Praha (aktualizováno 12.12. 20:07) – Počínaje dneškem jezdí vlaky v České republice podle nového jízdního řádu. Pokud jste si zakoupili knižní jízdní řád vydávaný Českými drahami, možná se vám zdá, že není úplný. Takzvaný národní dopravce si totiž stejně jako loni u Správy železniční dopravní cesty objednal tabulky jízdního řádu bez komerčních vlaků provozovaných jinými dopravci, tudíž v bibli šotoušů spoje RegioJetu, LEO Expressu, Arrivy vlaky a Slezských zemských drah jednoduše nenajdete. Aby byl váš výtisk opět kompletní, připravte si tiskárnu, nůžky, lepidlo a pevné nervy. I letos přinášíme doplnění jízdního řádu, které pro vás tentokrát připravil náš čtenář Jan Táborský. K zaslaným přelepkám dodává: „Vzhledem k tomu, že České dráhy v JŘ 2016/17 nezměnily svůj přístup a nezahrnuly do knižního JŘ soukromé dopravce (a já jim to nezazlívám, jen se s tím nehodlám smířit), vytvořil jsem přelepky pro doplnění těchto dopravců. Tyto přelepky vám nabízím ke zveřejnění na ŽelPage, neboť se domnívám, že se najdou i jiní, kteří by si rádi doplnili soukromníky do KJŘ.“
>> Stáhnout doplnění JŘ 2017 <<
Aktualizováno 12. 12. 2016 20:07 – pokud jste si soubor stáhli před aktualizací, stáhněte si prosím novou verzi (drobné opravy chyb).
I v novém železničním roce vám přejeme šťastnou cestu vlakem, ať už je jeho barva jakákoliv!
http://babitron.tode.cz/files/JR2017-Soukromnici-Morava.pdf
Otázkou spíš je, proč nemá povinnost SŽDC, aby jízdní řád vydávala v tištěné podobě, proč to vydává dopravce? I na Slovensku vydává grafikon v knižní podobě ŽSR jako správce infrastruktury.
Víte, když zmiňujete tu "apku do mobilu". Stát zde svou povinnost zajistil tak výborným způsobem, že ji přenesl na společnost CHAPS, která si z toho udělala výnosný byznys. Jediná použitelná "apka" je Babišův IDOS zasraný reklamou odshora dolů. Spor o zpřístupnění dat byl již několikrát u Nejvyššího správního soudu, dokonce u Ústavního soudu, výsledkem je velké hnědé mazlavé - soudruzi z CHAPS nadále programově bojkotují. Kdysi výtečná aplikace Pubtran, kterou odkoupil po zablokování přístupu k API ze strany CHAPSu Seznam, je z tohoto důvodu zcela nepoužitelná.
Takže jen se divte se dál, že se ostatní rozčilují. Tady nejde vůbec o to, že tištěný JŘ je nepraktický, ale o principiální problém s plněním povinností státu, které má plnit (a setrvale neplní) ministerstvo dopravy.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.