Curych — Rhétská dráha (Rhätische Bahn, RhB) uzavřela se společností Stadler kontrakt na dodávku 27 elektrických jednotek (EMU), s možností opce až na 20 dalších. Jednotky pro metrový rozchod kolejí mají být postaveny v závodě Stadler Altenrhein, přičemž nasazení do provozu je plánované na léto roku 2019. Dodávky mají probíhat do roku 2022. Čtyřdílné klimatizované EMU s provozní rychlostí 100 km/h a maximální konstrukční rychlostí 120 km/h, určené pro napěťovou soustavu 11 kV / 16,7 Hz, budou dlouhé 76 440 mm, široké 2 670 mm, vysoké 3 780 mm, s uspořádáním náprav Bo`Bo`+ 2`2`+ 2`2`+ 2`2`. Provozní hmotnost prázdné jednotky má činit 114 t a maximální výkon na obvodu kol má být 1 400 kW.
Vybaveny budou 35 sedadly první třídy (z toho 12 v nízkopodlažní části) a 137 sedadly druhé třídy (z toho 22 v nízkopodlažní části). Dále dvěma místy pro invalidní vozíky, 4 sklápěcími sedadly, 2 toaletami (z toho 1 určeno pro invalidy) a plochou pro 7 jízdních kol, nebo lyže, sportovní vybavení, kočárky a zavazadla. Dle Stadleru budou jednotky navrženy s „extrémně robustní“ konstrukcí pro dosažení maxima nízkopodlažních ploch v kombinaci s použitím dveří o světlé šířce 1,2 metru pro snadné nastupování a vystupování. Kromě toho se Stadler zmiňuje o „jasném a k cestujícím přátelském“ interiéru, klimatizaci, vzduchem odpružených podvozcích a „inteligentním nakládaní s energii“.
Smlouvu v hodnotě 285 mil. CHF (víc než 7 mld. CZK) podepsali v Curychu dne 30. června ředitel RhB Renato Fasciati a CEO společnosti Stadler Peter Spuhler.
Zdroj: Rhätische Bahn, Railway Gazette
1 2 | Zpráv na stránku: |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.