..: ČD a GWTR si nebudou uznávat jízdenky na trati z Plzně do Mostu :..

Motorová jednotka GW Train Regio, foto: GW Train Regio, a.s.Plzeň — Neděle 11. prosince bude dnem, kdy poprvé vyjede soukromý dopravce na státem objednávanou rychlíkovou linku. Jak již asi správně tušíte, jedná se o linku z Plzně do Mostu a dopravce GW Train Regio. Na 139 kilometrů dlouhou trasu se vydají čtyři páry vlaků vedené rekonstruovanými jednotkami řady 628 z Německa, doplněné o další pár vlaků v neděli večer. Jenže právě příklad nástupu soukromého dopravce na tuto trasu ukazuje, jak přesně nemá otevírání trhu ze strany státu vypadat. Jak můžete vidět v přehledném jízdním řádu, další dva páry rychlíků a osobní vlaky v objednávce kraje totiž budou dále provozovat České dráhy a oba dopravci si navzájem nebudou prodávat ani uznávat jízdní doklady. Problémem jsou i nadále trvající díry v taktu, kdy například z Plzně do Mostu chybí rychlík odjíždějící po osmé hodině ranní.

Rychlík ČD na trati z Plzně do Mostu, foto: Radek TheumerSpekulace o tom, že na lince R 25 nastane od nového grafikonu tak trochu tarifní zmatek, se objevovaly již od doby, kdy Ministerstvo dopravy potvrdilo plán zadat objednávku státních rychlíků soukromému dopravci. Nyní se tyto informace oficiálně potvrdily prakticky ze všech zúčastněných stran: „Dohoda s ČD o vzájemném uznávání jízdenek nebyla uzavřena z důvodu právních překážek stávající legislativy a prozatímní neexistence státního clearingového centra,“ uvedl člen představenstva GW Train Regio Pavel Faugner. Podobně se nechaly slyšet i České dráhy: „Je to důsledkem předčasné liberalizace bez ošetření kritických míst ze strany státu. V důsledku bude cestující poškozen, minimálně v oblasti odbavení, kde není státem zajištěna tarifní integrace, a přesto se již otevírá trh veřejné železniční dopravy,“ uvedla mluvčí státního dopravce Radka Pistoriusová. Ministerstvo dopravy pak na dotazy zaslané naší redakcí do doby vydání tohoto článku nereagovalo.

Částečně vylepšit situaci by nyní mohly alespoň jednotlivé kraje, a to integrací všech vlaků do svých integrovaných dopravních systémů. Ústecký kraj tak již učinil: tarif Dopravy Ústeckého kraje (DÚK) bude platit ve vlacích všech dopravců v úseku Blatno u Jesenice – Most. Plzeňský kraj pak zatím o podobném kroku uvažuje a na rovinu také říká, kde je v současné době v oblasti uznávání jízdenek mezi dopravci problém: „Plzeňský kraj má zájem na vzájemném uznávání jízdenek, s GWTR jsme o tomto problému jednali, ČD zatím s uznáváním nesouhlasí. S oběma dopravci budeme dále jednat o zařazení do Integrované dopravy Plzeňska (IDP). Vzhledem k tomu, že teprve 21. 11. byla sestavena nová krajská vláda, máme pro ni připraveny variantní návrhy, jak dále pokračovat,“ uvedla jednatelka plzeňského organizátora dopravy POVED Zdeňka Kmochová.

Cestujícím zejména na Plzeňsku tak nezbývá než doufat, že se jak dopravci, tak politici rychle dohodnou, a oni tak budou moci cestovat například na dlouhodobé traťové jízdenky tak, jak byli zvyklí doposud.

Zdroje: GW Train Regio, POVED, Mladá fronta Dnes


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 29.11.2016 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Plzeňský ČR Ústecký


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
29.11.2016 (21:53)  
VencaM: Od drobností až po tu skutečnost, že konečně se do objednávky dostal jiný dopravce a ČD vidí, že to jde i bez nich.

No... je hodně zvláštní považovat toto za cíl sám o sobě. Já sice mám pochopení pro to, že to považujete za důležitý dílčí úspěch v zápase o to, kdo bude příště velet, ale jestli on se z celé té války tak trochu nevytratil cestující.

Honza 7887: Lomené jízdné se od dvou jízdenek liší jen tím, že jsou vytištěny fyzicky na 1 kusu papíru. Jakékoli garance čehokoliv v místě "zlomení" neplatí. Taky může dojít k situaci nekompatibilních přepravních podmínek (co se smí vozit apod). Prostě lomené jízdné sice řeší problém typu "vybíhání k pokladně", ale zafixuje to dvě různé přepravní smlouvy.
Nehledě na to, že většinou je tarif délkově degresivní a při cestě typu Nová Pec - Praha to rozlomení v CB už může být znát.


Prostě pořád ještě nebylo pochopeno, že není důležitá konkurence mezi drážními dopravci navzájem, ale mezi železnicí (VHD) a ostatními druhy dopravy (IAD).
registrovaný uživatel Já 1 
29.11.2016 (21:47)  
Honza7887: Tak nám tady nějaké ty souběhy vyjmenujte, já nejsem proti liberalizaci ale když už tak veškerou dopravu na dané trati obzvlášť když jde o trať regionálního významu, jinak skončíme jako v Polsku.
registrovaný uživatel 55p 
29.11.2016 (21:31)  
VencaM: Jestli on nebyl záměr MD, aby v tom ten bordel vznikl, neboť "na příkladu toho bordelu mezi Plzní a Mostem vidíte, že zatím stále ještě nemůžeme liberalizovat tak, jak bychom chtěli. Vypsat výběrko nebo zadat linku komukoli přímo umíme, ale chcete na tom být byti? Nechcete? Tak vidíte, musíme vyřešit ty složité věci." :-)
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
29.11.2016 (20:57)  
Pokud vím, tak pro vlaky ČD i GWTR mají být v uzlu Plzeň zpracovány standardní čekací doby včetně večerních prodloužení jako kdekoliv na síti.
To ale neřeší situaci, kdy při větším zpoždění ujede i poslední spoj, a já jako cestující si můžu jít akorát stěžovat do lampárny, neboť nebudu mít jízdenku až do cíle své cesty a na taxíka budu moci zapomenout.
29.11.2016 (20:55)  
VencaM: Pro cestující je neuznávání jízdenek podstatný neúspěch a obyčejného cestujícího nebude zajímat čí je to vina pro něho bude podstatné, že ta traťová jízdenka na kterou je zvyklý dojíždět už nově ve čtyřech párech vlaků platit nebude.

A ČD tak trochu spadá pod ministerstvo, ne? Tak to je asi jen neschopnost zkrotit si vlastní firmu.
registrovaný uživatel VencaM 
29.11.2016 (20:38)  
Mrzí mě, že většina vidí jen ty neúspěchy (nepopírám, že nejsou), ale přehlíží úspěchy. Od drobností až po tu skutečnost, že konečně se do objednávky dostal jiný dopravce a ČD vidí, že to jde i bez nich. Celá aféra kolem neuznávání tarifu je jen trucpodnik ČD.
Pokud vím, tak pro vlaky ČD i GWTR mají být v uzlu Plzeň zpracovány standardní čekací doby včetně večerních prodloužení jako kdekoliv na síti. Vše ostatní lze řešit, kdyby ze strany ČD byla vůle něco řešit. Ty zatím jen vymýšlí absurdní důvody, proč to nejde a ostatním hází klacky pod nohy.
V.
29.11.2016 (20:21)  
Takovouhle nepovedenou liberalizaci ať si stát strčí za klobouk. A to je teprve začátek co třeba až se vysoutěží linka Praha-Ústí-Cheb tam to bude ještě větší problém.

Tomáš_Záruba: Na té Šumavě bude aspoň fungovat lomené jízdné, ale majitelé IN50 a IN100 zapláčou.

Já 1: Je zajímavé, že v takovém Německu problém v souběhu dvou dopravců na stejné trati nemají. Oba dopravci vám uznají tu stejnou jízdenku.

michawel: Ano, bohužel se přibližujeme k Polsku a je to škoda :(
registrovaný uživatel OJakup 
29.11.2016 (20:06)  
když GWTR nemá jízdné dle ujetých kilometrů
Kdo říkal?


Rozklikněte si tarif (tady:http://www.gwtr.cz/files/editor/files/Tarif-R_GWTR%20%20jednotliv%C3%A9%202t%C5%99%C3%ADda.pdf), není dle ujetých kilometrů (např. Žatec/Žatec západ - Plzeň je stejné jízdné)
Zřejmě tedy neplatí bežný tarif GWTR na regionálních tratích.
29.11.2016 (20:03)  
A on se bude dopravce GWTR podílet na platech pokladních na dané trati (a všude jinde kde by se prodávaly lístky na jejich spoje, tzn. teoreticky po celé ČR?)? To bych také uměl přijít a říct, koukejte na moje vlaky prodávat jízdenky a vzájemně je uznávat a náklady si neste sami. Dokud tady nebudou jasně daná pravidla od ministerstva tak se z naší železnice stane pouze a jen džungle, bohužel k tomu míříme.
registrovaný uživatel CART 
29.11.2016 (20:03)  
To jim vážně nedochází, že si podřezávají větev, na které sedí oba?
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko