Čížkovice — Je tomu teprve pár měsíců, co proběhla nejen dopravně zaměřenými médii zpráva o změně vlastníka dvou regionálních drah, které byly ve vlastnictví státu. Trať 063 z Dolního Bousova do Kopidlna na pomezí středních a východních Čech a trať 113 z Čížkovic do Obrnic na Ústecku se tehdy přesunuly pod křídla společnosti AŽD Praha (AŽD), která se jinak zabývá zejména výrobou železniční zabezpečovací a sdělovací techniky. Jak ale nyní informoval Drážní úřad i Ministerstvo dopravy ve svém Přepravním a tarifním věstníku, správa těchto tratí i nadále zůstává v rukách Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC). Důvody jsou zřejmě především legislativní: „Naše společnost nemá zatím splněny všechny kroky, které potřebuje k získání licence na provozování dráhy. Proto požádala o zajištění provozování dráhy na základě řádného smluvního vztahu a obvyklých podmínek do doby, než licenci získáme,“ uvedl generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle. SŽDC tak bude i nadále zajišťovat jak běžnou údržbu, tak například přidělování kapacity dráhy či řízení dopravy na trati, ačkoliv tak nyní bude činit za úplatu pro nového vlastníka.
AŽD i nadále počítá s budoucím využitím tratí zejména jako zkušebních center pro své výrobky. V rámci testovacích procesů by měly být tratě vybaveny novými a v řadě případů nikde zatím nerealizovanými systémy oblasti signalizace, telekomunikace, automatizačních a dalších systémů. Nový vlastník má však v plánu i větší důraz na běžnou údržbu a provozuschopnost tratí: „Zejména trať Čížkovice – Obrnice bude předmětem rozsáhlých oprav včetně odstranění propadů rychlosti, a to především na přejezdech a ve stanicích včetně doplnění zabezpečovacího a sdělovacího zařízení,“ doplňuje Chrdle. Pro úplnost doplňme, že na trati 113 je v sezónním období zajištěn pravidelný víkendový provoz turistických vlaků Dopravy Ústeckého kraje, na druhé zmiňované trati je pak provoz spíše příležitostného charakteru.
Zdroje: Drážní úřad, Přepravní a tarifní věstník, AŽD Praha
Díky "zelenejm" je i vápenec zapotrebí (váze totiz síru). A tehdejsí CD (1995) chtelo jezdit do Mostu oklikou pres Ústí, (mnoho tunokilometru navíc), pozdejsí CD-C (ustredí v 2005) zase chtelo, abych elektrárnu modifikoval podle jejich predstav. Obojí jsem odmítl jako neprijatelné. Vrcholem byla tzv. Duskova stávka. Doprava po dráze se stala nespolehlivou. A spolehlivost dodávky sveta i tepla hrála pro mne i kolegy velikou roli.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.