..: Na sklářskou lokálku se kvůli uzavírce vrací pravidelný provoz :..

Nádraží v Kamenickém Šenově na pár dní ožije, foto: Adam Fogl Česká Kamenice — Bezmála po čtyřiceti letech nebývale ožije provoz na železniční trati mezi Českou Kamenicí a Kamenickým Šenovem na pomezí Ústeckého a Libereckého kraje. Na počátku září se na trať, po které nyní jezdí pouze sezonní víkendové turistické vlaky, vrátí celotýdenní provoz. Od 1. do 9. září tu bude sedmnáct párů vlaků denně nahrazovat obvyklé autobusové spoje, které kvůli uzavírce přejezdu v Horní Kamenici na vedlejší trati z Děčína do Rumburku pojedou odklonem.


Uzavírka přejezdu změní na devět dní trasy pěti autobusových linek. Mezikrajské spojení Kamenického Šenova a České Kamenice proto v pracovní dny v době od čtyř do dvaadvaceti hodin zajistí sedmnáct párů osobních vlaků dopravce KŽC Doprava. Na obou nádražích budou zajišťovány autobusové přípoje ve směru Děčín, Česká Lípa či Nový Bor, v Kamenickém Šenově kvůli tomu vznikne i zvláštní autobusová zastávka, asi dvě stě padesát metrů od nádraží.

Náhradní vlakové spoje budou vedeny motorovými vozy řady 810 a přeprava v nich bude pro cestující zdarma. V sobotu a v neděli na trať vyjedou jenom obvyklé nostalgické spoje, které dopravce provozuje pod označením Kamenický motoráček. První náhradní vlak z České Kamenice vyjede prvního září v 15.50, podle speciálního jízdního řádu.

Úsek z České Kamenice do Kamenického Šenova je dnes jedinou provozuschopnou částí bývalé železniční spojnice mezi Českou Kamenicí a Českou Lípou. Zbytek drážního tělesa tzv. „sklářské lokálky“ byl snesen po zastavení provozu v roce 1979. Na nesnesených pěti kilometrech byla ještě několik let provozována nákladní doprava, v devadesátých letech sezonní nostalgické osobní vlaky obnovili nadšenci ze sdružení Klub přátel lokálky. Od roku 2008 dráhu vlastní Klub železničních cestovatelů.

Náhradní vlaková doprava přitom není v České republice ničím ojedinělým. Letos v červenci během uzavírky silnice I/43 vyjely zvláštní vložené vlaky mezi Kuřimí a brněnským Královým Polem. V loňském roce Liberecký kraj rovněž kvůli silniční uzavírce objednal ranní a večerní spoje mezi Raspenavou a Bílým Potokem pod Smrkem. Náhradní vlaky v minulosti jezdily také na Bylnicku, často se s nimi setkáváme i v Praze, kde nahrazují metro či tramvaje.

Zdroj: IDOL


Adam Fogl Poslat mail autorovi | 31.8.2016 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti Jízdní řád

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
02.09.2016 (7:26)  
Nuze já bych radeji uvítal, kdyby obce investovaly do výtahu a "rovnopodlaznosti" vozu a nástupiste. I bezbarierový prístup je vhodný. Urcite "to" jako novopecený invalida uvítám. :-)
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
02.09.2016 (7:18)  
Z příkladů náhradní vlakové dopravy bych rád ještě zmínil Královéhradecký kraj, který minimálně dvakrát objednal náhradní vlaky na trati Náchod - Hronov - Police nad Metují. Pro zajímavost, pokud se dobře pamatuji, platil v nich jen tarif IREDO, nikoliv tarif ČD.
02.09.2016 (6:51)  
(gp):
A proč by se, kdyby trať bejvala nebyla snesena, mělo končit na střelnici, a ne až na hlavním? Případně proč by se nemohlo ject ještě dál?
Taková linka Česká Kamenice - Čeká Lípa - Postoloprty by se minimálně na směrových tabulích docela vyjímala. :)
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
01.09.2016 (19:49)  
Přestup 250 metrů není žádný problém ani v Praze, třeba přestup z vlaku do metra prakticky kdekoliv, Masarykovo nebo hlavní, přitom Vysočany nebo Dejvice jsou na tom ještě "líp", odhadem tak 350-400 m. A nikdy jsem tam neviděl nikoho zemřít na vyčerpání :-)
registrovaný uživatel (gp) 
01.09.2016 (15:51)  
František: vono čtvrt kilometru na přestup je vlastně málo, v kraji je zvykem víc: v Boru a v Horní Kamenici přes tři sta metrů, v České přes půl kilometru. Té tratě dál žádná velká škoda není. Nákladní doprava nula a pro osobní škoda mluvit, když stejně skončíš na Střelnici. Jestli máš jako na mysli tu nekonečnou romantiku, tak v létě tam vede cyklostezka a od zimy 16/17 bude k zapůjčení na městském úřadě v Šenově lopata, na jejíž heft si romantik po odházení jednoho metru délky zavátého zářezu kdekoliv na trati bude moci připevnit mosazný štítek se jménem a textem "taky jsem si myslel, že té trati je škoda."
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
01.09.2016 (14:24)  
František: Byl ses tam vůbec někdy podívat? Nejspíš ne, když můžeš napsat takový nesmysl.
01.09.2016 (11:31)  
250 m přestup na popojetí o jednu zastávku, to se cestující pomějí. :-) Jen aby autobusy projely mezi zaparkovanými vozy fotičů. :-D Jinak škoda té kdysi jistě krásné tratě dál.
registrovaný uživatel mah 
31.08.2016 (20:44)  
M 474 003 .. soutousi se nepotrebuji vozit 810, maximalne si to budou chtit vyfotit
registrovaný uživatel CART 
31.08.2016 (16:08)  
MICHAL DRÁBEK - jj, to byla legrace, MHD-stojan na nástupišti v Modřanech, davy lidí, a chudák 810 supěla do toho krpálu do Komořan jak o život... :) :) :)
31.08.2016 (14:35)  
I v Praze-Komořanech jednou jezdila náhradní vlaková doprava (810) s číslem linky 900 a něco, a to ze žst. Praha-Modřany po vlečce do Komořan. Více např. zde: http://prahamhd.vhd.cz/Draha/komorany.htm
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko