhu) navíc ty kryty podvozku zrovna na úrovni skříně jsou dělené a tak je nutné odmontovat ještě takové udělátko, které ty dva sousední kryty drží. U podvozků Fiat není jak povolit stavěč odlehlosti brzdových destiček, je nutné páčit hrubou silou proti kotouči, atd, atd.

Ostatně můžete si to zkusit, jeden nejmenovaný neustále hledá údržbáře, pracoval tam po příslušném zaučení i malíř pokojů, prováděl zásahy va skříni topení. No a co bude dělat CZE na ss tratích to ponechám bez komentáře.
registrovaný uživatel Ešus 
18.01.2017 (21:30)  
Hlavní je, že ČD se v tom neplánují hrabat, protože jakmile na to sáhne PARS, vagón se naprosto znehodnotí. Srovnejte rakouské Bmz a Bdhmpz "Hamburk". Utratí se miliony a výsledek je akorát horší. Podívejte se, jak dnes vypadají Bbdgmee - v interiéru skřípe naprosto všechno, že se v tom nedá vydržet.
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko