..: Necelá padesátka vozů z Rakouska rozšíří flotilu ČD :..

Amz ÖBB Praha — České dráhy pokračují v nákupech vozů ze zahraničí, konkrétně od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Aktuální várka čítá celkem 47 klimatizovaných „emzet“ konstrukce UIC Z1 a skládá se z 4 vozů Amz, 41 vozů Bmz a 2 vozů WRmz. Vozy jsou schopny provozu maximální rychlostí 200 km/h, samozřejmostí jsou uzavřený systém WC, klimatizace a zásuvky 230 V. ČD deklarují jejich převzetí do konce ledna, přibližně třetinu z nich ihned nasadí do provozu. Zbylé vozy musí projít kontrolou podvozků, po dosažení příslušných kilometrických proběhů je čeká vyvazovací oprava spojená s aplikací korporátního nátěru.

České dráhy již v minulosti od ÖBB odkoupily mimo jiné ojeté vozy řad Bmz229, Bmz234, Bmz235, ABmz346, WRmz817 a Bcmz834.

Zdroj: Železničář


RaPa Poslat mail autorovi | 18.1.2017 (11:27)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
25.01.2017 (11:49)  
(v zimě, kvůli nepotřebě klimatizovat)
Kdyby tu "zkoušku" odjezdili v létě, tak zas nepotřebujou topit. Myslím, že to vyjde nastejno ;-)
registrovaný uživatel Honza  mail  
24.01.2017 (21:36)  
Ondřej: Hnus jsou všechny ty nepohyblivý odporný sedáky s plyšem, jako byly Bmee a spusta dalších. Ještě že Bmee už aspoň nesjou.
registrovaný uživatel Honza  mail  
24.01.2017 (21:34)  
Pokuď vím, tak hlavní důvod, proč NELZE 471 provozovat 4vozové je ten, že zdroj pomocných pohonů ten vložák navíc prostě neutáhne. S problémama to odjezdilo v zimě pár koleček na Berouny (v zimě, kvůli nepotřebě klimatizovat) a dělalo se to z toho důvodu, aby se ujistilo, že to opravdu nelze.

Chio: 471+něco+471 nelze taky, protože to nejde propojit elektricky, ano taky to už tak jezdilo, ale jedna 471 musela být mrtvá, sloužila jako řídící vůz a údajně se musely nějak oddělit ty elektrický vodiče.
24.01.2017 (21:27)  
Již v r.2015 se objevilo velké množství starších vozů od SNCB v Přerově a v Brodku u Přerova. Loni na podzim byly k vidění i v Krnově. Neví prosím někdo, pro koho mají být určeny? Já tipuji Jančuru. Díky.
24.01.2017 (14:19)  
Bautzeny do roku 1973 měly tranzistory v podpěťovém relé, v měniči pro holící strojky (to se tady taky oslavuje zásuvky na 230V, vozy z NDR je měly od roku 1964, sice jen na umývárně, ale byly) a některé v regulátoru buzení, některé měly místo zpětného relé diodu. Od té doby se asi v našich končinách dělají amatérské stejnosměrné svářečky.

Vozy od roku 1974 měly tranzistorové střídače, střídač pro holící strojky, regulátor buzení, tranzistorové doběhové relé pro ventilátor, tranzistorové podpěťové relé, diodový regulátor ovládaný tranzistory pro žárovky, pozdější série měly elektronický protismykový regulátor a elektronickou regulaci topení.

Jídelní a lůžkové vozy měly ještě dobíječ baterií a zařízení na napájení z vnější sítě.

Poštovní vozy byly sice vyrobené ve Studénce ale po roce 1985 s el. výzbrojí z NDR a tam byl ještě regulátor naftového topení a dobíječ baterií z vnější sítě.

Většinou to byla krabička s plošným spojem a relátky na výstupu, každá byla schopná samostatné činnosti.


Takže jako zdroj součástak pro snaživé kutily posunovače a průvodčí dobré. A jako zdroj poruch zaviněných rozkradením pro údržby taky dobré.
24.01.2017 (14:04)  
Tak tohle je na dlouhé povídání.

Nevím konkrétně typ, ale vozů bylo tehdy 32 a ani 2 shodné. Měkteré měly hliníkovou skříň topení, ta obvykle nešla zavřít, protože tam bylo takové udělátko, které bránilo jejímu otevření, když páka na boku vozu umožňovala zapnout topení. Sice byly na 2 šrouby, ale zavřít se to dalo na několikátý pokus, protože ta ovládací páka musela být v určité poloze, ne úplně vypnutá, ale kousek zpátky a ten kousek byl u každého vozu jiný. Další vozy měly 4 šrouby dole a 4 nahoře a ten dekl bylo nutné položit, zpravidla do sněhu. No a do toho CZE se taky lezlo, když stávkovalo.


CZE na rakouských tratích spočívalo v připojení 1000V 16,7Hz do transformátoru, to pak fumguje, na tom není problém. Na našich tratích musely do toho transformátoru pracovat 2 tyristory, ještě to obrovské jádro dimenzované na 16,7Hz způsobovalo takové překmity, že při těch 400Hz co do toho ty tyristory cpaly byl docela problém. Taky se říkalo, že když ty vozy jezdily ještě z Rakouska do Itálie tak CZE končilo na hranicích.

Udělátko držící 2 kryty by snad nemuselo být naproti skříni, ale kousek dál, i když tam byly 2 šrouby, tak ty díry byly oválné, a bylo nutné to udělátko nastavit do správné polohy, aby ty laminátové kryty na tom držely.

Žárovky E27 na 24V jsem u ČD neviděl, pokaždé byly bajonetové. U vozidel snad závit není dovolený.

K podvozkům Fiat jsme dokumentaci neměli, u podvozků SGP se dala na brzdovém válci takovou maticí nastavovat vzdálenost
brzdových desek, jenomže jsme k tomu neměli klíč, takže se to točilo sikovkama a přitom se trhala ta manžeta. Když jsem se ptal, jak mám u podvozků Fiat oddálit brdové desky před výměnou, bylo mi ukázáno páčidlem proti kotouči.

Páječku s odsávačkou, o té jsem si mohl nechat jenom zdát, navíc k těm oboustranných deskám nebyla dokumentace, byly tam kreslené jako čtverečky. Takže když bylo podezření na poruchu na desce dala se tam jiná, většinou taky odešla. On když je naletovaný brouk TTL do oboustranné desky, tak je problém ho vyletovat i s odsávačkou, většinou se spoje odlepí. A pokud ho musím odletovat, jenom proto, abych ho vyzkoušel a naletoval zpátky, tak zase vznikne problém.
registrovaný uživatel Bmz 
24.01.2017 (0:00)  
M 474 003
Ono tam neteklo 13A ani 10A ale výzbroj odebírala takové špičky při stahovačce
Výzbroj odebírala špičky při stahovačce?? Která výzbroj konkrétně?
Na jakém voze ( řada ) jsi musel upravit pojistku ovládání? A ovládání čeho?
Měl jsem pod rukama více řad exOeBB vozů, ovšem s tím, co píšeš, jsem se nesetkal :) A už vůbec ne na vozech se zalamovacími dveřmi (2190 0xx) Jo, VN pojistky jsou na víku, je to normální pojistkový odpojovač,( to už měly i vozy Bt ze Studénky). Ale to víko není na 8-mi šroubech, to si pleteš s víkem CZE :) Víko bedny topení Bmz je jednodušší zavřít, než u starých B...

navíc ty kryty podvozku zrovna na úrovni skříně jsou dělené a tak je nutné odmontovat ještě takové udělátko, které ty dva sousední kryty drží.
Udělátko je na 2x šroub M8( což je teda fakt brutál komlikované ukotvení :) ), a kvůli čeho vlastně musíš toto udělátko demontovat?

U podvozků Fiat není jak povolit stavěč odlehlosti brzdových destiček, je nutné páčit hrubou silou proti kotouči, atd, atd.
TS OeBB dodávalo v dokumentaci k vozům i popis podvozků FIAT, kde je popsáno, jak na to :) Takže žádné páčení proti kotouči, to je prasárna a je smutné, že to takhle někdo vůbec dělá...

No a co bude dělat CZE na ss tratích to ponechám bez komentáře.
Co by jako mělo dělat??? A proč? :)

Kromě topení byly raritou používané žárovky E27
Raritou asi ne, když jich měla zásobárna ČD plný sklad.

Na Bautzeny se taky nadávalo, když přišly plné elektroniky
Kde bylo plno elektroniky? Ty 2 tranzistory v měniči pro osvětlení? Nebo jeden OA 741 v regulátoru teploty? Jo, regulátor buzení pro alternátor a prtsm.reg.R7/ZRA09, tam už těch součástek bylo více.

Kde měli soudruzi z NDR 3 relátka, tam mají Rakušáci 22 desek oboustranných plošných spojů, plných TTL brouků. No jo, Bautzen měl v té době vrchol techniky reg.buzení pro altík, ale Siemens už dodával tyristorové stepdown měniče s meziobvodem a 3f střídačem výstupem 3x400V 50Hz pro napájení klimatizace, která byla ještě navíc individuální pro každý oddíl nezávisle na venkovní teplotě.

Všude plno místa, ale deska musí být oboustranná, aby na ní běžnou technologií nebylo možné nic vyletovat.
Běžná technologie opravny je odsávačka, kterou to odsaješ úplně lehce. Ovšem, trafopájka se tady jaksi nechytá, ale údržba vozů zahrnuje i určité zázemí, to nelze dělat s jedním šroubovákem a kladivem...

Já se omlouvám přítomným za rozsáhlou reakci na objekt M 474 003, ale to nešlo nereagovat na ty nesmysly...
registrovaný uživatel Sim 
23.01.2017 (19:00)  
JOHNZ > diky za upozorneni, tohle mi nedocvaklo

Nic to ale nemeni na faktu, ze se takovychto "odborniku" desim jak cert krize. Jako ne ze by se v urcitych konkretnich situacich nedalo primhourit oko (klidne at jsou vsechny draty stejne barvy, pokud budou na koncich spravne oznaceny, nebo treba ignorovani az prehnane prisnych pozadavku na proudove chranice pri reko starsich budov), ale je dost rozdil, zda to nekdo dela v situaci, kdy ma dane zarizeni trvale pod dohledem a uplne jine je to ve chvili, kdy neco "opravim" a poslu do provozu, aniz bych vedel, kdo s tim bude mit tu cest a koho tedy mam na danou anomalii upozornit.
23.01.2017 (13:42)  
tak Škoda a Pars nebrat.
To jsem fakt žádostiff, jak byste takovouhle podmínku vtělil do soutěžní dokumentace.

Kos Krnov modernizoval 054 a nejaké bdt ale celkem slušně.
Nooooo, je to už sice nějakej pátek, asi 12 let, ale na stesky "jak to v KOSu zKOSili" si ještě matně pamatuju.

"Vozidlový park posílí další moderní vagony od ÖBB".
Připomíná mi to takový vtip (kupodivu slušnej): jaká je jediná zaručená omlazovací kůra pro ženy? Svatba. Ze staré panny se stává mladá paní.
Takže pokud ty vozy budou nakobnec modré, tak "Vozidlový park posílí další moderní vagony". Pokud budou nakonec žluté, tak se v podobném článku dovíme "XXX vytváří z českých kolejí pojízdný kovošrot, opět nakoupil vyřazené rozpadající se vagony" :-)))))
To je holt ta dialektika...
22.01.2017 (22:19)  
prastravak: A úplně pro sichr, spěchající cestující by měl ve vlastním zájmu hřebík na místě pro jistotu přidržovat prsty.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko