..: První vectron pro ČD Cargo je v republice :..

Vectron 383.001 ČD Cargo, Velim, foto: Chary Vectron 383.001 ČD Cargo, ZŽO, foto: Louis Armstrong Velim — V polovině dubna tohoto roku oznámili výrobce kolejových vozidel Siemens Mobility a nákladní železniční dopravce ČD Cargo podpis smlouvy na dodání 5 vícesystémových elektrických lokomotiv Siemens Vectron. Cca 45 dní poté je první exemplář nové řady 383 v republice a prochází potřebnými zkouškami na Zkušebním železničním okruhu ve Velimi. Z Německa do Velimi byla lokomotiva 383.001 dopravena během uplynulého víkendu. Během úterý 31. května probíhala mj. technicko-bezpečnostní zkouška. Slavnostní křest proběhne 14. června během prvního dne veletrhu Czech Raildays v Ostravě.

Zdroj: Siemens, foto: Chary, Louis Armstrong


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 1.6.2016 (6:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
06.06.2016 (13:02)  
Petr3:
- Formulujete svoji otázku tónem jako bych Vás něčím urazil :-)
Nikoliv, pouze jsem se chtěl dotázat, jaké máte zkušenosti v oblasti zkoušek drážních vozidel, když máte takové zásadní názory.

Neměl jste také prsty v tom Pendolinu? že se Vás to tak dotklo?
Neměl a nic se mne nedotklo. Jen jsem zvědavý.

Když je ta zkouška tak nutná tak on ji výrobce nedělá?
Výrobce dělá mnoho jiných zkoušek. TBZ se dělá při předávání a odběratel si tím ověřuje, že tohle jedno konkrétní vozidlo je v pořádku.
Dřív když jste si koupil třeba televizi, tak vám ji v prodejně taky předvedli, že funguje. A to přesto, že všechny kusy prošly u výrobce zkouškami.

A vůbec by bylo zajímavé vědět - kdo byl přítomen při zmiňované zkoušce jako vlastník vozidla?
Nevím, já tam nebyl. Já byl přítomen na asi pěti TBZ a vždy tam byl zástupce vlastníka.

Na konci mne upozorňujete, že: "Asi vám unikl drobný detail, že pendolíno nebylo v době přivezení do Cz v Cz schválené..." Tak já toto za drobný detail nepovažuji
To je dobře, protože od toho rozdílu se odvíjí i to, co se zkoušelo v případě pendolína a co v případě vektronu.

Co říká o TBZ norma ČSN 28101?
"TBZ je zkouška stanovená právním předpisem (§59 Vyhlášky 173/1995 Sb.) pro schválení technické způsobilosti hnacího vozidla... provádí se u vozidel nových a u vozidel, na kterých došlo ke změně, jejíž podstatou je zásah do konstrukce vozidla, znamenající odchylku od schváleného typu...".
Je možné, že ve víru legislativních změn je teď TBZ pokryta jinou právní normou, třeba oborovou normou, to ale není pro její faktický obsah rozhodující.

Zde se tedy omlouvám za nepřesnost v předchozím příspěvku, při výměně brzdiče "kus za kus" se dělá jen zjednodušená zkouška (neplést s jednoduchou zkouškou brzdy), ovšem pokud by se měnil brzdič třeba BS-2 za BSE, tak se už dělá komplet TBZ (odchylka od schváleného typu)
Registered user Petr Šimral  mail  
04.06.2016 (1:58)  
ad Petr 3: nevím, jak to má řada 383 ČDC (smlouvy jsem nečetl), ale nápadně se to podobá uvádění do provozu lokomotiv řady 386 MT na přelomu let 2014 a 2015.

TBZ se sestávala z jízdy po normální trati (vyzkoušení TRS včetně Dálkového stopu a VZ) a pak vlastní TBZ 2 x 50 km na každé napěťové soustavě 3 kV= / 25 kV 50 Hz a to vše v režii výrobce, který do předání veškerých schvalovacích a připouštějících dokumentů lokomotivy je současně majitelem lokomotivy.
Bývá zvykem, že budoucí majitel poskytuje výrobci součinnost při zkouškách.
Registered user Petr 3 
03.06.2016 (16:45)  
To: Aleš. Liesk.
Píšete mi:
"vy asi nemáte moc představu o tom, jaká zkouška se dělá ve které fázi schvalování a předávání vozidla, že?"

- Formulujete svoji otázku tónem jako bych Vás něčím urazil :-)
Neměl jste také prsty v tom Pendolinu? že se Vás to tak dotklo?

Na rozdíl od Vás odpověď čekám. Předem děkuji!

Dále píšete: "TBZ se dělá pro každý jednotlivý kus vozidla, a dělá se třeba i po větších opravách (stačí, aby se "šáhlo" do brzd, třeba se vyměnil brzdič"

Vidím, že se v tom vyznáte, a tak bych se s dovolením zeptal - Když je ta zkouška tak nutná tak on ji výrobce nedělá?
A vůbec by bylo zajímavé vědět - kdo byl přítomen při zmiňované zkoušce jako vlastník vozidla?
Mně se zdá, že ČD Cargo ale budu rád, když mne vyvedete z omylu.

Na konci mne upozorňujete, že: "Asi vám unikl drobný detail, že pendolíno nebylo v době přivezení do Cz v Cz schválené, zatímco Vectron už schválený JE"

Tak já toto za drobný detail nepovažuji ale třeba se pletu. Takže pokud mne unikl drobný detail pak předpokládám Vaši velkorysost a zapomenete na to. Děkuji!
Registered user Keprt 
03.06.2016 (9:54)  
Taky mám dojem, že když se s tím chce jezdit do B a NL, tak je zvytečné tam mít celou UA. Stejně tak nechápu, proč tam není anglické heslo. Ale to jsou detaily, hlavní je, aby ty loko měly dost ekonomicky smysluplné práce.
03.06.2016 (8:55)  
Jen se mi zdálo, jako by byla (mapa) posunuta víc na východ od ČR, než na západ...ale asi jsem moc "hnidopich" :-D
Registered user stoupa  mail  
02.06.2016 (23:29)  
:-) Mapu jsem studoval. Shledal jsem ji tak akorat. Naznaci, ale nejmenuje = nelze chytat za Slovo! :-)
02.06.2016 (23:20)  
Mimochodem...prostudoval si někdo podrobně tu mapu na boku lokomotivy? Nějak mi tam něco schází a přebývá....
02.06.2016 (21:45)  
A jéje, teď jsem si to po sobě přečetl, a 30 minut pro editaci už je v háji.. Takže omluva a oprava do češtiny:
"No tak Cargo je na tom přece jen ekonomicky trochu líp než CD. Za 2014 vykázali aspoň malý zisk. Za 2015 se uvidí.... V každém případě musí čelit konkurenci. A to jak ze strany domácích dopravců, tak těch zahraničních".
02.06.2016 (20:58)  
Aleš Liesk.: No tak Cargo je přece jen ekonomicky trochu líp než CD. Za 2014 vykázali aspoň malý zisk. Za 2015 se uvidí.... V každém případě musí čelit konkurenci. A to jak ze strany domácím dopravců, tak těch zahraničních.

Pokud by se chtěli podívat po nových výkonech, například vozit nákladní vlaky i do zahraničních destinací, tak to jaksi nemají čím tahat (no teď teda budou mít těch 5 Vectronů).
Když se podíváme na celou jejich lokomotivní flotilu, tak při věkovém průměru lokomotiv cca 30 let, no to se asi dá těžko mluvit o moderním železničním dopravci.....
5 nových lokomotiv je určitě lepší než nic, ale 5 lokomotiv je méně než jedno procento lokomotiv, které mají každý den v provozu. Asi si umí každý spočítat, za kolik let tímto tempem obmění svůj lokomotivní vozový park....
02.06.2016 (16:05)  
Ad ukulele:
Faktem je, že se 380 na kolejích vrtí tak, že to v německu nevyhoví normovým hodnotám.
I když jízdní vlastnosti 380 nejsou kdovíjak zázračné, tak kdyby to bylo až tak strašné, jak tu naznačujete, tak by 380 neměla ani Betriebsgenehmigung od EBA, ale asi ani certifikát o shodě s TSI HS RST od EBC. A třeba by jí nikdo nepovolil ani provoz rychlostí 200 km/h v Rakousku...

Třeba to není klíčové, jak jsem avizoval, ale když je 380 o metr kratší než Vectron, tak to stabilitě nepřidá.
Jenže délkou skříně jako takovou to fáááákt nebude... ;-)
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko