..: ČD a GWTR si nebudou uznávat jízdenky na trati z Plzně do Mostu :..

Motorová jednotka GW Train Regio, foto: GW Train Regio, a.s.Plzeň — Neděle 11. prosince bude dnem, kdy poprvé vyjede soukromý dopravce na státem objednávanou rychlíkovou linku. Jak již asi správně tušíte, jedná se o linku z Plzně do Mostu a dopravce GW Train Regio. Na 139 kilometrů dlouhou trasu se vydají čtyři páry vlaků vedené rekonstruovanými jednotkami řady 628 z Německa, doplněné o další pár vlaků v neděli večer. Jenže právě příklad nástupu soukromého dopravce na tuto trasu ukazuje, jak přesně nemá otevírání trhu ze strany státu vypadat. Jak můžete vidět v přehledném jízdním řádu, další dva páry rychlíků a osobní vlaky v objednávce kraje totiž budou dále provozovat České dráhy a oba dopravci si navzájem nebudou prodávat ani uznávat jízdní doklady. Problémem jsou i nadále trvající díry v taktu, kdy například z Plzně do Mostu chybí rychlík odjíždějící po osmé hodině ranní.

Rychlík ČD na trati z Plzně do Mostu, foto: Radek TheumerSpekulace o tom, že na lince R 25 nastane od nového grafikonu tak trochu tarifní zmatek, se objevovaly již od doby, kdy Ministerstvo dopravy potvrdilo plán zadat objednávku státních rychlíků soukromému dopravci. Nyní se tyto informace oficiálně potvrdily prakticky ze všech zúčastněných stran: „Dohoda s ČD o vzájemném uznávání jízdenek nebyla uzavřena z důvodu právních překážek stávající legislativy a prozatímní neexistence státního clearingového centra,“ uvedl člen představenstva GW Train Regio Pavel Faugner. Podobně se nechaly slyšet i České dráhy: „Je to důsledkem předčasné liberalizace bez ošetření kritických míst ze strany státu. V důsledku bude cestující poškozen, minimálně v oblasti odbavení, kde není státem zajištěna tarifní integrace, a přesto se již otevírá trh veřejné železniční dopravy,“ uvedla mluvčí státního dopravce Radka Pistoriusová. Ministerstvo dopravy pak na dotazy zaslané naší redakcí do doby vydání tohoto článku nereagovalo.

Částečně vylepšit situaci by nyní mohly alespoň jednotlivé kraje, a to integrací všech vlaků do svých integrovaných dopravních systémů. Ústecký kraj tak již učinil: tarif Dopravy Ústeckého kraje (DÚK) bude platit ve vlacích všech dopravců v úseku Blatno u Jesenice – Most. Plzeňský kraj pak zatím o podobném kroku uvažuje a na rovinu také říká, kde je v současné době v oblasti uznávání jízdenek mezi dopravci problém: „Plzeňský kraj má zájem na vzájemném uznávání jízdenek, s GWTR jsme o tomto problému jednali, ČD zatím s uznáváním nesouhlasí. S oběma dopravci budeme dále jednat o zařazení do Integrované dopravy Plzeňska (IDP). Vzhledem k tomu, že teprve 21. 11. byla sestavena nová krajská vláda, máme pro ni připraveny variantní návrhy, jak dále pokračovat,“ uvedla jednatelka plzeňského organizátora dopravy POVED Zdeňka Kmochová.

Cestujícím zejména na Plzeňsku tak nezbývá než doufat, že se jak dopravci, tak politici rychle dohodnou, a oni tak budou moci cestovat například na dlouhodobé traťové jízdenky tak, jak byli zvyklí doposud.

Zdroje: GW Train Regio, POVED, Mladá fronta Dnes


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 29.11.2016 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Plzeňský ČR Ústecký


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel OJakup 
29.11.2016 (18:21)  
Nedá mi to: Který že z vlaků to jezdí v pátek večer navíc? Nějak ho nevidím...
Jinak k tomu uznávání asi toto, ČD asi těžko bude uznávat cizí jízdenky, když GWTR nemá jízdné dle ujetých kilometrů.
29.11.2016 (18:21)  
Pro kazdodenni cestujici zase minus 3 spoje pro moznost KAZDODENNIHO cestovani.

Jaké každodenní dojíždění máte na mysli? Z Pardubic do Brna? Myslím, že dálková EC slouží primárně k jiným účelům.
Navíc ČD o tyto spoje neměly původně zájem, protože je ministerstvo neobjednalo, takže nebýt Jančury, nejel by nikdo, takže k úbytku spojů kvůli Jančurovi prostě nedošlo.

A teď plusy - cestující mají na výběr, konkurence obvykle zlevňuje a zkvalitňuje služby. Nově dva páry spojů do Bratislavy, jeden do Starého Města. Takže za mě jednoznačné plus pro železnici.
registrovaný uživatel HonzaK 
29.11.2016 (17:01)  
A ted jeste k tomu SZDC dnes udajne rozhodla, ze 3 pary spoju ze 4 ziska regiojet na trase Praha - Brno. Pro kazdodenni cestujici zase minus 3 spoje pro moznost KAZDODENNIHO cestovani. Takove zpristupneni zeleznice soukromnikum bez systemu uznavani jizdneho at jde do haje. Zeleznice se stava pro kazdodenni dojizdeni vice a vice nepouzitelnou :-( V Praze by meli uvedomit, ze je to zcela absurdni jako kdyby museli mit jinou jizdenku na metro, jinou jizdenku na tramvaj a jinou jizdenku na autobus. Kolik prazaku by asi pak pouzivalo kazdodenne MHD, kdyby se cestujici musel pro cestu do prace nejdrive vyuzit metro a potom tramvaj. Nad to kdyby jeste k tomu nemel jistotu, ze stihne pripojnou tramvaj. A kdyby mu ujela, tak by musel cekat 30 minut na dalsi tramvaj, jelikoz by mezitim projely dve jine tramvaje jineho dopravce, ale na ne by cestujici zrovna nemel jizdenku. Tohle je bohuzel obrazek dnesni zeleznice a kazdodenniho dojizdeni. Asi je pro stat lepsi zivit lidi na sockach nez je motivovat k dojizdeni za praci.
29.11.2016 (16:32)  
Copak trať 160, tam je ještě aspoň celkem malý počet těch, co z těch rychlíků někam přestupují, takže problém se smrskne na menší výběr pro uživatele traťových jízdenek, majitele In-něco apod. Tedy ne že by to nebyl problém, samozřejmě.

Ale až se tohle dostane do více "síťových" oblastí, to bude prča. Ujeté přípoje? Nezájem. Obávám se, že to začne už Šumavou. Aneb "pokrok tak rychlý, že brzy necháme výchozí úroveň komfortu daleko před sebou"...
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko