..: Tragická nehoda tramvaje v Croydonu: 7 mrtvých, 58 zraněných :..

Nehoda v Croydonu 9.11.2016, foto: BBC Croydon — Ve středu 9. listopadu 2016 došlo v Croydonu na jihu Londýna k tragické nehodě tramvaje. Následkem vjetí do ostrého oblouku vysokou rychlostí se převrátila na stranu a bylo usmrceno 7 cestujících, 58 dalších bylo zraněno. K nehodě došlo v brzkých ranních hodinách, ještě za tmy a silného deště. Pravděpodobnou příčinou nehody byl mikrospánek řidiče. Ten havárii přežil a je vyšetřován policií. Jedná se o první nehodu tramvaje v Británii s oběťmi na životech od roku 1959.

Nehoda se stala (obdobně jako v Santiagu de Compostela) v ostrém levém oblouku, následujícím po dlouhém přímém úseku s tunely (mapa). Podle záznamů tachografu vjela tramvaj do oblouku, ve kterém je povolená rychlost 20 km/h, rychlostí 70 km/h. Před obloukem stihl řidič snížit rychlost z 80 km/h na 70 km/h, ale to nestačilo k jeho bezpečnému projetí. Vlivem odstředivé síly se překlopila na pravý bok přes sousední kolej a zůstala ležet na boku. Dalším zkoumáním bylo zjištěno, že v tramvaji byl sice instalován kamerový systém včetně kamery sledující trať a stanoviště řidiče, ale v době nehody nebyl v provozu, takže nebude možno získat podrobnější informace o tom, co nehodě předcházelo. První zkoumání ale ukazují, že brzdový systém byl v pořádku a že na trati se před nehodou nenacházelo nic, co by na ni mohlo mít vliv.

Média spekulují o tom, že řidič měl buď mikrospánek, nebo telefonoval. Druhá možnost však zatím nebyla prokázána. Jiný řidič vypověděl, že rozpisy služeb nedovolují řádný odpočinek a že běžně chodí do služeb nevyspaní. Ve vozovně je prý nápojový automat naplněn pouze energetickými drinky. Přitom nedávno, 31. října, došlo údajně k podobnému incidentu, kdy se ale tramvaj v kolejích ještě udržela. Britská drážní inspekce (RAIB) následkem této události doporučila osadit další snížení rychlosti před dotyčný oblouk.

Jednalo se o kloubový dvoučlánkový vůz ev. č. 2551, typu Bombardier CR4000. Vozidla nejsou vybavena zabezpečovačem s kontrolou rychlosti, pouze zařízením „mrtvého muže“. Tramvaje v Croydonu provozuje pro Transport for London společnost FirstGroup.

Zdroj: RAIL, Wikipedia, BBC London News (video)


Zlámalík Poslat mail autorovi | 25.11.2016 (6:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu Spojené království


  1 2      Zpráv na stránku:   
10.12.2016 (22:07)  
digitální mapa tratě je dobrá, ale je to jako jít s kanónem na brabce
A víte, že ani ne?

možná by stačilo nějaké strojově rozpoznatelné znamení o povolené rychlosti,
Naopak tohle by bylo složitější.

Měli bychom k tomu celkem relevantní zkušenosti s AVV přes MIBy ("strojově rozpoznatelné znamení") a přes GPSku ("digitální mapa tratě") ;-)

(teda, pokud jde o technické, či lépe technicky funkční řešení. Jakmile se do toho začne motat "legislativní" bezpečnost, tak je to v p****i v každým případě)

MIBy by se na vedlejších tratích nezaplatily, digitální mapa jo.
registrovaný užívateľ mlůno 
05.12.2016 (18:11)  
Trochu mě to připomělo nehodu na Karlově náměstí. Hlavně se mi vybavily palcové titulky ve smyslu že řidič jel víc jak dvakrát rychleji - zní to úžasně, ale v té zatáčce byla dovolená pětka a on jel snad dvanáctkou.
743 010-1: digitální mapa tratě je dobrá, ale je to jako jít s kanónem na brabce, možná by stačilo nějaké strojově rozpoznatelné znamení o povolené rychlosti, tak aby tramvaj normálně nedovolila řidičovi jet rychleji než může.
06.12.2016 (14:52)  


Nejjednodušší je do místa, kde se trať stáčí, postavit obrovský osvětlený billboard. Řidič tak nebude mít dojem, že trať pokračuje rovně, místo bude osvětlené a účet zaplatí reklamní agentura. A fungovalo by to pro oba směry, z druhé strany je to stejně průse.ový. Jdu jim to navrhnout ;-)
29.11.2016 (7:26)  
SYN, Keprt: Ano, jedná se o nízkopodlažní "light rail". Tramvaje pro Croydon jsou odvozeny od vozidel K4000, vyvinutých pro Köln/Rhein. Charakter trati je tam velmi podobný - částečně po městě, zbytek na vlastním tělese s delšími vzdálenostmi mezi zastávkami. Tomu odpovídá i maximální rychlost 80 km/h (konstrukce na 100 km/h), skříň o šířce 2,65 metru a hrubá stavba dimenzovaná na vyšší stlačovací sílu.
29.11.2016 (16:04)  


A jen doplním, že v uplynulých letech doplnili park o šest vozů Stadler Variobahn, viz např. video zde: https://www.youtube.com/watch?v=XMvTQKyhmRk
registrovaný užívateľ Keprt 
28.11.2016 (21:31)  
SYN: charakter tratí croydonske "tramvaje" je dost variabilní - od "klasické" pouliční tramvaje po vedení po tělese bývalé železniční trati. Bylo by lepší než o tramvaji mluvit o "light rail", což je výraz volnější, neimplikujici charakter tramvaje "klasického střihu".
registrovaný užívateľ SYN 
28.11.2016 (18:06)  
Tyjo, tak od oka se mi to moc nezdálo a vono hele, vychází to... těch 180 metrů... Tak to potom žádná, to chce fakt minimálně ještě jeden stupeň mezi to (hlavně kvůli dohledu)... nestyděl bych se tam přidat třeba i jen tu 60ku, a to do místa takového aby to dobrzdil když začne brzdit přinejhorším na úrovni té první cedule...

P.S. 80kmh je na tramvaj docela slušná rychlost... není on to skoro takový S-Bahn?
27.11.2016 (14:14)  
Přeložím zásadní odstavce ze Zlámalíkem odkazované zprávy:

15. ... Reflexní návěstní deska vyznačuje rychlostní omezení na 20 km/h; je umístěná přibližně 30 metrů před místem, kde došlo k vykolejení.
17. Podmínky dané vyšší mocí: V době nehody byla tma (krátce po 6. hodině ráno, pozn. překladatele) a hustě pršelo.
30. Travaj přijíždjějící k oblasti Sandilands Junction od zastávky Lloyd Park rychlostí 80 km/h muzí začít brzdit plným provozním odrychlením 1,3 m/s^2 přibližně 180 metrů před rychlostním omezením, aby jela rychlostí 20 km/h při míjení návěstní desky.
31. Prvotní analýza OTDR ukazuje, že brzda byla aplikována v ůseku 180 metrů před návěstní deskou s omezením na 20 km/h, ale stačila pouze ke sníření rychlosti tramvaje z 80 km/h na přibližně 70 km/h ve chvíli, kdy tramvaj míjela návěstní desku a poté vjela do oblouku, kde se nehoda stala.

32. Okamžité bezpečnostní doporučení: ... Možnosti ke zvážení by měly zahrnovat umístění vzdálenějšího rychlostní omezení před současným omezením na 20 km/h u oblouku anebo dodatečná provozní označení.

---
S uvedeným bodem 32 naprosto souhlasím. Přijde mi jako chyba návěstit takový rychlostní propad v místě, kde je pozdě cokoliv dělat, když řidič/fíra dané návěstidlo uvidí. Těch uvedených 180 metrů pro zpomalení je příliš daleko, aby za zhoršených podmínek bylo vidět. Umístit "konec traťové rychlosti 80 km/h" do místa, kde je nutno začít brzdit, mi přijde jako adekvátní řešení. Nebo umístit rychlostníky 60 km/h a 40 km/h. Překročení rychlosti to nezabrání, ale očekávatelné zmírnění násleků nehody za ty dvě cedule stojí.
26.11.2016 (15:52)  
Divím se, že tam nebylo nějaké zabezpečení už od začátku provozu. To místo si pamatuju, je zrádné, ve směru do města se jede dost dlouho plnou rychlostí (po bývalé železniční trati), navíc je to schovaný v lese. Jak na potvoru je to asi nejostřejší oblouk na síti. Pokud ještě navíc byla tma a pršelo, tak bylo na průser zaděláno. Zaráží mne také to, že byly vypnuté ty kamery ve voze.
26.11.2016 (23:42)  


Zatím se příčina neví, řekl bych, že kamery jely, ale nahrávač byl zaseknutý - beztak nějaký čínský shit. To místo je ale o průšvih, vážně.
26.11.2016 (14:10)  
Než cedule s číslíčkem u trati raději vybavit vozidla digitální traťovou mapou, která vyšle řídicímu vozovému počítači povely ke snížení rychlosti před obloukem. V Praze se toto začíná /začne budovat do tramvají, nejen kvůli bezpečnosti, ale i ve snaze snížit opotřebení kolejnic v těsných pražských obloucích. Když si to můžou dovolit nainstalovat na poměrně rozsáhlý vozový park v Praze, tak v Londýně na těch pár tramvají snad taky...

Hlubokou soustrast nad oběťmi a lítost nad zraněnými. Každá taková nehoda je tragédie.
registrovaný užívateľ BigDye 
26.11.2016 (12:23)  
Jack Jag: jde spíš asi o to, aby nebyla omezená rychlost rovnou z traťové na 20 - že se dá před to ještě řekněme 40, jako další připomínka, kdyby někdo zapomněl.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko