..: ČD a GWTR si nebudou uznávat jízdenky na trati z Plzně do Mostu :..

Motorová jednotka GW Train Regio, foto: GW Train Regio, a.s.Plzeň — Neděle 11. prosince bude dnem, kdy poprvé vyjede soukromý dopravce na státem objednávanou rychlíkovou linku. Jak již asi správně tušíte, jedná se o linku z Plzně do Mostu a dopravce GW Train Regio. Na 139 kilometrů dlouhou trasu se vydají čtyři páry vlaků vedené rekonstruovanými jednotkami řady 628 z Německa, doplněné o další pár vlaků v neděli večer. Jenže právě příklad nástupu soukromého dopravce na tuto trasu ukazuje, jak přesně nemá otevírání trhu ze strany státu vypadat. Jak můžete vidět v přehledném jízdním řádu, další dva páry rychlíků a osobní vlaky v objednávce kraje totiž budou dále provozovat České dráhy a oba dopravci si navzájem nebudou prodávat ani uznávat jízdní doklady. Problémem jsou i nadále trvající díry v taktu, kdy například z Plzně do Mostu chybí rychlík odjíždějící po osmé hodině ranní.

Rychlík ČD na trati z Plzně do Mostu, foto: Radek TheumerSpekulace o tom, že na lince R 25 nastane od nového grafikonu tak trochu tarifní zmatek, se objevovaly již od doby, kdy Ministerstvo dopravy potvrdilo plán zadat objednávku státních rychlíků soukromému dopravci. Nyní se tyto informace oficiálně potvrdily prakticky ze všech zúčastněných stran: „Dohoda s ČD o vzájemném uznávání jízdenek nebyla uzavřena z důvodu právních překážek stávající legislativy a prozatímní neexistence státního clearingového centra,“ uvedl člen představenstva GW Train Regio Pavel Faugner. Podobně se nechaly slyšet i České dráhy: „Je to důsledkem předčasné liberalizace bez ošetření kritických míst ze strany státu. V důsledku bude cestující poškozen, minimálně v oblasti odbavení, kde není státem zajištěna tarifní integrace, a přesto se již otevírá trh veřejné železniční dopravy,“ uvedla mluvčí státního dopravce Radka Pistoriusová. Ministerstvo dopravy pak na dotazy zaslané naší redakcí do doby vydání tohoto článku nereagovalo.

Částečně vylepšit situaci by nyní mohly alespoň jednotlivé kraje, a to integrací všech vlaků do svých integrovaných dopravních systémů. Ústecký kraj tak již učinil: tarif Dopravy Ústeckého kraje (DÚK) bude platit ve vlacích všech dopravců v úseku Blatno u Jesenice – Most. Plzeňský kraj pak zatím o podobném kroku uvažuje a na rovinu také říká, kde je v současné době v oblasti uznávání jízdenek mezi dopravci problém: „Plzeňský kraj má zájem na vzájemném uznávání jízdenek, s GWTR jsme o tomto problému jednali, ČD zatím s uznáváním nesouhlasí. S oběma dopravci budeme dále jednat o zařazení do Integrované dopravy Plzeňska (IDP). Vzhledem k tomu, že teprve 21. 11. byla sestavena nová krajská vláda, máme pro ni připraveny variantní návrhy, jak dále pokračovat,“ uvedla jednatelka plzeňského organizátora dopravy POVED Zdeňka Kmochová.

Cestujícím zejména na Plzeňsku tak nezbývá než doufat, že se jak dopravci, tak politici rychle dohodnou, a oni tak budou moci cestovat například na dlouhodobé traťové jízdenky tak, jak byli zvyklí doposud.

Zdroje: GW Train Regio, POVED, Mladá fronta Dnes


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 29.11.2016 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Plzeňský ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 6 ... 12      Zpráv na stránku:   
07.12.2016 (17:17)  
gp: Nejsem sice obeznámen s výsledky vašich detailních IQ testů, ale ze způsobu vašeho vyjadřování si dovolím soudit, že spadáte, jako většina nás zde, do škály širšího průměru:-). A že tedy když jste si kupoval abonmá do Tylova divadla v Plzni, tak jste předpokládám tušil, že to Stavovského s ním jaksi nelze.
Naopak u dráhy je to tak, že jedno předplatné dosud pokrývalo prakticky celou síť a i tam, kde řádí konkurence, prostě stačilo počkat pár minut a mnou předplacený dopravce vždy jel. To se teď změní a bude se to dále šířit.
Netvrdím, že je to konec světa, ale hledat něco pozitivního v tom, že budu muset zkoumat kdo kdy kam jede a že namísto jedné jízdenky si jich budu muset kupovat víc, se mi jaksi stále nedaří.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
07.12.2016 (12:21)  
pro (gp):

Do Stavovského divadla jiz nechodím; drive jsem byl vdecný i na lístky na "bydílko". Dneska lístky skoupí ruzní krojovaní sasci a s prirákou je prodávají turistum.

Ale jako priklad je to dobrý! Neb cestující je zákazník a mel by to být pán.
registrovaný uživatel (gp) 
07.12.2016 (10:56)  
Jenže v tomto případě si je jako rukojmí nikdo nebere. Logika předplatného je taková, že zákazník se upíše dopředu a dostane slevu. Když mám předplatný na činohru do Tylova v Plzni, taky neočekávám, že ministerstvo kultury nařídí Stavovskýmu, že když mi náhodou v Praze ujede Pendolíno, budu moct jít se svým předplatným na operu tam, poněvadž mně by se to zrovna náramně hodilo. A zejména - o diváka jde především - nebrečím, že si mě Tylovo bere jako rukojmí. To je totiž princip jakéhokoliv předplatného: klient dostává slevu za to, že na sebe bere riziko - že bude nemocný, že se mu nebude chtít, že vítr potrhá trolej a přípojové vazby, že se mu nebude líbit program, že mu ta příjemná dívka, co přináší čaj a kávu a s níž se náhodou před týdnem dost ošklivě rozešel, jednu obzvlášť vřelou naservíruje do klína.

Zásadní ovšem je, a mnozí si toho dosud nepovšimli, že klíčové je, aby to byl cestující, kdo si vybírá dopravce. A cestující není jen kaštan s požadavkem přepravte mě z A do B co nejlevněji, nejrychleji a hned, ale zákazník, který chce být lákán, hýčkán, ujišťován o své vlastní důležitosti a ještě za to platit.
07.12.2016 (9:19)  
Jistěže pro cestující by to bylo jednodušší, ale to nejsou "všichni".

Jisteže cestující nejsou "všichni," ale bylo by dobré si uvědomit, že bez nich to nepůjde a proto jsou klíčoví. Brát je jako rukojmí, protože někdo se někde neumí/nechce dohodnout není asi zrovna OK postup.
registrovaný uživatel (gp) 
06.12.2016 (10:00)  
Pro všechny by to jednodušší nebylo. Dopravci by to museli nějak řešit buď mezi sebou nebo s někým třetím, kdo by ty jízdenky prodával. Jistěže pro cestující by to bylo jednodušší, ale to nejsou "všichni". Pro cestující by bylo nejjednodušší, kdyby přišli, nastoupili a jízdenku dostali ve vlaku včetně množstevní slevy, ne?
03.12.2016 (13:25)  
zl-driver a ostatní: A jo chlapi, haha, to su ale blbé, já jsem si neuvědomil, že musím chodit včas!

A nebo...

Nedávno jsem jel vlakem a dojeli jsme se 40 minutovou sekerou Není to tak dávno, co jsme nabrali 11 minut, jindy 20... A nebudete tomu věřit, ale to fakt sedím v tom vlaku a usilovně se snažim přijet včas. No vážně! :)))

Ne já to chápu co tím chcete říct. Člověk se to naučí a přizpůsobí se ledasčemu. Třeba vybrat si dopravce, ohlídat si to, kterej zrovna jede. Ale nebylo by pro všechny mnohem jednodušší a přehlednější si prostě koupit lístek A–B, přijít na to nádraží a nastoupit do vlaku? :) Při představe, že bych např. v tej Praze měl osm různých lístků/lítaček a pod. podle toho, kterou linkou zrovna ptořebuju jet, protože těch dopravců je tam faaaakt dost... :)
registrovaný uživatel Já 1 
03.12.2016 (11:14)  
Aleš Liesk: Samozřejmě součtem (pardon, trapně jsem se upsal)
registrovaný uživatel Sim 
02.12.2016 (22:26)  
Aleš Liesk > nekdo ma mnozstevni slevu, jiny mnozstevni prirazku ;-)
02.12.2016 (20:12)  
Já1: výsledná cena je součinem dvou dílčích.
To jako když jedna jízdenka stojí 10 a druhá 5, tak jízdenka pro oba úseky dohromady bude za 50? :-)))
02.12.2016 (19:55)  
není dle ujetých kilometrů (např. Žatec/Žatec západ - Plzeň je stejné jízdné)
No to je fakt rozdíl, jestli jedu ze Západu nebo hlavního (aneb prostě jízdenka Žatec cokoliv - Plzeň cokoliv). Co takové ČD, ty mají kilometrický tarif? Tzn. třeba jízdenka Úvaly - Studénka bude levnější, než Praha hlavní - Ostrava taky hlavní, když je to kratší vzdálenost?
  1 2 3 4 5 6 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko